Obsidian söker RPG-folk

Medlem
Obsidian söker RPG-folk

Ett RPG baserat på Aliens, hmm? Det låter jäkligt intressant!


signatur

Målet är inte att lyckas, utan att få alla andra att misslyckas

Medlem

Mer RPGs till konsol, låter bra.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Medlem

Aliens-RPG? Låter onekligen som en intressant kombination.

Inaktiv

Gör dom inte KotOR 3 till PC så skjuter jag hela jävla Obsidian.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Ge mig KOTOR 3 till PS3/PC!

Medlem

Kotor 3 please, men ett alien rpg låter inte helt fel heller fast, hum hur stor chans har man igentligen om man väljer människa där ? =P

Medlem

Jag är lite nyfiken på vart det står att det är ett alien-RPG.
Enda jag kan se är att dom söker senior designers, med intresse för Action och RPG.
Stod inget om att det var ett RPG.
eller missade jag det?

Medlem
Skrivet av CharlieSimon:

Jag är lite nyfiken på vart det står att det är ett alien-RPG.
Enda jag kan se är att dom söker senior designers, med intresse för Action och RPG.
Stod inget om att det var ett RPG.
eller missade jag det?

Titta igen:

Skrivet av Platsannons:

We are searching for an experienced and talented designer for a console role-playing game. In this position, you will help shape the feel of the entire game.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Låter toppen med ett Aliens rpg. Skulle vara kul om någon gjorde ett Aliens strategi lir. Där man kan utveckla Weyland-Yutani Corp eller utveckla en egen 'Hive'.


signatur
Inaktiv

Sign me up! lol

Medlem
Skrivet av HavoX:

Sign me up! lol

No no no! Jaja dig! "lol" räknas inte som punktuation. Skrattade du högt efter att ha skrivit meningen? Bitch, signing off.

Apropå spelet verkar det najs. Att bygga sin hive? Tja, har man spelat SC så skulle det kännas lite gammalt kanske. Och för egen del vill jag att aliens ska vara lite mystiska, jag vill inte att de ska systematiseras och att man ska veta för mycket om var de kommer ifrån och så.

Medlem

Intressant om det blir ett nytt spel eller Aliens-RPG... fast... KOTOR 3, SNÄLLA

Inaktiv

på tal om aliens..

Jag har väntat på ett nytt AvP-spel i evigheter

Tänk er ett nytt AvP med dagens grafik Oo

Medlem
Skrivet av bleak:

på tal om aliens..

Jag har väntat på ett nytt AvP-spel i evigheter

Tänk er ett nytt AvP med dagens grafik Oo

Grabbarna bakom BiA gör ett Aliens-skjutarspel också, medan Obsidian gör sitt Aliens-RPG.

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Gör dom inte KotOR 3 till PC så skjuter jag hela jävla Obsidian.

Om obsidian gör kotor 3 så skjuter jag dem;); bioware måste utveckla spelet, gillade inte uppföljaren tillnärmelsevis lika mycket som originalet...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

AAAALIIIEEENNN, äntligen!

Ska se AVP2 idag btw xD

Inaktiv

Men guys.. Obsidian blev pressade (av LucasArts) att släppa spelet ett halvår tidigare, om de inte hade klipp bort halva spelet så hade vi aldrig fått en KOTOR 2. Det är därför det är så naket, mer än 5 timmars speltid saknas.

Själv är ja stolta över dom, de lyckades bra med NvN2 och ännu bättre med expansionpacket. Ska bli intressant hur Alien spelet blir.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Gör dom inte KotOR 3 till PC så skjuter jag hela jävla Obsidian.

*backar långsamt ifrån DarthZ*


signatur
Inaktiv

ugh, Obsidian, hata!

Medlem

Vem vill ha ett Kotor 3? Sög inte Kotor 2 nog tro? Bra att de satsar på något annat i stället tycker jag.

Medlem
Skrivet av Hagman:

Grabbarna bakom BiA gör ett Aliens-skjutarspel

Är det sant? Är det bekräftat officiellt eller är det bara ett rykte?

Edit: [http://www.fz.se/foretag/?id=19]

Inaktiv

Vad har en alien i inventoriet?

Skrivet av Namron:

Vad har en alien i inventoriet?

Vass tunga och sug i blick:P


signatur
Medlem
Skrivet av Gubbtjyv:

Vem vill ha ett Kotor 3? Sög inte Kotor 2 nog tro? Bra att de satsar på något annat i stället tycker jag.

Vad sög med kotor två om man räknar bort den sista timmen eller två? Om vi ska börja trasha hela spel för att deras slut var dåliga så blir listan lång :/

Skrivet av Gubbtjyv:

Vem vill ha ett Kotor 3? Sög inte Kotor 2 nog tro? Bra att de satsar på något annat i stället tycker jag.

KOTOR 2 sög inte alls, tycker du det har du en sorgligt dålig smak


signatur
Inaktiv

Gör de kotor igen så får de allt klämma fram en bättre och smidigare motor.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

KOTOR 2 sög inte alls, tycker du det har du en sorgligt dålig smak

Då har jag väl en sorgligt dålig smak då. Enligt dig.

Spelet kändes stressat och opolerat. Grafiken var den samma och karaktärerna samt miljöerna var tråkiga och gråa. Det enda nya jämfört med ettan var lite mer invecklade dialoger och ett par nya skills.

Det var samma spel som året innan utan den episka storyn. En expansion som utgav sig för att vara ett nytt spel. I det stora hela var det en upplevelse ljusår ifrån det första spelet. But to each his own.

1
Skriv svar