GamersGate utökas med Sierra-spel

Inaktiv
GamersGate utökas med Sierra-spel

Ganska nice faktiskt

Medlem

Hmm... Steam känns ju som de har tagit över marknaden faktiskt.

Medlem

Följer Steams spår. Lär inte fungera om de inte sänker priserna.

Medlem

Skulle hellre vilja ha ett monopol med Steam. Massa olika program som körs för olika system är ingen höjdare.
Steam är etablerat och vältestat genom alla problem som de haft genom åren. Blir bara stabilare för varja dag.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Skulle hellre vilja ha ett monopol med Steam. Massa olika program som körs för olika system är ingen höjdare.
Steam är etablerat och vältestat genom alla problem som de haft genom åren. Blir bara stabilare för varja dag.

Monopol är sällan bra...

monopol som systembolaget har är en bra sak, men monopol av denna sort tror jag skadar mer än gör nytta.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

<3 WiC!!!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Underbart med fler alternativ!!

Ska spana in den här sajten inom kort.

Gillar fö Gametap mycket mer än Steam. Utbudet är ju inte hundra, men det är billigt som tusan (69 kronor/månad - men då får man ladda ner hur många spel man vill), snabbt och smidigt.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Kul att dom har många titlar att kränga. Synd bara att de säljs till tokiga överpriser. Vem vill betala mer än vad spelen kostar i butik och dessutom utan box, skivor och manual?

Bra idé som kommer gå åt skogen ganska snart.

Inaktiv
Skrivet av Anakha:

Kul att dom har många titlar att kränga. Synd bara att de säljs till tokiga överpriser. Vem vill betala mer än vad spelen kostar i butik och dessutom utan box, skivor och manual?

Bra idé som kommer gå åt skogen ganska snart.

Kollade priset på WiC, orkade inte kolla mer för jag vet inte vad många andra spel kostar i butik. IAF, det kostade bara 50 dollar vilket är runt 325 spänn. Om det är dyrt så vet jag inte vad som är billigt.

Att inte ha en skiva och box gör mig mer glad än besviken. Jag behöver inte vara orolig för att repa skivan, boxen är väl inget speciellt ändå och eftersom jag lätt glömmer var jag lade ett spel om jag inte har använt det på ett tag så behöver jag inte springa runt i lägenheten för att leta efter det.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Jag var inne och kikade lite närmre på spelen de har på GamersGate och kan bara konstatera att man är lurad om man köper spel där. Finns de inte billigare på Steam så kan man hitta många av spelen i diverse niceprice backar runt om i butikerna för mellan 20-50 spänn. Och då får man också "the real deal" dvs box, skivor och manual.

Jag har inget emot att man kan köpa spel online men då får man bannemig göra det bra och inse att man inte kan ta ut överpris för spelen.

Valve gör det bra. GamersGate gör det inte.

Medlem
Skrivet av Urkalak:

Kollade priset på WiC, orkade inte kolla mer för jag vet inte vad många andra spel kostar i butik. IAF, det kostade bara 50 dollar vilket är runt 325 spänn. Om det är dyrt så vet jag inte vad som är billigt.

Du menar förstås EURO och inte dollar.
Priset för WIC på GamersGate är
49.95 EUR = 468.364 SEK

Gör en sökning på prisjakt.nu och se efter själv.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=108319

Hade det varit dollar och inte euro så hade det varit en helt annan sak.

Inaktiv

skadar aldrig att ha fler ställen att köpa på. Har själv köpt några grejer där. Iaf alltid gått fort att tanka ner, till skillnad från steam som kan sega nått galet ibland

Medlem

tja, gamersgate fungerade bra när jag köpte Eu III och Napoleons Ambition iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Anakha:

Jag var inne och kikade lite närmre på spelen de har på GamersGate och kan bara konstatera att man är lurad om man köper spel där. Finns de inte billigare på Steam så kan man hitta många av spelen i diverse niceprice backar runt om i butikerna för mellan 20-50 spänn. Och då får man också "the real deal" dvs box, skivor och manual.

Jag har inget emot att man kan köpa spel online men då får man bannemig göra det bra och inse att man inte kan ta ut överpris för spelen.

Valve gör det bra. GamersGate gör det inte.

Tjenare, kul med feedback. Skicka gärna en lista med spel som du tycker är överprisade så ska jag kontakta varje originalpublisher och se vad vi kan göra. Det är trots allt allt dessa som sätter priserna.

Vore också spännande att höra vad Steam gör mycket bättre än oss; vi kommer snart att lansera en helt ny teknologi för både sajt och nedladdningsverktyg och tycker det är kanon med kommentarer på vår tjänst.

mvh
Fredrik (fredrik@paradoxplaza.com)
GamersGate


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Medlem

Tycker det är skoj att Sverige visar musklerna internationellt, inte bara när det gäller utveckling utan även när det gäller distribution! En del av spel som inte pratas om så ofta men som är mycket viktigt. Och att Sverige ger sig in ganska "tidigt" i den digital distributionen som nog är den framtida modellen. Inte nog med en bra tjänst, utan utbudet måste även de vara lockande.

