Microsoft stämda över Live-strul

Robot
Microsoft stämda över Live-strul
Medlem
Microsoft stämda över Live-strul

MS PWND

Medlem

http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php ganska klockrent angående det här.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Haha, helt galet! Visst strulade det men seriöst.... Det är enda gången jag upplevt strul med Live under en längre tid vad jag kan minnas. Har haft 360 sedan release.

Medlem
Skrivet av Sockan:

MS PWND

Hur menar du?
Jag har en känsla av att Microsofts jurister fnissar ganska högt åt det här.

Medlem

Detta är bara sorgligt.


signatur

// Peace

Medlem

Old news btw, läste 3-4 dagar sedan på techpowerup.

Ontopic: Tycker det är bra att dem stämt dem, skulle själv vilja göra det, och hoppas verkligen att dem vinner. Inte för att dem ska få pengar, utan för att microsoft helt klart har gjort bort sig och måste lära sig lite om ansvar när det är nåt folk betalar för. Skulle XBL va gratis, ja då skulle jag inte ha brytt mig ett dugg. Men men, hoppas kan man ju alltid göra, hur det slutar i verkligheten är ju en annan femma. Om det blir som det brukar, så lär ju grabbarna från Texas inte se ett ruttet öre, inte innan helvetet har frysit till iaf.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av Kartraith:

http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php ganska klockrent angående det här.

haha grymt bra

åhh xbox live funkar dåligt i ett par dagar, vi stämmer, fan vilken sjuk värld

när texasborna förlorar så får väl dom betala ganska mycket pengar för rättegångskostnader eller är en "class lawsuit" en sådan där alla idioter som vill får vara med gratis så länge man skriver på att man led för att man inte kunde lira Halo3 över internets...

jag hoppas verkligen att MS advokater köttar skiten ur white trash folket i texas, och fem miljoner dollar? för vad?

Medlem

Hahaha 5 milj, dom kommer inte få en krona.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Old news btw, läste 3-4 dagar sedan på techpowerup.

Ontopic: Tycker det är bra att dem stämt dem, skulle själv vilja göra det, och hoppas verkligen att dem vinner. Inte för att dem ska få pengar, utan för att microsoft helt klart har gjort bort sig och måste lära sig lite om ansvar när det är nåt folk betalar för. Skulle XBL va gratis, ja då skulle jag inte ha brytt mig ett dugg. Men men, hoppas kan man ju alltid göra, hur det slutar i verkligheten är ju en annan femma. Om det blir som det brukar, så lär ju grabbarna från Texas inte se ett ruttet öre, inte innan helvetet har frysit till iaf.

Tror nog att MS har tryckt in någonstans i det avtalet du accepterar innan du kan använda live, att de inte kan till 100% alltid tillhanda hålla tjänsten vid t ex belastning och kan inte hållas betalningskyldiga om det händer.

vilket alla företag gör idag som tillhanda har några sorts tjänster, så ska vi börja stämma allt såfort bredbandet strular t ex?

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Hahaha 5 milj, dom kommer inte få en krona.

Sant så sant... och inte en dollar heller för den delen

Men men, får väl se vad utgången blir av det hela. Tycker gott det ska kompenseras med något mer än "gratis arkad spel värde 50kr" eller nåt.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

hahahaha, alltså ja... USA...
Hoppas alltså dom blir så fattiga så dom får bo på gatan (dumdjävlarna alltså) visstfan hade jag blivit lite bitter å kanske, KANSKE hört om man kan få en månad gratis eller nått... tycker att M$ kan göra det iaf.... Men fem miljoner dollar? hahahahhaha
Ctrl+Alt+Del säger allt!


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

Dumma jävla jänkare.

Medlem

Lyckades dom?


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Står det i kontraktet att Microsoft ska tillhandahålla tjänsten för den månadskostnad som användaren betalar och de sedan inte gjort det så låter det ju som ett klart fall i rätten.

Antagligen har Microsoft någon klausul som skyddar mot detta i fall av överbelastning ja men då de har gått så här långt så måste de ju i alla fall ha något bra att gå på.

Finns också shansen att de inte har så mycket att gå på alls och hoppas på en förlikning, detta kan även förklara det höga beloppet då en förlikning från företag ofta brukar ligga på 10% har jag för mig, vilket skulle vara 0.5 mille då.

P.S. Jag har sett för mycket Boston Legal.
/Denny Crane

Medlem
Skrivet av Aresz:

haha grymt bra

åhh xbox live funkar dåligt i ett par dagar, vi stämmer, fan vilken sjuk värld

när texasborna förlorar så får väl dom betala ganska mycket pengar för rättegångskostnader eller är en "class lawsuit" en sådan där alla idioter som vill får vara med gratis så länge man skriver på att man led för att man inte kunde lira Halo3 över internets...

jag hoppas verkligen att MS advokater köttar skiten ur white trash folket i texas, och fem miljoner dollar? för vad?

Kan bara hålla med


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Tommy, din FZ-länk är fel.
Råkat komma klammra i länken, [http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=23173] borde det ju inte vara.

