Något för lillspik?

Skägg.
10 Chambers
Något för lillspik?

En #Team Fortress 2-mobil vore ju asballt att hänga upp ovanför lillspiks spjälis, om det inte vore så att tillverkaren verkar strunta i sin viktigaste målgrupp - "Not recommended for children" står nämligen längst ner på produktbeskrivningen. Trist.

#blogg


signatur
Medlem
Något för lillspik?

Inte rekommenderad betyder ju inte förbjudet.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Tror de menar på att barnen inte får leka med mobilen, hänger den utom räckhåll så är det nog ingen fara.

Men som nybliven förälder chansar man oftast inte


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Jag säger såhär, hade jag fått leka med den när jag var liten kid så hade jag förmodligen haft Nobelpris i minst 3 kategorier nu!

Häng upp för bövelen!


signatur
Inaktiv

Tss fin ursäkt för att hänga upp den över din säng!

Medlem

En mobil med soldater?....
Jag hinner se många bilder på de fyra orden, inget av dem innefattar "asballt".

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av RigMor:

En mobil med soldater?....
Jag hinner se många bilder på de fyra orden, inget av dem innefattar "asballt".

Det var ungefär Erikas reaktion också


signatur
Medlem

Tack Erika!
Du är både klok och vacker :-)!

Medlem
Skrivet av RigMor:

Tack Erika!
Du är både klok och vacker :-)!

För en ett par månader gammal bebis vet att det är soldater han ser... samt TF2 gubbarna ser ju verkligen krigiska ut...

Den vart ju astuff, skulle köpt det i dop-present till brorsdottern

Edit: Ändra problemet är väl bristen av färg som eventuellt gör den ganska ointressant från barnets perspektiv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ett av skälen är att det finns bebisar som mycket väl vet vad riktiga soldater och vapen är. Dessutom kommer de med största sannolikhet att ha ett eget riktigt vapen i sin ägo inom några år.

Vi ska vara oerhört tacksamma över att det finns barn som inte växer upp i krigets och våldets skugga.

Det min vän, är "astufft"!

Medlem

Kära nån... nej det finns inte bebisar på ett par månader som vet vad vapen och soldater är. Däremot finns det barn som gör det. Men ser ändå inte problemet med den där mobilen. Det finns barn som blir uppätna av björnar så vi kan inte ha teddybjörnar heller.

Mobilens utseende har ingenting med barnet att göra egentligen, det som behövs är lite färg och sånt. Resten är bara för de vuxnas perspektiv, att dom nog oftast helst ser små ulliga och gulliga djur med deras bebis. Vad mobilen egentligen föreställer spelar alltså ingen större roll, förutom om man har moraltanter ala du som skulle råka se den.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av RigMor:

Ett av skälen är att det finns bebisar som mycket väl vet vad riktiga soldater och vapen är. Dessutom kommer de med största sannolikhet att ha ett eget riktigt vapen i sin ägo inom några år.

Vi ska vara oerhört tacksamma över att det finns barn som inte växer upp i krigets och våldets skugga.

Det min vän, är "astufft"!

Och barn leker inte med leksakssoldater?

Medlem

Du borde skaffa han något sånt här, och lära lillspik värdet av att ha en adekvat kristen uppfostran.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Haha, det här är nästan gulligt!

Som väntat kom "moraltant" och "teddybjörnar". Den kristna fostran blir faktiskt rejält underhållande.

Det blir bara så trist när man vet vilka argumenten är innan man skrivit klart...Eller när det urartar till pajkastning.

Nåja, man ska inte ha för mycket kul på en och samma dag så nu lägger jag ner det här käbblet

Medlem
Skrivet av RigMor:

Haha, det här är nästan gulligt!

Som väntat kom "moraltant" och "teddybjörnar". Den kristna fostran blir faktiskt rejält underhållande.

Det blir bara så trist när man vet vilka argumenten är innan man skrivit klart...Eller när det urartar till pajkastning.

Nåja, man ska inte ha för mycket kul på en och samma dag så nu lägger jag ner det här käbblet

Fast jag är faktiskt allvarlig, det är skamligt hur dekadenta dagens ungdomar har blivit, men en kristen uppfostran som lär lillspiken dom sanna och riktiga värderingarna en kristen ska ha borde hjälpa honom i framtiden.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

1
Skriv svar