GameSpot-skribent slutar i protest

Medlem

Om vi ändå är på ämnet... PC Gamer, fasen om de inte sålt sig haha!

Medlem

http://blog.jeffgerstmann.net/
jeffs blog för de som är intresserade

Medlem

GameSpot är en väldigt dålig sida samnt att deras använder är väldigt fjantiga.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Man ska aldrig köpa spel baserade på en sidas recensioner för då är man puckad eod.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

agreed ElyziuM, Milk Moar Mario and zelda Plox,((Så jävla trött på dom spelen, Mario Galaxy? Oh you mean Mario 64 right,? CAUSE ITS THE SAME THING!))

Super Mario Galaxy ligger på 1:a plats med ett metascore på 97 baserat på 56 recensioner
http://www.metacritic.com/games/platforms/wii/supermariogalax...
Zelda ligger på 2:a plats med ett metascore på 95 baserat på 72 recensioner
http://www.metacritic.com/games/platforms/wii/legendofzeldatw...

Sen att FZ satte Super Mario Galaxy på delad första plats för årets spel 2007 är bara en slump och FZ tillhör den köpte skaran av recensenter?

Har du ens spelat dessa spel?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

IGN är den bästa spelsidan (filmer också!) och så länge ingeting händer den sidan gör det ingeting för min del!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Tråkigt att företag väljer att gå den vägen, fast sådant har man redan sett med spel såsom halo osv.

Att Halo fick bra betyg beror kanske på att de är ett bra spel och att du inte har samma uppfattning? Halo är de bästa MP-spelet på konsoll och slår även många PC, sen är storyn kanske en av dom bästa i spelhistorien. Ja mena rekordförsäljning talar väl ändå för att dom flesta va nöjd med både ettan och tvåan?

För övrigt så är de bara bra att någon av dom anställda vågar stå emot och sluta, men som han sa, många kan inte sluta för att dom måste försörja sin familj.

Medlem

Man skall inte förlita sig på vad andra ger för betyg på en sak som en spel eller en film. Läser man en recensent tillräckligt länge kanske man kan få en uppfattning om man tycker som killen/tjejen i fråga men att bara kolla på en siffra... det går ju inte.

Sedan det med detta som så mycket annat, alla vill ha men ingen vill betala.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Hehe, det är ju inte direkt oväntat att sådant här förekommer. man får som alltid bara använda recensioner som ett första intryck.

Angående Mario, Zelda osv. Jag tror att några av oss har varit med så länge att vi helt enkelt tröttnat på huvudpersonerna och inte orkar med ett till spel (för mig är det mest mario, det har verkligen inte utvecklats mycket genom åren förutom grafiskt). Det beror nog vad man vill ha ut av ett spel, om det är folk som har kul med det så är det väl bara bra

Medlem

jag tror faktiskt inte gamespot var så hemskt seriösa med sina recensioner osv. jeff var ju inte en så seriös person heller. enda sidan jag vet som är rätt seriös är gametrailers, dom lägger upp sina reviews väldigt bra. dock finns det inte lika mycket "smågrejer" som kanske gamespot har.

Inaktiv

Där är något jag verkligen har respekt för Eurogamer. De kan såga ett spel skithårt, samtidigt som en stor flash-reklam banner för det ligger precis bredvid recensionen. Ganska ironiskt.

Medlem
Medlem

who cares ?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Pansarknekt

Inte konsigt att sidorna pressas av de som annonserar till att höja betygen.
Såfort man hänger med folk som är "casualgamers" eller i den yngre skaran så är hype allt som gäller angående ett nytt spel. Sen när hypen lagt sig glömmer vederbörande allting om spelet o hänger upp sig på nästa. Hype och det som delvis bygger upp hype, REKLAM blir då mycket viktigt för titlar. Och de som tjänar pengar blir såklart mycket missnöjda med sidor som sågar deras spel och kanske då får för sig att "hinta" om sämre reklampengar nästa gång.
Detta är såklart inte hela förklarningen men hype är så himla överskattat enligt mig.

*hinta wtf, mitt ordförråd asså


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

GameSpot suger ju...

Inaktiv

Bra,då kanske vi får se lite ärligare recensioner i framtiden...

Medlem

Helt rätt av snubben att hoppa av. Ibland blir man så himla trött på att hypade spel som mario, zelda, halo osv. får toppbetyg. Verkar som om de bara sätter folk som är fanboys av en viss spelserie att resencera ett spel. Gamereactor är ett bra exempel. Thanks god att deras tidning är gratis dock.


signatur

Where are we runnin'?

12
Skriv svar