Inaktiv
Skrivet av mistbite:

Tycker det är skoj att Sverige visar musklerna internationellt, inte bara när det gäller utveckling utan även när det gäller distribution! En del av spel som inte pratas om så ofta men som är mycket viktigt. Och att Sverige ger sig in ganska "tidigt" i den digital distributionen som nog är den framtida modellen. Inte nog med en bra tjänst, utan utbudet måste även de vara lockande.

Absolut, Vivendi är vår första större publisher. Nästa vecka kommer en amerikansk jätte att ansluta sig


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Medlem
Skrivet av Fredrik II:
Skrivet av Anakha:

Jag var inne och kikade lite närmre på spelen de har på GamersGate och kan bara konstatera att man är lurad om man köper spel där. Finns de inte billigare på Steam så kan man hitta många av spelen i diverse niceprice backar runt om i butikerna för mellan 20-50 spänn. Och då får man också "the real deal" dvs box, skivor och manual.

Jag har inget emot att man kan köpa spel online men då får man bannemig göra det bra och inse att man inte kan ta ut överpris för spelen.

Valve gör det bra. GamersGate gör det inte.

Tjenare, kul med feedback. Skicka gärna en lista med spel som du tycker är överprisade så ska jag kontakta varje originalpublisher och se vad vi kan göra. Det är trots allt allt dessa som sätter priserna.

Vore också spännande att höra vad Steam gör mycket bättre än oss; vi kommer snart att lansera en helt ny teknologi för både sajt och nedladdningsverktyg och tycker det är kanon med kommentarer på vår tjänst.

mvh
Fredrik (fredrik@paradoxplaza.com)
GamersGate

Ert pris på The Witcher - 468kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 299kr

Ert pris på Two Worlds - 375kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 299kr

Ert pris på Loki - 422kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 350kr

Ert pris på World in Conflict - 468kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 219kr

Ert pris på Theatre of War - 422kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 319kr

Ert pris på Kane & Lynch Dead Men - 468kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 239kr

Ert pris på Avencast - 375kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 239kr

Osv.

Jag har inte gått igenom alla spelen men mönstret är väldigt tydligt för mig iaf. Man kan fråga sig vad t ex CD WOW har för deal med publishern eftersom de, i vissa fall, ligger mer än en hundring billigare än er.

Vad gör Steam bättre? Ganska uppenbart. De har bättre priser. Jag tror inte för fem öre på att publishern sätter ett så pass högt pris att ni tvingas ta ut, i vissa fall, mer än en hundring mer än i butik/onlinebutik. Finns liksom ingen logik bakom det eftersom det inte landar hos några mellanhänder. Det om något borde det borga för ett lägre pris.

I övrigt så har jag inget att anmärka på er sida. Den verkar fungera bra förutom att jag saknar ett sätt att kontakta er och information om företaget som sådant.

Medlem

Njae, föredrar boxade spel alla dagar i veckan

Inaktiv
Skrivet av Anakha:

Ert pris på The Witcher - 468kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 299kr

Ert pris på Two Worlds - 375kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 299kr

Ert pris på Loki - 422kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 350kr

Ert pris på World in Conflict - 468kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 219kr

Ert pris på Theatre of War - 422kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 319kr

Ert pris på Kane & Lynch Dead Men - 468kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 239kr

Ert pris på Avencast - 375kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 239kr

Osv.

Vad gör Steam bättre? Ganska uppenbart. De har bättre priser. Jag tror inte för fem öre på att publishern sätter ett så pass högt pris att ni tvingas ta ut, i vissa fall, mer än en hundring mer än i butik/onlinebutik. Finns liksom ingen logik bakom det eftersom det inte landar hos några mellanhänder. Det om något borde det borga för ett lägre pris.

Nja, logiken funkar inte lika. Publishers är rädda för att sätta för lågt pris online eftersom det stöter sig med traditionell handel (vår affärsmodell funkar annorlunda, iom att publishern sätter priset). När detta svänger kommer det att svänga online till billigare priser; nu kollar vi igenom vår prisstruktur och kommer att korrigera priser de kommande två veckorna.

Tack för feedback, det uppskattas!

mvh
Fredrik


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Medlem

Kul!
Men tex:

Ert pris på The Witcher - 468kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 299kr

aldrig livet att jag betalar MER för att få _mindre_

förstår inte hur nått som inte finns kan vara dyrare än en fysisk vara... nåt är välldigt fel.
Sälja nått som "inte finns" borde ge otrolig stor vinst.

Jag gillar fysiskt. Har köpt några spel inline, men det slutar alltid med att jag köper det fysiskt när det har blivit billigt.
(en DVD box är mycker trevligare än bara data)


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Kollade lite på vad som finns, men det borde finnas sub kategorier som "Action > FPS" eller "Strategy > Turn based" osv.

