Lira WoW med 360-kontrollen

Robot
Medlem
Lira WoW med 360-kontrollen

Gammalt men nice för de som kör WoW.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Funkar det bara för Xbox kontrollen? Jag har ett hack som gör att mina PS3 kontroller funkar lika bra.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Mycket nice för mig som har ryggproblem, då en handkontroll tillåter mig en bättre sittställning.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Sååå i princip så gör den precis som alla andra emulatorer för xbox kontroller? Den bindar kontrollens knappar till tborded och musen.

Testa och köra så här med den gammla xbox dosan, det gick la, men det blir snabbt väldigt jobbigt när man ska börja köra med fler spells än vad dosan har knappar till

Inaktiv

Men för att köra med en trådlös kontroll så måste man köpa ett tillbehör, en motagare?

Inaktiv

så borde det vara till fler mmo, jag har helt lagt av att spela på pc för handleden tål inte så mycke längre .

Medlem

Kan nog hålla mig från MMOs tills Age of Conan släpps till 360n

Medlem

Måste jag testa

Medlem

då vet vi...


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Kato:

Sååå i princip så gör den precis som alla andra emulatorer för xbox kontroller? Den bindar kontrollens knappar till tborded och musen.

Testa och köra så här med den gammla xbox dosan, det gick la, men det blir snabbt väldigt jobbigt när man ska börja köra med fler spells än vad dosan har knappar till

Vilket betyder att man bara kan köra pve typ...

Inaktiv

hur fan ska man kunna använda alla hotkeys då?

Medlem

låter seriöst bara som en dum ide

Medlem
Skrivet av poliiz:

hur fan ska man kunna använda alla hotkeys då?

Tänkte precis detsamma... nej handkotroll och MMOG är ingen vidare kombination

Medlem

Såg en video där dom spelade med wii kontrollen. Fast jag tror inte man har något störe nytta att köra med en kontroll då man har hotkeys ect.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Till alla negativa människor: Det är antagligen ingenting för de mest inbitna spelarna, men det finns faktiskt folk som inte tar spel på liv och död. Precis som det har skrivits innan så är faktikst en handkontroll mycket skönare att sitta med vid länger spelpass. Men som sagt, det är ju antagligen ingenting man använder om man verkligen ska gå in för det "seriöst".


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Haha, nej tack. Killen försöker sälja det iaf...
"Glöm inte att komma tillbaks till hemsidan regelbundet..." Reklamintäkter? ^^

Skrivet av mr.bear:

Till alla negativa människor: Det är antagligen ingenting för de mest inbitna spelarna, men det finns faktiskt folk som inte tar spel på liv och död. Precis som det har skrivits innan så är faktikst en handkontroll mycket skönare att sitta med vid länger spelpass. Men som sagt, det är ju antagligen ingenting man använder om man verkligen ska gå in för det "seriöst".

Nja, jag skulle rekomendera ergonomisk kringutrustning istället. En skön stol, en bra mus (Tex Logitechs Mx510) och ett skönt T-bord. Och såklart en bra sittställning, och fysiks träning. Så kan man spela långa spelpass utan obehag.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Nu är jag ingen wow spelare, kan ju vara skoj och bekvämt men det verkar ju onekligen enklare att spela med mus & tangentbord.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Kanske är något för den som grindar och enbart behöver trycka på samma två knappar i flera timmar.

Inaktiv

perfa för grinding!!


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Pansarknekt
Skrivet av benjiman:

Kanske är något för den som grindar och enbart behöver trycka på samma två knappar i flera timmar.

Jepp i PVE som firemage är det bara frostnova, fireball och fireblast och repeat. Mellan det stannar man upp för lite manapaus. Så visst kan det funka om kameran är smidigt. Gäller ha koll på fienderna och eventuella hordisar som försöker smyga på en.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

är väldigt sugen på det här, skulle funka med sixaxis oxå nämnde nån?
helt klart skönare att bara luta sig tillbaka o hålla i en kontroller när man farmar reputation, istället för att hålla i musen o knappra på tagenter..
sitter ju endå bara o spammar på ett fåtal skills åt gången..behövs inte 20 knappar för att farma

Medlem

Perfekt att troligen spela detta som jag försöker få till i alla FPS: Kontroll och mus är verkligen skönt att spela med. Att X-box kontroll/mus inte går att spela med i COD 4 gör att jag hellre spelar Crysis. Valet av köp är enkelt efter lite demospelande.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar