Disney och MGM på Xbox Live

Robot
Medlem
Disney och MGM på Xbox Live

Xbox Live blir bara bättre och bättre!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ja sannerligen, det är nog bara en tidsfråga innan det kommer till oss.

Inaktiv

jovisst, men det här med att ta hem film via 360 och ps3, hur funkar det egentligen, får man en viss tid på sig att se på filmen,
eller får man ett antal gånger man får se på den,

och sen när man sett på den max antal gånger, eller tiden tagit slut så blir filen korrupt eller automatiskt deletad som i mission impossible filmerna ?

Flakmonkey

Riktigt trevlig funktion måste jag säga... vet inte om jag kommer använda den så mycket själv, gillar ju att ha filmer fysiskt så att säga, men ett bra alternativ för de som inte har det kravet...

Btw, undrar om de någonsin kommer få filmer/TV-program som Sony Pictures producerar ^^

Inaktiv

jamen, äger man filmen eller hyr man den bara ?

Medlem

Man hyr den.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Nalle Puh och Hannibal Lecter, Den filmen måste jag se.

Medlem

Nice XBL är verkligen stort och bra


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Riktigt trevlig funktion måste jag säga... vet inte om jag kommer använda den så mycket själv, gillar ju att ha filmer fysiskt så att säga, men ett bra alternativ för de som inte har det kravet...

Btw, undrar om de någonsin kommer få filmer/TV-program som Sony Pictures producerar ^^

Både MGM och United Artists är ju anslutna och det är ju Sony som äger dem, så helt omöjligt lär det ju inte vara...

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av Nosnos:

Riktigt trevlig funktion måste jag säga... vet inte om jag kommer använda den så mycket själv, gillar ju att ha filmer fysiskt så att säga, men ett bra alternativ för de som inte har det kravet...

Btw, undrar om de någonsin kommer få filmer/TV-program som Sony Pictures producerar ^^

Både MGM och United Artists är ju anslutna och det är ju Sony som äger dem, så helt omöjligt lär det ju inte vara...

såklart sony anslutna företag anslutar sig till en tjänst som kommer innebära pengar -.- Detta är affärer det handlar om, inget fanboy gnäbb.

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:

Man hyr den.

ok, väljer man själv hur länge man får hyra filmen, eller har man ett bestämt antal dagar på sig,
tror på det sistnämda.

KoP
Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

jovisst, men det här med att ta hem film via 360 och ps3, hur funkar det egentligen, får man en viss tid på sig att se på filmen,
eller får man ett antal gånger man får se på den,

och sen när man sett på den max antal gånger, eller tiden tagit slut så blir filen korrupt eller automatiskt deletad som i mission impossible filmerna ?

Jao, har för mig man fick ha filmen i 14 dagar och kolla på den hur många gånger man ville. Sen blir filmen ospelbar när tiden gått ut (ev. xboxen börjar ryka och brinner upp som i MI ).

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

jovisst, men det här med att ta hem film via 360 och ps3, hur funkar det egentligen, får man en viss tid på sig att se på filmen,
eller får man ett antal gånger man får se på den,

och sen när man sett på den max antal gånger, eller tiden tagit slut så blir filen korrupt eller automatiskt deletad som i mission impossible filmerna ?

Såvitt jag kommer ihåg hyr man dom för runt 400 Microsoftpoäng. Man har 2 veckor på sig att se den. Efter att man sett eller startat filmen kan man titta på den i 24 timmat innan den self-destroys som i Mission impossible


signatur

I fart in your general direction

Medlem

Lite coolt faktiskt, inte för att jag kommer använda tjänsten men

Inaktiv

bra att dom fortsätter expandera tjänsten, men de hade ju vart nice om de kom igång här nångång..

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Zelaxe:

Man hyr den.

ok, väljer man själv hur länge man får hyra filmen, eller har man ett bestämt antal dagar på sig,
tror på det sistnämda.

48 timmar. Samt du stremar filmen när du ser den ( eller cachar den på HD'n )

Dock lär det nog aldrig komma hit, för mycket jobb med licenser för ett land som bara har 8 milj för att låta folk hyra filmer över Xbox Live.

Avstängd

Men jag är riktigt besviken att inget roligt kommer till oss i europa... finns bara spelvideos och demos och lite annat smått... Inga filmer eller serier... Dåligt enligt mig.

Medlem

"men bara för amerikanerna"

patetiskt värre...


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Zelaxe:

Man hyr den.

ok, väljer man själv hur länge man får hyra filmen, eller har man ett bestämt antal dagar på sig,
tror på det sistnämda.

48 timmar. Samt du stremar filmen när du ser den ( eller cachar den på HD'n )

Dock lär det nog aldrig komma hit, för mycket jobb med licenser för ett land som bara har 8 milj för att låta folk hyra filmer över Xbox Live.

8 miljoner, vilket land ?!


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Bra att det inte kommit till sverige nu när boxen ska in på lagning.

Avstängd
Skrivet av mazk0:

Bra att det inte kommit till sverige nu när boxen ska in på lagning.

Det kommer inte komma till Sverige... tror jag.

1
Skriv svar