Det gör det enklare att både hitta det man letar efter och kanske hitta något som man kan vara intreserad av men inte viste fanns.

har inte testat steam så jag kan inte jämföra, men jag skulle gissa att dom som har bästa priserna och stabil lina kommer det att gå bäst för.

Medlem

Gamersgate - Anledningen varför paradox släpper halvfärdiga expansions som aldrig skulle sälja i butik.

Medlem

STEAM är inte mycket billigare, däremot störe utbud.
Det är jobbigt när man ser ett spel på STEAM för 50usd, "ah 350kr, inte så farligt för ett nytt spel - just ja, momsen syns inte, lägg på 25%"

Gillar ändå STEAM väldigt mycket, har blivit några impulsköp, och mycket smidigt med att kunna ladda ner allt när man vill å ha STEAMCOMMUNITY på det.

Och jag tycker inte ni kan jämföra er med CD WOW, ett företag i cypern som har en leveranstid på 2-3 veckor. Det är det som är skillnaden. Spela Battlefield 3 första minuten det kommer ut - eller vänta 2-3veckor, ni väljer.

Medlem

Folk borde inte jämföra GamersGate med Steam eller CD-WOW.
Först är Steam marknadsledande samt ett X antal gånger större än GamersGate. Jämför detta med en liten matvarubutik och ICA. Gissa vem som har billigast varor och varför.. Jo, för att ICA beställer in ett par miljoner fler förpackningar varje vecka och får därför bättre pris hos producenterna.
Och CD-WOW är även dom en oerhört stor butik, samt dom då drivs från Hong Kong. Vilket ger dom billiga priser på filmer m.m. och på så sätt erbjuda allt billigare genom postorder.
Om GamersGate blir populärare o fler handla, så kan dom pressa priserna ännu mer o konkurrera bättre. Som alla andra butiker dvs.
Det är iallafall va jag anser är läget, har ingen aning va GamersGate har i görning. Kanske är dom bara elaka o vill ha mycket vinst.. Vem vet? Inte jag.

Medlem

Forumklagare: sluta vajna och låt den osynliga handen fixa allt...

Med det sagt så vill jag bara säga att Gamersgate är jättebra, speciellt om man gillar Paradox-spel

Inaktiv
Skrivet av Fredrik II:
Skrivet av mistbite:

Tycker det är skoj att Sverige visar musklerna internationellt, inte bara när det gäller utveckling utan även när det gäller distribution! En del av spel som inte pratas om så ofta men som är mycket viktigt. Och att Sverige ger sig in ganska "tidigt" i den digital distributionen som nog är den framtida modellen. Inte nog med en bra tjänst, utan utbudet måste även de vara lockande.

Absolut, Vivendi är vår första större publisher. Nästa vecka kommer en amerikansk jätte att ansluta sig

Som konsument är det inga svårigheter att hitta och köpa spel från de stora jättarna, problemet just nu för många konsumenter är att hitta guldkornen från de små.

Ett sätt för Gamersgate att skaffa högljuda suporters är att gå ut med att ni säljer spel för Mac och Linux också.

Har jag missat någonting eller är det inte så att ni enbart säljer spel för Windows? Varför säljer ni t.ex. bara Windowsversionen av Penumbra: Overture? Det spelet säljs ju även till Linux och skall även komma till Mac.

Det är jättebra att de stora ansluter sig till er sajt, det inger förtroende för att det är en seriös sajt man handlar från när man köper saker. Men glöm inte de små, de kan visa sig vara bra mycket värdefulla för publicitet och försäljning.

Lycka till!

Inaktiv
Skrivet av Runar:
Skrivet av Fredrik II:
Skrivet av mistbite:

Tycker det är skoj att Sverige visar musklerna internationellt, inte bara när det gäller utveckling utan även när det gäller distribution! En del av spel som inte pratas om så ofta men som är mycket viktigt. Och att Sverige ger sig in ganska "tidigt" i den digital distributionen som nog är den framtida modellen. Inte nog med en bra tjänst, utan utbudet måste även de vara lockande.

Absolut, Vivendi är vår första större publisher. Nästa vecka kommer en amerikansk jätte att ansluta sig

Som konsument är det inga svårigheter att hitta och köpa spel från de stora jättarna, problemet just nu för många konsumenter är att hitta guldkornen från de små.

Ett sätt för Gamersgate att skaffa högljuda suporters är att gå ut med att ni säljer spel för Mac och Linux också.

Har jag missat någonting eller är det inte så att ni enbart säljer spel för Windows? Varför säljer ni t.ex. bara Windowsversionen av Penumbra: Overture? Det spelet säljs ju även till Linux och skall även komma till Mac.

Det är jättebra att de stora ansluter sig till er sajt, det inger förtroende för att det är en seriös sajt man handlar från när man köper saker. Men glöm inte de små, de kan visa sig vara bra mycket värdefulla för publicitet och försäljning.

Lycka till!

Tack för tipsen, det är värt att kolla vidare på.

mvh
Fredrik


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

1
Skriv svar