Prova framtidens spel redan idag

Medlem
Prova framtidens spel redan idag

För att göra ett "framtidens" spel så gick dom tillbaks till 1995? Visst dom vill inte ha snygg grafik men ändå.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

För att göra ett "framtidens" spel så gick dom tillbaks till 1995? Visst dom vill inte ha snygg grafik men ändå.

Hahaha.. de e ju just detta som bevisar att dom har rätt... alla grafikkåta gamers som inte uppskattar bra spel.. eller spel som ger än något att tänka på medan man spelar.. och inte bara som en drönare går igenom spel efter spel utan någon baktanke

Bra Innitiativ, mer av sådant i nya spel!

Medlem

Behöver inte tvunget vara just "mening", men håller med om att det fokuseras alldeles för lite på HANDLINGEN i spelen.

Hur bra vore tex inte alla nya bilspel med värsta grafiken, om de också hade en STORY?
Jag menar - köra runt runt på olika banor och byta bilar är bara kul SÅ länge, men om det faktiskt var en handling också, så hade det varit 100 ggr bättre.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Lustig titel. Hur kan det vara framtidens spel om man kan pröva det redan idag?

Medlem
Citat:

Jag menar - köra runt runt på olika banor och byta bilar är bara kul SÅ länge, men om det faktiskt var en handling också, så hade det varit 100 ggr bättre.

Ah! Håller med till fullo! Toca Race driver gjorde ju ett gott försök, men sedan togs handlingsdelen bort. Synd!

Men snälla... ok för att grafik i spel inte är allt - men hemsidan var verkligen bedrövligt ful!

Tillägg: Nu har jag testat lite. Verkar ju lovande än så länge! Men jag stör mej nått så enormt på att många av ljuden är samma som i Doom (ettan och tvåan alltså).
Framstår ju inte som så ambitiöst att man inte kan göra egna ljud...


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Santan vilken kul spel! Grafiken är ju på topp:)

Medlem
Skrivet av Dreamtale:

Lustig titel. Hur kan det vara framtidens spel om man kan pröva det redan idag?

Det är ett mirakel!

Medlem

Visst, grafiken är inte allt i spel. Men i dagens läge vill man ha grafik när det nu ändå går att fixa, bara dom fixar story också..

Men ska ändå ge detta spel en chans

Edit: Så, nu har jag testat. Och vilket skitspel :B
Riktigt störande att dom hade ljudet från Doom när monstrena upptäcker en i detta spel när vanliga människor upptäcker en.. Lät fint med monsterljud när det kom ifrån en människa. :E

Fattar inte vad som är så "framtidens" spel med detta.

Medlem

Story>Design>Grafik imo.
Dessutom utesluter en inte de andra.

Och i detta spelet har de lyckats med design och story.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Varför inte ha BÅDE handling och grafik/ljud/gameplay då?
Hoppas starkt på Alan Wake btw....


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

tog 20 min att spela genom. Jag vet inte vad jag tyckte riktigt, men det fick mej att vilja spela Final Fantasy.


signatur

Long time no see.

Medlem

Intressant.

*Laddar ner*

Medlem

Jag kan inte se karaktären, bara en vit fyrkant


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Varför inte ha BÅDE handling och grafik/ljud/gameplay då?
Hoppas starkt på Alan Wake btw....

Jo, hoppas också på Alan Wake, handlingen kan bli grym! Och grafiken är underbar!!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

när kommer del 2 ? :evil:


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lootskin:

Jag kan inte se karaktären, bara en vit fyrkant

Klagar du på grafiken, vavavava?


signatur
Medlem

Shit. Texturer som inte är i linje, 256 färger (om de ens använt så många;)), dialog som inte går att skynda på, dialog som är skriven med dålig grammatik, story som man stött på i flertalet spel tidigare, gameplay som ett spel på en Ti-82 miniräknare samt buggar till tusen (mestadels att man fastnar iofs).

