Warner Brothers väljer Blu Ray i formatkriget

Robot
Warner Brothers väljer Blu Ray i formatkriget
Medlem
Warner Brothers väljer Blu Ray i formatkriget

Kriget börjar närma sig sitt slut.


signatur
Inaktiv

Jag tänker fortsätta vänta innan jag köper någon av dom

Inaktiv

Vore det inte smartare att göra en spelare som tar båda formaten.. Så slipper vi det här kriget.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Flakmonkey
Skrivet av Tpiom:

Vore det inte smartare att göra en spelare som tar båda formaten.. Så slipper vi det här kriget.

Har för mig att ett antal har försökt med det, men resultaten tycks inte ha blivit så bra... tycker ärligt talat det kvittar vilket format som "vinner", bara något gör det snart så man vet vad som gäller...

Rätt intressant är ju att HD-DVD-gruppen sköt fram sin presskonferens som de ska hålla under CES efter det här beslutet... ska bli intressant att höra vad de har att säga

Medlem
Medlem

Kriget kommer att sluta med att det kommer en BRHD-D(Blu-Ray - HD Dvd) spelare. På samma sätt som alla dvdläsare och brännare är DVD+- nu.

Medlem

Vad jag upplever är att sen en tid tillbaka så är det blueray som syns mest i media och det kan ju vara en indikator att det kommer var det format man väljer stort sett.

hd dvd vet man om att det finns men ser inga större marknadsföring runt det och det kommer sabba för den.

Själv har jag inte den blekaste vilket som är bäst bara att det ser kanon ut oavsett vilket du väljer.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Snarare att dom har svårt att bestämma sig vilket format dom ska köra på, dom har ju släppt på HD-DVD hitills.

Sen innebär det inte att filmerna inte kommer släppas på HD-DVD i andra länder, bara för att dom beslutat sig för att inte göra det i USA.

Medlem

ÄNTLIGEN - som en känd person brukar säga!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ja Rip HD-DVD. Kriget är slut, New Line blir också bd-exklusiva. Riktigt skönt anser jag.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Vore det inte smartare att göra en spelare som tar båda formaten.. Så slipper vi det här kriget.

Vore det inte smartare med bara ett format från början så vi konsumenter slipper hamna mitt emellan två format igen...
Hur som helst så är det bra för oss konsumenter (hur konstigt det nu än låter) om ett format får monopol, så som det är nu så om du vill se exempelvis Transformers så är det HD DVD som gäller, vill du se Pirates of the Caribbean så är det blu ray som gäller osv. Kombispelare finns de ju iof men det verkar inte som om de är lika lätta att tillverka som DVD spelarna, eftersom tekniken skiljer sig mer samt kostar (för närvarande) mer.

Kul dock för Sony, de kanske kan lyckas denna gången, efter misslyckanden som Betamax, Minidisk, UMD, ATRAC, (MemoryStick)...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Jag är inte så "inne" i kriget mellan HD-DVD och Blu Ray. Men vad har HD-DVD för fördelar gentemot Blu Rayn (förutom priset på spelaren)? Tycker Blu Rayn verkar vinna på alla fronter annars.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

är det inte rätt självklart att blu rayn är dyrare än HD-DVD mycket för att den är nyare tror knappast att HD-DVD alltid har legat på samma pris från början till slut. Så för la se hur det går och om nu Warner Brothers väljer blu Ray lär det inte dröja länge innan fler hänger på..

Medlem

Själv vinner inget mitt formatkrig, kommer aldrig köpa hd-dvd eller blu-ray. Dvd räcker gott och väl.

Medlem

jag säger som vissa tidigare bryr mig inte vilken som vinner är inte så insatt bara nån vinner och vi får en standard.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Själv vinner inget mitt formatkrig, kommer aldrig köpa hd-dvd eller blu-ray. Dvd räcker gott och väl.

Du tyckte detsamma med VHS när dvd kom också antar jag..........


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag hade aldrig några tvivel om att Blu-ray skulle vinna. Får hoppas detta signalerar början till sluter på HD-DVD och format '"kriget".

Medlem

20th Century Fox och New Line Cinema (ägs av Warner Bros) goes bluray, de betyder att Star wars och Sagan om ringen triologin blir Bluray exklusiva!

Tror även Walt Disney Pictures är Bluray exklusiv också, inte säker dock

http://www.minhembio.com/forum/uploads/monthly_01_2008/post-2...

Inaktiv
Skrivet av SuperTank:

Jag är inte så "inne" i kriget mellan HD-DVD och Blu Ray. Men vad har HD-DVD för fördelar gentemot Blu Rayn (förutom priset på spelaren)? Tycker Blu Rayn verkar vinna på alla fronter annars.