Medlem

Only in America!


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av PheoniX_VII:

P.S. Jag har sett för mycket Boston Legal.
/Denny Crane

Omöjligt, går inte att se för mycket Boston Legal

Denny Crane.

OT: Stämningskåta idioter är kul.

Medlem

Kan jag stämma Microsoft för att jag inte kan spela alla de spel jag köpt över deras onlinetjänst, nu efter att jag inte har tillgång till internet?

Jag har inte en endaste gång när jag köpt ett xbox live spel sett att spelen ENDAST funkar när jag är uppkopplad mot internet och att jag är tvungen att vara uppkopplad för att spela dem.
Känner mig lite blåst just nu när jag inte har tillgång till internet men ändå vill spela de spel som jag köpt för (mig) dyra pengar och då inte kan

Medlem

Bill Gates kan snacka sig ur det här med sitt charmiga leende <3

Är man geek så är man xD


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Klart man ska klaga på en betaltjänst som inte funkar , men 5 miljoner var kanske lite överdrivet men vafan :).


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Klart man ska klaga på en betaltjänst som inte funkar , men 5 miljoner var kanske lite överdrivet men vafan :).

Men egentligen inte. Nu vet jag inte Texas killarnas motiv, säkert bara pengarkåta, men säg att dem hade hederliga motiv? Typ att dem vill ge MS en finne på stjärten. Skulle dem stämma dem för 1000kr, ja då skulle ju inte MS bry sig? Men 5 miljoner, ja då börjar det närma sig dem siffror det kostar MS att uppgradera sina XBL servrar, vilka var överbelastade över helgen då MS inte velat/orkat uppgradera för den "självklara" ökningen av användare som XBL fick under/efter jul. MS kan ju inte säga att det var på nåt sätt oväntat med ökning av användare?? Så antingen så överskattade dem prestandan på sin hårdvara/nätverkssystem eller det jag tror dem gjorde, dem visste om det men ville inte spendera pengar på en uppgradering och på så sätt chansade och med facit i hand så höll det inte. Jag personligen tycker det är en lavett i ansiktet som dem försöker be om ursäkt med ett gratis arcade spel. Dem borde helt enkelt göra XBL gratis, dem får in massor av pengar för reklam på XBL redan. Det kan bekosta eventuella kostnader för driften.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Lite överdrivet? Det finns inget sådant i USA, överdriftens land...

Inaktiv

lite överdrivet kanske..

Inaktiv
Skrivet av q0rra:

Bill Gates kan snacka sig ur det här med sitt charmiga leende <3

Är man geek så är man xD

Bill Gates bekymrar sig nog inte, han ska ju avgå snart.

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av zaphiren:

Klart man ska klaga på en betaltjänst som inte funkar , men 5 miljoner var kanske lite överdrivet men vafan :).

Men egentligen inte. Nu vet jag inte Texas killarnas motiv, säkert bara pengarkåta, men säg att dem hade hederliga motiv? Typ att dem vill ge MS en finne på stjärten. Skulle dem stämma dem för 1000kr, ja då skulle ju inte MS bry sig? Men 5 miljoner, ja då börjar det närma sig dem siffror det kostar MS att uppgradera sina XBL servrar, vilka var överbelastade över helgen då MS inte velat/orkat uppgradera för den "självklara" ökningen av användare som XBL fick under/efter jul. MS kan ju inte säga att det var på nåt sätt oväntat med ökning av användare?? Så antingen så överskattade dem prestandan på sin hårdvara/nätverkssystem eller det jag tror dem gjorde, dem visste om det men ville inte spendera pengar på en uppgradering och på så sätt chansade och med facit i hand så höll det inte. Jag personligen tycker det är en lavett i ansiktet som dem försöker be om ursäkt med ett gratis arcade spel. Dem borde helt enkelt göra XBL gratis, dem får in massor av pengar för reklam på XBL redan. Det kan bekosta eventuella kostnader för driften.

http://www.iklartext.se/skrivklart_5mars2003.htm

Medlem

tror inte detta rör MS i ryggen då detta står i deras EULA

"LIABILITY LIMITATION; YOUR EXCLUSIVE REMEDY
You can recover from the Microsoft Parties only direct damages up to an amount equal to your Service fee for one month. You cannot recover any other damages, including consequential, lost profits, special, indirect or incidental damages."

"CHANGES TO THE SERVICE; OUR CANCELLATION OF THE SERVICE
We may change the Service or delete or discontinue features, games or other content at any time and for any reason. We may cancel or suspend your Service at any time."


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Ozo
Medlem

5 miljoner skulle de väl få in hur lätt som helst om alla som använder XBL betalade en extremt liten summa var

Inaktiv

Sjuk summa. Jag är inte säker om EULAn men om Microsoft har brutit den själva så behöver inte användarna heller göra det, som Dinskugga citerade här ovan.

Min juridiska erfarenhet sträcker sig bara så långt som till Sverker på Plus, så det jag sa behöver ju inte stämma

12
Skriv svar