Verkligen inte min grej det här. Men roligt att andra tycker om det
Som någon annan sa innan, man behöver inte ge sig fan på att skapa ett fult spel bara för att visa att man har bra handling, det går alldeles utmärkt att skapa ett snyggt (eller iaf normal-snyggt) spel med samma handling. Dessutom var även jag trött på att höra Doom-ljuden over and over samt att han var på tok för lik Duke Nukem.
Känns ibland lite som Take No Prisoners, fast utan allt det bra.

Medlem

Folk... Detta är just en prototyp där dom försöker visa hur detta ska fungera, inte lönt att satsa massa pengar på att göra ett snyggt spel när man bara ska släppa det gratis för att visa hur man vill att framtidens spel ska fungera. miljontals kronor till grafik kan de utvecklarna som vill göra spelen lägga ut!

Medlem

Spelat igenom det nu och förstor fortfarande inte vad de menade med 'mening' i huvud taget, kast spel igentligen och det bästa med spelet var nog grafiken Ironiskt.

Medlem

Varför inte både ha en grym story och bra grafik? Ja, det är det ultimata men bra grafik kostar sjukt med pengar och om jag förstår saken rätt så är det precis detta som det vill ha sagt. Speltillverkare lägger enorma summor pengar på de tekniska aspekterna och vi fans får vänta lång tid men när man väl sätter sig med spelet så saknas ofta nåt oavsett hur snyggt det är. Assassin's Creed är enligt mig sjukt snyggt och göbben rör sig läskigt realistiskt men speldelen är så enformig. Kör igenom allt ändå bara för att jag är manisk men det är inte för att det är så enormt kul precis. Däremot är storyn rätt okaj i det spelet.

Som sagt, poängen är nog att de inte vill att ett spel ska bedömas enligt "helt ok spel för att vara så fult" eller "kanonbra spel, synd bara att grafiken suger". För även om de flesta naturligtvis vill att spel ska vara både snygga och ha en meningsfull story så är det ju trots allt så att många spel inte blir gjorda på grund av att utvecklarna inte har råd att skapa en ny fet 3d-motor eller licensiera en existerande. Och om de gör spelet ändå så är det synd och skam att man liksom placerar dem i b-laget trots att spelet är suveränt.

Sen kan faktiskt ett spel vara snyggt utan att vara tekniskt imponerande. Säger bara Simon the Sorcerer.

Medlem

Jay, härlig retrograffe som gör en glad.

Gillar också Sarges bootcamp:)

Gratis är gott.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Pansarknekt
Skrivet av Schtraider:

Sen kan faktiskt ett spel vara snyggt utan att vara tekniskt imponerande. Säger bara Simon the Sorcerer.

Sant, det artistiska försvinner i spel och lämnar plats för mer tekniskt lullull som ibland (oftast) bara stör.
Tycker det är skönt att det börjar dyka upp fler såna här små "protestaktioner" mot spelindustrin. Dags att säga ifrån och mana fram kreativa, artistiska och roliga spel.


signatur

Ooooh the drama!

Lol@alla som inte verkar fatta vad detta går ut på (trots att det står klart och tydligt i nyheten)

Medlem

Bra spel behöver inte ha någon handling.

Inaktiv

Heh, lungt att all media kommer att bli upprörda över spelet.... "Alkoliserade soldater!!!! Barn dödar!!!!! WRAAAAAAA!!!!!!" XD

Medlem

Handling, grafik och.. ptja.. allt, påminde mycket om golden sun -- som släpptes för 15 år sedan?


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Coolt, way to go!

Inaktiv

Man verkar missa att en stor del av grafikhysterin i spelbranschen skapas av oss, konsumenterna. De ger oss bara vad vi efterfrågar. Många spel sågas snabbt (Wii-spel någon?) såfort de inte lever upp till dagens tekniska standard.

Men visst, till viss del är det ju nVidia och ATIs fel, de tjänar ju på det, och även utvecklarna som använder grafiken som säljargument framför innehåll.

Inaktiv

Håller på att ladda ner

såg ju inte så lovande ut på hemsidan iaf

12
Skriv svar