Take 2 köper Mafia II-utvecklaren

Robot
Medlem
Take 2 köper Mafia II-utvecklaren

De förstog nog att de kommer att tjäna ihop det på försäljningen

Medlem
Skrivet av Petah:

De förstog nog att de kommer att tjäna ihop det på försäljningen

No shit


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

"Illusion Softworks fick ett erbjudande de inte kunde tacka nej till."

Haha tack, det gjorde min dag!

Medlem

bara en fråga så här:

varför är det så många om låter sig själas? vad är det för kul med att bli ägd av nån som styr å ställer


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tror nog mera att några Vd`s inte orkade vänta tills spelet släpptes o ville köra lite beta så dem köpte upp företaget..

Inaktiv

Det första Mafia var jäkligt kul!

Medlem
Skrivet av IceMan:

bara en fråga så här:

varför är det så många om låter sig själas? vad är det för kul med att bli ägd av nån som styr å ställer

Högre budget till spel, me rpengar till cheferna (och kanske de anställda, inte så troligt dock ). Sammarbete är bra, bara det är rätt företag man snackar om... Tacka gud att inte EA köpte dom :P. Take2 ftw.

Inaktiv

Hoppas detta betyder att en trea kanske komma skall!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

för allt handlar bara om dom stora pengarna..

Medlem

Mafia var ett av dem första "seriösa" spel vi skaffade till datorn, inget spel kan mäta sig med dess story.


signatur

lootskin@hotmail.com

Skrivet av IceMan:

bara en fråga så här:

varför är det så många om låter sig själas? vad är det för kul med att bli ägd av nån som styr å ställer

De håller kanske på att mobilisera sig i spelbranchen. Kanske något nytt sätt de tänker bekämpa pirater. Hmm svårt att säga


signatur
Medlem
Skrivet av IceMan:

bara en fråga så här:

varför är det så många om låter sig själas? vad är det för kul med att bli ägd av nån som styr å ställer

Av samma anledning som alltid. Pengar! Men även säkrare framtid etc! Inte alla uppköpningsföretag styr och ställer som EA


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Mafia var ett av dem första "seriösa" spel vi skaffade till datorn, inget spel kan mäta sig med dess story.

Japp, Mafia var mästerligt vad gäller story och stämning. Väldigt få spel som levererat en sådan helhet som mafia gjorde. Bara o hoppas att tvåan kan leva upp till samma standard. Med lite tur kanske uppköpet kan innebära lite mer ekonomiskt svängrum...

Medlem

Jaja, bara det leder till det bättre så

Inaktiv
Skrivet av Snowman01:

Jaja, bara det leder till det bättre så

Allt som innebär att inte EA eller Microsoft köper upp något leder till det bättre


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Illusion Softworks är en av mina favoritutvecklare. Jag hoppas verkligen att Take 2 låter dom arbeta fritt.

Medlem

Illusion Softworks och Take 2 är två företag som gör spel jag gillar. kan inte bli nåt att än bra.

Medlem

Då är det bara hoppas Take 2 är snälla och ger dem en stor påse pengar för att utveckla Hidden and Dangerous 3! Bästa WW2 spel-serien med hästlängder!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Maffia var allt som GTA 3 borde varit, får nu hoppas att uppköpet inte påverkar kvalitén på uppföljaren något


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Vem orkar vänta tills "årets slut" på enligt mej världens bästa spel serie.. 1:an va förmodligen det bästa 3D spel jag spelat.
GTA IV kan slänga sej i väggen i gemförelse med Maffia 2!!

Medlem
Skrivet av ecHo!:

GTA IV kan slänga sej i väggen i gemförelse med Maffia 2!!

haha ja fast det vet vi ju inte än, det är ju vad DU hoppas

Men visst, kan tänka mig att Mafia 2 blir nått i hästlängd, speciellt med tanke på vad de måste leva upp till då ettan är ett av de bästa "criminal wannabe spelen"

Medlem

Roligt iaf att det kan bli maffia pangande i år. Så man slipper vänta på GTA4 på pc.. Är så myglande med att inte släppa GTA4 samtidigt som på konsol... När det ändå gör sig bäst på PC.. Aja Mafia äger GTA anyday!

Medlem

Hoppas dom inte glömmer COOP. Att det ska vara så förbannat svårt att fixa det nuförtiden. Inga spelutvecklare har med det verkar det som. :/

Man får hoppas att dom fixar ett ruggigt bra Hidden & Dangerous III snart, där KAN dom ju inte skippa coop. Brukar fan fortfarande lana Hidden and Dangerous Deluxe, det är sjukt skoj men förbannat svårt. Synd att H&D 2 var en jävla besvikelse. :/

1
Skriv svar