Se hur en bana i Little Big Planet föds

Robot
Medlem
Se hur en bana i Little Big Planet föds

Känns som att det är gryymt mycket jobb för att spela en liten bana. Vem orkar???


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Känns som att det är gryymt mycket jobb för att spela en liten bana. Vem orkar???

Tycker det ser ut att gå väldigt smidigt, jag vet inte vad du har för erfarenheter av banbyggeri och mina är lite rostaga (sen Quake3 ungefär) men en spelbar map till ett fps spel, om endast gammla hederliga quake 3 är inte riktigt sådär enkelt!

Detta var ju typ bara en massa färdiga grejer han la ut. Snabbt och lätt!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Det här är liret som gör mig sugen på en PS3, faktiskt.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Trädet som finns i början utav banan kan se när de bygger det i en annan video.:)

Avstängd

ÅÅÅH.. grymt vad man längtar...

Inaktiv
Skrivet av Deathwisher:

Känns som att det är gryymt mycket jobb för att spela en liten bana. Vem orkar???

Kommer nog finas redigt många förbyggda som hänger med, och annars kan nog vi lite mer kreativa typer hålla såna som dig underhållna med våra uppladdade saker

Ser grymt ut för övrigt, diggar subtract-shapesen!

Medlem

Haha ser ju hur nice ut som helst, måste nog ta en rain check på att ja gnällde på puzzelspel i en annan tråd för ett par dagar sen...
Men detta har ju coop o allt så det är fan ett undantag! <-Hypocrisy ;p

Medlem

Grymt mycket jobb ? Knappast ..
Det såg tämmligen snabt och funktionsbart ut .. testa att göra en Snygg Rolig och FPS fungerande bana till Halflife lr Halflife 2 (Cs/css) För det första tar det ungefär x antal timmar innan du börgar att förstå hur grunderna fungerar i mappingprogramet . Att göra en bana är inte lätt .. visst så efter ett par timmas träning kan du göra ett rum med en låda i men det är inte så maxat . .. .


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

.. visst så efter ett par timmas träning kan du göra ett rum med en låda i men det är inte så maxat . .. .

haha, frym förklaring ju och helt korrekt.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Nu blev jag väldigt intressarde av det här spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Han är snabb på att bygga.

Ha


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Underbart! Äntligen kan man uttrycka sig kreativt och samtidigt spela ett riktigt spel! Lite som att måla en tavla å sen hoppa in i den... typ...


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av [cp:

Billen"]Det här är liret som gör mig sugen på en PS3, faktiskt.

Word!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Njae, not my type of game

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

Grymt mycket jobb ? Knappast ..
Det såg tämmligen snabt och funktionsbart ut .. testa att göra en Snygg Rolig och FPS fungerande bana till Halflife lr Halflife 2 (Cs/css) För det första tar det ungefär x antal timmar innan du börgar att förstå hur grunderna fungerar i mappingprogramet . Att göra en bana är inte lätt .. visst så efter ett par timmas träning kan du göra ett rum med en låda i men det är inte så maxat . .. .

Jojo.. Klart jag vet att banbyggande för FPS är enormt krävande. Jag kanske var oklar med vad jag menade. Jag jämförde jobbinsatsen med det färdiga resultatet, och tyckte att det inte verkade vara värt mödan.

Kanske för att jag inte gillar såna spel?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

hehe läste "Se hur en banan i Little Big Planet föds" Jaha wtf? den växer fram? sen när han höll på med pinjata så tänke jag? aha ska man "plantera" massa sånna å slå sönder för att få fram sina grejer? hehe

Medlem
Skrivet av cpBillen:

Det här är liret som gör mig sugen på en PS3, faktiskt.

Kan inte annat än hålla med faktiskt, det såg riktigt trevligt ut!

/ LordDaimos

Medlem

Det här spelet blir bara mer och mer attraktivt. Hoppas bara att det lever upp till iaf de flesta av alla de förväntningar man har.

Medlem

Givet köp när det släpps!! synd bara att det vart framflyttat

Medlem

btw, det skrivs som LittleBigPlanet, utan mellanrum.

Inaktiv

Älskar The Go! Team, blev helt salig när jag hörde denna låten live i somras.


signatur
Medlem

Ganska coolt man jag tror man blir less snabbt, jag har inte kollat så myhcket men vad är meningen, bygga banor och springa igenom dom?
ingen djupare handling eller nått mål med spelet än bara leka runt?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]Ganska coolt man jag tror man blir less snabbt, jag har inte kollat så myhcket men vad är meningen, bygga banor och springa igenom dom?
ingen djupare handling eller nått mål med spelet än bara leka runt?

Vart är barnet i dig!


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Skrivet av Jimpa_31:

efter ett par timmas träning kan du göra ett rum med en låda i men det är inte så maxat . .. .

...men ändå så är de mod-tools som släpps till de större FPS-spelen är rena lyxen jämfört med de halvfärdiga inhouse-tools som riktiga spelutvecklare använder...(om man inte fuskar och köper UE. )

Flakmonkey
Skrivet av Molotov:

Ganska coolt man jag tror man blir less snabbt, jag har inte kollat så myhcket men vad är meningen, bygga banor och springa igenom dom?
ingen djupare handling eller nått mål med spelet än bara leka runt?

Mjo, typ som Super Mario alltså

Mycket av det roliga tror jag ligger i att du spelar det med upp till tre vänner och att man måste klura och samarbeta för att ta sig igenom banorna.

Medlem

Jag tycker detta verkar skitskoj - skulle vara tufft om man kunde spela andras maps...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Verkar som ett mysigt och roligt spel, men 600spänn vetifan om jag är sugen på att lägga på det Hade det varit ett billigare budget spel eller om man kanske haft barn som uppskattat det så kanske.

Flakmonkey
Skrivet av CastorFiber:

Jag tycker detta verkar skitskoj - skulle vara tufft om man kunde spela andras maps...

Är väl det du kan? Ska bara kunna ladda upp din map å så kan andra ladda ner den. Som jag har förstått är det själva poängen med det hela ^^

m0s
Medlem

måste...köpa...ps3....måste...köpa...LittleBigPlanet..
Ser ju helt underbart kul ut
Ett sådant spel som flickvännen kan vara med och spela utan att bli allt för sur

12
Skriv svar