LOTRO får DirectX 10-grafik

Medlem
LOTRO får DirectX 10-grafik

Nice, helt klart det bästa MMORPGt ute nu (bryr mig inte om WoW så säg inget...), men jag såg några bilder för ett bra tag sedan med jämförelser mellan DX9 och DX10 och då var WoW med O.o


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jävligt dåligt om det bara gäller geforce kort... Var är världen påväg :/

Inaktiv

Vafan hände med ATI/AMDs kort?

Sitter själv med 2st HD3870 i CrossFire och var nästan lite hype av nyheten tills jag läste.. "endast för geforce", nä nu får dom skärpa sig!

Spelar inte LOTRO själv, men hade ju gett lite mer sug att prova spelet med DX10 (ja jag är grafikkåt

Edit:

Finns DX9/DX10 screenshots här:

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/gameId/45/setView/features...

Medlem

Najs Har inte spelat på ett tag, men nu så är det dags att än en gång dra sig till midgård

Medlem

ser riktigt nice ut i dx10.... men väntar ändå på aoc

Medlem

Har inte lotro haft dx10 ett bra tag? Har för mig att jag har sett dx10 i options.

Föresten bilden med "LotRO med DirectX 9" varför visa en concept bild?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Av screenshotsen att döma är den enda förändringen att träden kastar skuggor, något som inte DX10 behövts till tidigare. DX9 och DX10 presterar samma grafik. Förbättringarna till DirectX10 ligger under skalet i form av optimeringar och mindre belastning på CPU (Något vi ännu knappast märkt något av).

Att det ändå blir skillnader i spel mellan de båda kan bero på andra faktorer, t.ex. att Microsoft skjuter till pengar till utvecklarna för att endast låta Vista-baserade system köra de högsta inställningarna. Det låter som en idiotisk konspirationsteori, men Crytek har gjort liknande överenskommelser tidigare, med Nvidia vid utvecklandet av Far Cry. Att man kan få den Vista-exklusiva grafiken i Crysis under XP (DX9) genom att ändra i config-filen ger ytterligare tyngd till påståendet.

Jag hävdar fortfarande att DX10 är en gimmick, och den tycks ju gå hem. Det gör mig ledsen.

Medlem

Grafikfantasterna kan nog ta en treo och tagga ner. Jag tvivlar på att ni kommer se nåt banbrytande, mmorpg är helt fel genre för att pusha dx10.

WoW ser ut som legoland av en anledning.

Medlem

Om de där är Gollum heter jag Gargamel!
Sen ser det ut som det är ett kärnkraftverk eller nått ini hobbithyddan av fönstren att dömma.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

"LotRO med DirectX 9" och så ser man att bilden är artwork och inte alls ett SS, klyftigt FZ...

Medlem

LOTRO är redan utan tvekan det snyggaste MMO't jag sett, sjukt vackra miljöer.. men skadar ju inte om det blir ännu finare

Inaktiv

Äh Lotro, ett barnspel utan pvp,
tacka vet jag AOC när det kommer,
då lär både wow och Lotro tappa spelare.

Medlem

DX10 support till Lotro har ju funnits sen slutet på Oktober då update 11 släpptes. Jag vet av egen erfarenhet att det är helt ospelbart jämnfört med dx9 då min fps sjunker till ca 5 fps. Här är en recension för dom som vill veta mer.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Har lagt wow på hyllan själv nu och spelat lite lotro istället, testade betan då var det inte så skoj och tonvis med buggar men nu har det gett mig lite spelglädje igen.

Finns en hel del att önska av det men det går sakta men säkert åt rätt håll, får se hur länge det håller.

Grafiken är helt klart väldigt nice och flyter på bra även på äldre maskiner som min.

Medlem

Tror dom försöker konkurrera med WoW iom att Blizzard sa att låga systemkrav var viktigare.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Är det inte snarare så att med DX10 så kan man göra snygg grafik som renderar snabbare?
inte att den blir snyggare, bara att man kan göra samma som DX9 men att DX10 klarar av att processa det mer så därför kan man lägga till mer saker?

Nu känns ju DX10 som en dev version och inte en konsument version men... snart så. Allt tar tid att anpassa.

Medlem

Vänta bara tills AoC och Warhammer Online kommer så kommer lotro att bli ett gratis spel som de flesta online spel idag


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

LOTRO har väl redan DX10? Hade de när jag testade trialen iaf.

Medlem

Coolt, även om grafik är relativt ovesäntligt i MMOG

Medlem

Är det någon månadskostnad i LOTRO och isåfall hur mycket?
Har lust att börja nått nytt MMORPG:p

Medlem
Skrivet av stickan_92:

Är det någon månadskostnad i LOTRO och isåfall hur mycket?
Har lust att börja nått nytt MMORPG:p

Jo det är en månadskostnad i lotro också, första månaden är gratis dock måste du fylla i med ett gamecard eller betalkort eller liknande för att starta dina 30 gratisdagar.

Här är ett utklipp från kontosidan med priserna.

?11.06 (+ tax) every 1 month
?30.61 (+ tax) every 3 months (?10.20 + tax per month)
?22.12 (+ tax) every 3 months (?7.37 + tax per month) - *Special Offer*
Priserna här är i Euro också men inläggen visar visst bara ett frågetecken här.

PS Komplett säljer spelet för 99:- nu så det är inte så blodigt i inköp där, tänkte tipsa om det.

Redaktör

Spelet kan testas gratis i sju dagar, mer info här.


signatur
Medlem

Trevligt med lite uppdateringar... bara kör på...

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Coolt, även om grafik är relativt ovesäntligt i MMOG

Eh!??

Medlem
Skrivet av Tompa:

Spelet kan testas gratis i sju dagar, mer info här.

Tackar Då blir det att testa när jag kommer hem från skolan


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

Okok tack för svar:D
Det var riktigt billigt, blir nog ett köp.
Betalar hällre en dryg hundring(med frakt) än å ladda ner 8 gb:p

Inaktiv

Heej, jag har Lotro och jag körde fellowship med en som hette Legoolas som är förbjudet sen blev han tvungen att byta namn men han han inte så han blev bannad och det blev jag också. Hmm så nu kan jag inte köra längre det har gått fyra dagar sen jag blev bannad och jag undrar hur jag kan häva banningen och om jag någonsin kan köra ingen. Tack om någon svarar/pipi

1
Skriv svar