Statoil DreamHack Raid

Medlem
Statoil DreamHack Raid

Visserligen har jag aldrig varit på Dreamhack, men det här förstår jag inte riktigt.
En jäkla massa människor går till Statoil och ska handla mitt i natten (o-smart av Statoil att ha nattöppen dessa dagar dock).
Men i alla fall...folk börjar gå in, han som filmar videon nedan har inte hunnit in innan polisens sirener hörs.
Han skriker att ´vi måste kubba, nu´.
Då är min fråga enkel: Vad har ni gjort som är olagligt? Varför springer alla?

Jag förstår inte alls... det finns ingen lag som säger att 1000 personer inte får komma in i en affär så länge folk inte snattar, så jag tycker nog att polisen skulle stått utanför och tittat in så hade det nog inte snattats så mycket (som det antagligen görs).

Sen står alla och skriker "hata snuten" och det förstår jag inte heller.

Jag förstår ingenting. Någon som är lite yngre eller äldre som var där som kan förklara för mig?

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/shN_gnz1uwY&hl=sv&fs=1&rel=0&color1=..."></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/shN_gnz1uwY&hl=sv&fs=1&rel=0&color1=..." type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

#blogg

Medlem
Statoil DreamHack Raid

Hela idén är ju faktiskt att man ska vara så många som möjligt i affären, att man ska kunna ta på sig vad man vill utan att behöva betala på grund av att det är så många som är i affären.

Riktigt omoget av dom iallafall att göra något sådant, ännu mer omoget att skrika "hata snuten" när deras mål är att bryta lagen.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Identifiera snubbarna som är där och visa filmen för deras föräldrar så får dom aldrig åka på Dreamhack igen. Problemet löst.

Medlem

Sådant här gör mig bara ledsen. Jag förstår mig inte på hur man... nä ugh. Herregud växupp människor.

/Alex

Medlem

Verkar vara tradition med detta
http://www.youtube.com/watch?v=lGfTibwpov8


signatur

Wai

Medlem

Jo, det är en typ av "tradition" eller så. Idiotiskt är det i alla fall.


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem

använder folk verkligen det där till att sno?!
Skjukt dumt.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

använder folk verkligen det där till att sno?!
Skjukt dumt.

Det har jag aldrig hört... men det är ju underbart... låt media göra en liten artikel om det så alla föräldrar kan se vad det är som försigår på dreamhack eg....

Och, återigen, vips så försvann större delen av de yngre lan-deltagarna

Medlem

Det här verkar ju inte vara speciellt svårt att lösa från statoils sida. De flesta bensinmackar brukar ju bara ha en lucka uppe på natten så kunden faktiskt inte kommer in i butiken...

Denna gången verkade det dock som att polisen var förvarnad om vad som skulle hända och var någorlunda beredda (för hur lång tid tog det egentligen innan man hörde sirener?)

Medlem

Detta brukar väl planeras iom att så många går med en gång, vilket gör att snuten kan förvarnas.
Vet inte var snutstationen ligger med tar väl 5min att gå till macken ifrån Elmia iaf.

Sedan är inte DH något att ha nu för tiden, om jag tar mig dit är det för att träffa kompisar, komma utställare eller så.
Så jag är oftast bara där på en dagsutflykt. Eftersom inga utsällare värda namnet
var däör i sommar så sket jag i det.
Ladda eller spela kan jag göra hemma på min fiberkoppling.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Borde vara 18 års gräns på dh.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Borde vara 18 års gräns på dh.

Nu sätter du gränsen lite högt tycker jag. 15 skulle vara bättre.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av Fargo:

Borde vara 18 års gräns på dh.

Nu sätter du gränsen lite högt tycker jag. 15 skulle vara bättre.

Agreed... DH hade ju aldrig funkat med en 18-års gräns... Men man blir ju nästan gråtfärdig när man ser små barn runt 10 bast sitta vid sin dator o spela CS... Vad är det för föräldrar liksom...

Medlem

Jäklar vad rösten skar sig för dom små liven.

Medlem

Tja, ifall inte något annat duger så är det väl "Uppseendeväckande beteende på offentlig plats" eller något liknande.


signatur

iObject!

1
Skriv svar