Igentligen så är det bara priset som är bättre med HD-DVD. Blu-ray har lite bättre bild än HD-DVD vilket är en av orsakerna till att dom flesta företag visar blu-ray grejer på sina monitors, dock är skillnaden i bild väldigt liten för den vanliga svensson, men den finns där.

DVD formatet är de inge direkt fel på, men det är så många filmer som blir ut kastade på DVD med hemsk bild kvalitet. Visa filmer kan se ut som rena VHSn medans andra (t ex Training Day) kan nästan se ut som HD. Samma sak återkommer faktiskt på HD/blu-ray, men en dålig hd/blu-ray kommer iaf spöa den bästa DVDn.

Inaktiv

Det största dvd uthyrning och försäljningskedjan i usa, Blockbuster gick ju över till enbart Blu-Ray för ett bra tag sen.
Fast MS kommer nog fortsätta supporta HD-DVD, för det verkar som om dom gillar att kasta pengar i sjön,
ms har ju förlorat x antal miljarder på 360s som pajat också.

Medlem

Blu-Ray är det enda rätta!


signatur

Meep!

Medlem

R.I.P. HD-DVD

Mohahahahaha!!!

Medlem

Bör tilllägga att WalMart kommer med största sannolikhet välja att enbart sälja Bluray, de är inte intresserad att sälja båda.

Som MichaelBay sa på sin hemsida:

"Well another studio down. Maybe I was right? Blu ray is just better. HD will die a slow death. It's what I predicted a year ago. Now with Warner's down for the count with Blu Ray. That makes it easier for Wal-Mart to push Blu Ray. And whatever Wal-Mart pushes - wins. Hd better start giving out those $120 million dollars checks to stay alive. Maybe they can give me some so I can give it to my Make-A-Wish charity, just to shut me up. Have faith people Transformers will come out in Blu-ray one day."

Medlem

"Det går bra nu!" - Petter Alexis


signatur

// Peace

Medlem
Skrivet av MrStalker:

R.I.P. HD-DVD

Mohahahahaha!!!

Jaså?

OT: Själv anser jag att det mest är irriterande med dessa formatkrig. Jag bryr mig fasicken inte vem som vinner, det jobbiga är bara att man måste vänta så länge på att köpa spelaren eftersom man vill se vilket format som vinner. Vem fan vill sitta på den nya Betamaxspelaren liksom?

Kommer MS byta ut den externa spelaren (till 360) framöver (om HD-DVD torskar)? Vågar man köpa en nu? Vill gärna ha en HD-spelare (oavsett format) men vill inte behöva vara orolig för att den ska bli utfasad.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Daniel_Met:

Bör tilllägga att WalMart kommer med största sannolikhet välja att enbart sälja Bluray, de är inte intresserad att sälja båda.

Som MichaelBay sa på sin hemsida:

"Well another studio down. Maybe I was right? Blu ray is just better. HD will die a slow death. It's what I predicted a year ago. Now with Warner's down for the count with Blu Ray. That makes it easier for Wal-Mart to push Blu Ray. And whatever Wal-Mart pushes - wins. Hd better start giving out those $120 million dollars checks to stay alive. Maybe they can give me some so I can give it to my Make-A-Wish charity, just to shut me up. Have faith people Transformers will come out in Blu-ray one day."

Jo för Michael Bay är respektabel.. :$

Medlem
Skrivet av Daniel_Met:

Tror även Walt Disney Pictures är Bluray exklusiv också, inte säker dock

http://www.minhembio.com/forum/uploads/monthly_01_2008/post-2...

Buena Vista är Disney's egna distributionsbolag, så dom är inräknad i diagrammet

Med PS3 som ett starkt hjälpmedel samt majoriteten av filmbolagen bakom sig var de inte så svårt att lista ut vad som skulle vinna redan från första början. Nu väntar jag bara på att HD-DVD floppar totalt och alla HD-DVD exklusiva filmer som bla Transformers släpps på Blu-Ray.

Medlem
Skrivet av Daniel_Met:

Tror även Walt Disney Pictures är Bluray exklusiv också, inte säker dock

Ja Disney är redan BD exklusiva, tillsammans med många andra så kriget är i princip över. BD kommer få nästan 90% av marknaden.

Förutom själva tekniken att framställa skivor och spelare så är det endas som skiljer formaten lagringskapaciteten. HD-DVD lagrar 15gig på en enkelsidig skiva medans BD tar 25gig.

Skriv svar