Medlem
Köp av ny mus.

Jag ska köpa en ny mus men vet inte vilken, jag vill ha en med slad då jag inte pallar de problem jag har med den jag har nu med att det tar en halvtimme för att få den att ladda.

Jag har kollat på Microsoft SideWinder X8 Gaming Mouse och tycker att den ser bra ut men jag är inte så säker om den verkligen är bra då den har en optisk sensor stället för laser.

Jag tar gärna emot förslag på andra möss.

Jee
Medlem

Har använt Logitech MX500/510/518 i ca 6-7 år. Vet inte om dom har släppt någon ny version av den men dom rekommenderar jag.


signatur

Eller inte?

Medlem

Finns mängder, rekommenderar att du tittar på lite olika modeller och hittar en som du tycker är bekväm att hålla i. Om prestandan är mycket viktig så bör du kolla på Razer, Logitechs gaming möss, Steel Series mm.


signatur
Medlem

Kan rekommendera Minoix Naos 5000. Köpte den för någon månad sen o kan inte komma på några negativa saker om den förutom att den kanske e lite dyr.

Medlem

Beställde en M518 häromdan, efter att min Razer ballat ur igen. Återkommer om jag gillar den eller ej.

- Jag gillar den.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av nemlex:

Kan rekommendera Minoix Naos 5000. Köpte den för någon månad sen o kan inte komma på några negativa saker om den förutom att den kanske e lite dyr.

Rekommenderar denna också. Finns inga nackdelar alls. Jag tycker den är värd varenda krona. Komforten är fruktansvärt skön och den sitter som ljuten i handen.

Medlem

Logitechs G9x är iaf den bästa och skönaste mus jag använt någon gång, att sedan kunna skifta mellan olika förvalda DPI-lägen direkt på musen gör den svårslagen i spel som Mass Effect 2 t.ex.

Medlem
Skrivet av nemlex:

Kan rekommendera Minoix Naos 5000. Köpte den för någon månad sen o kan inte komma på några negativa saker om den förutom att den kanske e lite dyr.

Bara att hålla med!!!!

Inaktiv

Har en Mionix Naos 5000 som jag köpte för inte så längesen, den är lite dyr men du får helt klart vad du betalar för.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

sitter med en razer imperator själv, alltså igentligen om du tar en mus som är yngre än 2år och över 350kr kommer hårdvaran vara väldigt bra. finns såklart dåliga mös också (gillar inte roccat) och några som passar folk bättre eller sämre, vissa gillar ju Naga när dom spelar wow, andra tycker om nya deathadder om man har små händer, vissa vill ha fläskmöss och andra whinar om inte skrollhjulet klickar tillräckligt för du scrollbyter vapen i fps :P.

onoff har väll dom mesta som man kan gå och klämma och känna på?

fråga vilken mus man ska köpa är som att fråga vilken tröja du ska ha, finns ju olika kvaliteer med det slutar tillslut efter pris och smak ändå


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

Spelar du fps spel så rekommenderar jag antigen Logitech MX518 eller Microsoft Intellimouse 3.0, dom kostar lika mycket båda två... skulle tro runt 350kr. Jag själv har MX518 som har används i 4år snart... blir nog att köpa 3.0 senare.

Inaktiv

En optiskt sensor är bättre än laser 8 dagar i veckan. Finns inte en enda lasermus som inte skippar frames, har negativ acceleration m.m än så länge. Så jag håller mig till optiska och skulle aldrig rekommendera en lasermus till någon.

Själv smeker jag en Razer Krait dagligen. Tjoflöjt!


signatur

You must construct additional pylons.

1
Skriv svar