GameSpot-skribent slutar i protest

Robot
Inaktiv
GameSpot-skribent slutar i protest

Good find!

Man kände nästan att det låg mer bakom detta än det sipprade ut "officiellt" från Gamespot. Synd på en annars så schysst sida!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Tråkigt att företag väljer att gå den vägen, fast sådant har man redan sett med spel såsom halo osv.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag har aldrig varit så mycket för GameSpot, Fz är bättre tycker jag.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Tyckte nästan det var rätt av Frank .


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Hoppas nu att de startar upp en ny sida tillsammans, utan idioter med överdrivet mycket pengar.

Medlem

Herregud som om man någonsin brytt sig om Gamespots recensioner. Det är lika tydligt att de sålt sig som AutoMotorSport sålt sig till BMW...

Medlem

Har tyckt GS är helt ok men kännt på mig rätt länge att de boostar poängen på storspel som ger dem mycket reklampengar. Detta är ju bara enu ett bevis på deras bullshitande. Bra att han slutade och hoppas fler gör det. vad är meningen med att recensera spel om man får skit för att man har en fri åsikt som spelet som stämmer? Då kan de likväl be sina sponsorer göra recensionerna så får alla spel 10 i poäng


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Verkar som Mr Provo bekräftar ryktena om att recensionens betyg var verkligen köpt och att CNet verkligen arbetar fult. Starkt av honom att lämna Gamespot och CNet även om han var mer av en frilansare

Medlem

Fult med massa annonser för ett spel och sen när en recenset ger sitt omdömde om spelet så far dom i taket.. ge fan i att annonsera spelen då jäkla nötter. bara för ett spel är överallt på siten innan det ens kommer, eller recensionen kommerbetyder inte att spelet är guld värt.. spelet sög enormt och de är mycket väl medvetna om detta men de kommer aldrig erkänna.

Medlem

Varför hoppar han av nu, och inte innan? Liksom, rabalderna har lugnat ned sig och det är långt ifrån lika omtalat nu.

Medlem

rätt gjort tycker jag. men håller med Dreamtale, varför hoppade han inte tidigare? det har väl alltid varit ganska självklart varför han blev dumpad, eller?

Medlem
Skrivet av moberg:

rätt gjort tycker jag. men håller med Dreamtale, varför hoppade han inte tidigare? det har väl alltid varit ganska självklart varför han blev dumpad, eller?

Han kanske inte ville sluta förrän han kunde fixa nytt jobb eller nåt.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av moberg:

rätt gjort tycker jag. men håller med Dreamtale, varför hoppade han inte tidigare? det har väl alltid varit ganska självklart varför han blev dumpad, eller?

Han kanske ville tänka igenom saken och kolla lite själv.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Inget nytt under solen direkt. En sida med så många sponsorer är dömd att bli korrumperad. Har hänt förr och kommer att hända igen.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Tråkigt att företag väljer att gå den vägen, fast sådant har man redan sett med spel såsom halo osv.

Får inte glömma Mario och Zelda spel.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

agreed ElyziuM, Milk Moar Mario and zelda Plox,((Så jävla trött på dom spelen, Mario Galaxy? Oh you mean Mario 64 right,? CAUSE ITS THE SAME THING!))

Medlem
Skrivet av ElyziuM:
Skrivet av KlosterKatten:

Tråkigt att företag väljer att gå den vägen, fast sådant har man redan sett med spel såsom halo osv.

Får inte glömma Mario och Zelda spel.

Vad talar ni om?

Medlem

Rätta takter, stick från det dära mutföretaget... hoppas inte samma skit händer på IGN, men det är väl bara en tidsfråga

Medlem

(citat)

Vad talar ni om?

det står klart och tydligt vad de pratar om, om du inte fattar det så behöver du läsa igen texten.


signatur

i want you

Medlem
Skrivet av Trollafett:

Inget nytt under solen direkt. En sida med så många sponsorer är dömd att bli korrumperad. Har hänt förr och kommer att hända igen.

jo exakt, kanske är gametrailers tur nästa gång. Med tanke på deras game of the year wards så lär man undra hur de sköter sitt arbete...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Bra gjort att verkligen visa att dem hade fel med att kicka Jeff.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Hoppas nu att snubben som hostar "Bonus Round" i Gametrailers.com hoppar av i ren protest för att han är så grymt värdelös

Jo jag vet att det inte har mycket att göra med detta men han är en böld!

Medlem

Verkar förekomma i stor utsträckning i svenska tidningar också. Se bara på valfri biltidning. Är det ett test av några kombibilar i mellanklassen och någon av dom har en stor reklamkampanj i tidningen så vips. Får de oväntat bra betyg.

Gällande spel så är min åsikt att GameReactor verkar slicka ruskigt med röv. Eller så har de inget som helst omdöme. Se bara på ett spel som The Witcher (8/10p).

Fast å andra sidan gav Fz musen MS Habu 4.5 av 5 och den går inte ens att spela med. Här en liten demonstration av vad musen klarar av. http://www.fragbite.com/?fileID=2429

Däremot gillar jag recensionerna av spel som Fz gör. De är kritiska och noggranna

Inaktiv

Eller så har de inget som helst omdöme. Se bara på ett spel som The Witcher (8/10p).

Det är precis vad jag hade givit spelet, men inte för att jag sympatiserar med Gamespot.

Jag tycker samtliga spel ska tvingas ge ut demos enligt lag så man kan testa det innan köp.

Medlem
Skrivet av Fajri*:

Gällande spel så är min åsikt att GameReactor verkar slicka ruskigt med röv. Eller så har de inget som helst omdöme. Se bara på ett spel som The Witcher (8/10p).

The witcher har Avg Ratio: 81% på gamerankings, så deras betyg är helt rätt. Plus att jag personligen tycker att witcher är ett av dom bästa spelen som släpptes förra året.

Jag antar att du inte provat spelet själv och bara gick på FZ recensionen för ett tag sen? Roande var ju att det fick 1,5 i score här och sen hamnade på FZ "önskelista" inför julen.

Medlem
Skrivet av Kibb:

Hoppas nu att snubben som hostar "Bonus Round" i Gametrailers.com hoppar av i ren protest för att han är så grymt värdelös

Jo jag vet att det inte har mycket att göra med detta men han är en böld!

Amen. Finns så satans mycket "cringeworthy" grejer på Gametrailers så man ibland skäms för sin hobby.

Tacka vet jag Susanne Möller.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Fajri*:

Gällande spel så är min åsikt att GameReactor verkar slicka ruskigt med röv. Eller så har de inget som helst omdöme. Se bara på ett spel som The Witcher (8/10p).

The witcher har Avg Ratio: 81% på gamerankings, så deras betyg är helt rätt. Plus att jag personligen tycker att witcher är ett av dom bästa spelen som släpptes förra året.

Jag antar att du inte provat spelet själv och bara gick på FZ recensionen för ett tag sen? Roande var ju att det fick 1,5 i score här och sen hamnade på FZ "önskelista" inför julen.

Hear hear!
Witcher har buggar som kan få en att gråta blod, men spelet är skitbra utan tvekan. Kan inte vänta tills expansionen/uppföljaren kommer.

Medlem
Skrivet av arice:

(citat)

Vad talar ni om?

det står klart och tydligt vad de pratar om, om du inte fattar det så behöver du läsa igen texten.

Dom sade att det har skett liknande incidenter när det gäller Mario, Halo och Zelda. Jag ville veta mer om detta. Jag syftade alltså inte på Kane & Lynch och Jeff Gerstmann incidenten.

Medlem
12
Skriv svar