Debuttrailern från Stargate Worlds släppt

Robot
Medlem
Debuttrailern från Stargate Worlds släppt

robotar och raser som dött ut, skoj.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

robotar och raser som dött ut, skoj.

Ja precis, va i helvete!?!? Å kvinnliga krigare, que? Visserligen fanns ju de där amazonerna som jag inte minns namnet på, men de bar ju inte rustning.

Medlem

Jag vet absolut inget om stargate... och det där fick mig inte att bli mycket mer intresserad ;p

Medlem

Hoppas det inte kommer kosta i månaden som WoW

Inaktiv

NICE! stargate for president..... eh..

Älskar stargate!

Medlem
Skrivet av Dumlen:

robotar och raser som dött ut, skoj.

Spelet skulle tydligen utspelas någon gång mellan säsongerna 2-8 och då finns fortfarande Asgard rasen mycket väl vid liv. Sen Robotar kan man ju iofs kalla Replicator "rasen" också.

Personligen ser jag fram emot denna MMO. Kan bli en välkommen omväxling från WoW.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

För det är ju omöjligt att andra asgards emmigrerat? De säger ju inte heller när i seriens gång spelet utspelar sig - skulle det vara vid slutet skulle det knappt finnas raser kvar. Och kvinnliga krigare om jag inte missminner mig finns fler än amazonerna.

Jag blev våt av videon.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

robotar och raser som dött ut, skoj.

Utspelar sig ju innan Atlantis och Ori. Atlantis blir förmodligen första expanion.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

"...men tillhör du skaran som följer allt som scifi-serien med en närmast religöst hängivenhet kommer den säkerligen innebära starten på en lång och frustrerande väntan."

De har så rätt ibland de här som skriver...

Medlem
Skrivet av Xphome:

Hoppas det inte kommer kosta i månaden som WoW

Driver du med mig? P2P är ju lätt mycket bättre än gratis. Hoppas verkligen det är P2P.

Medlem

Asså.. blev inte sugen precis. Fan va dålig trailer. Dem får ju visa PEWPEW och sådant fo fän :evil:

Ny trailer tack, I DEMAND SATISFACTION!


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Ser ganska bra ut, hoppas det är som WoW.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Dreamtale:

Jag blev våt av videon.

Är du själv en amazon kvinna?? Om inte, så kanske våt inte är rätta ordet.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Har sett (ser) serierna, så lite intresserad av det här spelet faktiskt. Någon som vet om rymd-MacGyver medverkar?

Stora nackdelen är ju att det är ett MMO, så det är synd att Stargate-FPS:et skrotades. När det nu inte blev ett FPS skulle det gjorts ett RTS i stället, med både rymd- (stjärnkryssare!) och markstrider. Vore ju helt fenomenalt. Har svårt att förstå hur Stargate ska funka som MMO. (Fast då har jag ju svårt att förstå hur något MMO funkar som MMO. Det är ju bara en massa smörja...)

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Dreamtale:

Jag blev våt av videon.

Är du själv en amazon kvinna?? Om inte, så kanske våt inte är rätta ordet.

Finns flera sätt att se det på.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Dumlen:

robotar och raser som dött ut, skoj.

Spelet skulle tydligen utspelas någon gång mellan säsongerna 2-8 och då finns fortfarande Asgard rasen mycket väl vid liv. Sen Robotar kan man ju iofs kalla Replicator "rasen" också.

Personligen ser jag fram emot denna MMO. Kan bli en välkommen omväxling från WoW.

mjo, kanske det, men killen som ska vara från jorden har ju någon form av rustning på sig.

Det roliga med stargate är ju just det att de inte har överdrivna vapen osv, detta verkar mer påminna om den tecknade varianten där de hade sådant.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Sett både Stargate SG-1 och Stargate Atlantis och tyckte den trailern var helt jävla värdelös. -.-

Learn to make proper trailers!

Medlem
Skrivet av Xphome:

Hoppas det inte kommer kosta i månaden som WoW

Tillåt mig att asgarva.
P2P är som en renässans till spelbranschen, som de sent kommer släppa!

För övrigt: ENTERS: Lättklädd Kvinna! *HÄPNAD*
...som ser ut som en Jaffá, med konstigt lite kläder... Rustning ska skydda o.s.v...


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

".. we come in peace..

Wait, no we don't!"

fniss!

Synd att det blir ett MMO, det enda MMO jag kommer spela är nog Age of Conan, om ens det.. Ramla ner i MMO träsk är juh aldrig skoj ><

Medlem

Tja jag har sett allt vad det finns av stargate förutom filmerna som är pågång o jag var tyvärr inte imponerad av denna trailer tyvärr, ger det fortfarande en till chans om nästa trailer blir lite mer säljande annars står jag över och håller mig till serierna istället

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Ser ganska bra ut, hoppas det är som WoW.

Varför inte psela wow då? varför ett spel som är lika dant?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Gör de rätt kan det nog bli skoj, behövs verkligen lite mer lyckade mmo som inte är fantasy

Och det med att det är utdöda raser och det så måste det ju bli så annars hade det ju varit tråkigt tror jag.

Medlem

Teaser var det ju verkligen ska bli kul o se vad man släpper härnest


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

japp det där var inte mycke att hänga i julgranen... men spelet är ju långt borta ännu så ska inte ge upp helt. Vem vet...


signatur

You're funny, and you're nicely shaped. It's ludicrous to have these interlocking bodies and not... interlock. Please remove your clothing now.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

mjo, kanske det, men killen som ska vara från jorden har ju någon form av rustning på sig.

Det roliga med stargate är ju just det att de inte har överdrivna vapen osv, detta verkar mer påminna om den tecknade varianten där de hade sådant.

Precis innan dom säger "We come in peace" delen i videon så ser jag följande karaktärer (från vänster till höger):

1. Någon form av "drone" som jag aldrig sett förr
2. Kvinnlig "Jaffa" med rustning.
3. Asgard (Thor kanske?)
4. Kull Krigare (Anubis "super-soldater")

Enda jag skulle kunna tänkas klaga om är väl kvinno krigaren i rustning. Kvinnor fick inte tjänstgöra som "Jaffa krigare" såvitt jag vet, utan dom bildade en egen motståndsrörelse som hette "Hak'tyl". Dom var mer eller mindre Amazon-kvinnor (utan rustning).

Sen "Drone" karaktären vet jag inte vad det ska föreställa, men med tanke på alla tusentals planeter ute i enbart våran galax, så är det inte helt otänkbart att SGC träffade på andra former av liv förutom dom vi sett via serierna.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Den där berättarrösten.. nån annan som börjar tänka på Pablo Fransisco? http://www.youtube.com/watch?v=QEWfUpQ4i0E&feature=related

Medlem

Roboten är en del av Asgard archetypen, dom använder drones.

"Asgard

While physically frail the Asgard are masters of technology and will have a strong science ability. They depend on drone technology to survive and thrive. By calling upon different types of drones, to attack, defend, heal or analyze the Asgard becomes a true jack-of-all-trades."

http://en.wikipedia.org/wiki/Stargate_Worlds


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Med tanke på att asgard nissarna knappast kan undvika strid på mark så måste dom ha någon slags drone elelr dyl så låter helt logiskt för min del.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det här ser ju trevligt ut men hoppas dom inte dummar ner det för mycket ( och går alt för main stream som WoW), SG värden har defenetift potencial


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

12
Skriv svar