Rockstar Games alla spel på Steam

Medlem
Rockstar Games alla spel på Steam

Grymt!

Medlem

Om multiplayer för GTA1 och 2 vore fixat så man sliper osync och dålig framerate skulle det lätt vara värt det. Sjukt kul i GTA2 o köra Tag


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hmm, både GTA 1&2 är gratis, så varför skulle man betala pengar för dom? Annars så är de ju bra initiativ av Rockstar att släppa sina spel på Steam.

Medlem

Jag hade för mig att det var 3drealms samt någon finskt företag stod bakom Max Payne

Medlem

Mahone: Jag ställde mig samma fråga och kollade på Steam.
Tydligen kan man inte köpa GTA 1 eller 2, utan dessa medföljer bara om man köper Grand Theft Auto Collection eller Rockstar Collection.

landy: Enligt Wikipedia, så utvecklade Remede Entertainment, 3D Realms producera medans Gathering of Developers publicera det till PC.
Sedan tog Rockstar o publicerade det till konsol. Jag antar sedan att Rockstar tog över hela publiceringen för 1an, för när det gäller 2an så är det Rockstar endast som publicerar.

Medlem

Huhu, fick bli ett köp av Manhunt. Måste se vad the fuzz is about.

Medlem
Skrivet av landy:

Jag hade för mig att det var 3drealms samt någon finskt företag stod bakom Max Payne

3D Realms sålde rättigheterna av Max Payne till Rockstar Games för en massa pengar.

De ville väl finansiera Duke Nukem Forever på något sätt, vad vet jag?

Medlem

Rockstar äger allt.


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av FZ Redaktion:

Idag finns alla spel av utvecklaren Rockstar Games att tanka hem via nedladdningstjänsten Steam. Spelen du får tillgång till är Grand Theft Auto, Grand Theft Auto II, Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Midnight Club II och Manhunt. Fram till den 11 januari är det dessutom 10% rabatt på dem så passa på.

Grand Theft Auto: London 1969 då? Den är ju också ett spel i GTA-serien som är som GTA1, fast som namnet antyder utspelas i London år 1969. Alltså är det inte Alla deras spel på Steam


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv

sweet! go steam!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Inaktiv

Någon som har en prislista och kan plita ner den här? Har inte installerat Steam ännu sen jag formaterade.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av FZ Redaktion:

Idag finns alla spel av utvecklaren Rockstar Games att tanka hem via nedladdningstjänsten Steam. Spelen du får tillgång till är Grand Theft Auto, Grand Theft Auto II, Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Midnight Club II och Manhunt. Fram till den 11 januari är det dessutom 10% rabatt på dem så passa på.

Grand Theft Auto: London 1969 då? Den är ju också ett spel i GTA-serien som är som GTA1, fast som namnet antyder utspelas i London år 1969. Alltså är det inte Alla deras spel på Steam

London va väl bara en expansion till 1an? Och jag anser inte att en expansion, och speciellt en dålig sådan, behöver ingå i en "collection"

Medlem
Medlem

Max Payne bundle blir det att köpa in, skäms att jag inte har det.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av FZ Redaktion:

Idag finns alla spel av utvecklaren Rockstar Games att tanka hem via nedladdningstjänsten Steam. Spelen du får tillgång till är Grand Theft Auto, Grand Theft Auto II, Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Midnight Club II och Manhunt. Fram till den 11 januari är det dessutom 10% rabatt på dem så passa på.

Grand Theft Auto: London 1969 då? Den är ju också ett spel i GTA-serien som är som GTA1, fast som namnet antyder utspelas i London år 1969. Alltså är det inte Alla deras spel på Steam

vad jag kommer ihåg var inte ens GTA london utvecklat av Rockstar vilket kan förklara att dom inte har med det

Medlem
Skrivet av Mahone:

London va väl bara en expansion till 1an? Och jag anser inte att en expansion, och speciellt en dålig sådan, behöver ingå i en "collection"

Så sett så var både Vice City och San Andreas "expansioner" till GTA3. Smma spelmotor, samma grafik (med vissa förbättringar i dom senare spelen).

Men men...


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

jag skulle nog saga att det roligaste med gta:london var hur man kunde kora nagot psychedelic-fusk och fa bilen man satt i att andra farg varje gang man tutade. i ovrigt var jag aldrig sarskilt fast vid det.
ser dock vice city/san andreas som egna spel, precis som gta3.
gta 3 utspelas i liberty city med dess 3 oar, och de 2 som kom efter utspelas i (uppenbart iofs) vice city och san andreas, 2 stader som finns med i det forsta gta-spelet. med andra ord kanns det som att gta 4 blir det forsta "nya" pa lange om man ser det sa...

Medlem

känns skönt att rockstar inte är rädda för steam, verkar som att många spel med sämre kvalité hamnar där tillsammans med spel på väldigt hög nivå för att få folk att testa det mesta. Vavle måste tjärna stora pengar på det där.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Mahone:

London va väl bara en expansion till 1an? Och jag anser inte att en expansion, och speciellt en dålig sådan, behöver ingå i en "collection"

Så sett så var både Vice City och San Andreas "expansioner" till GTA3. Smma spelmotor, samma grafik (med vissa förbättringar i dom senare spelen).

Men men...

Nä eftersom att Vice City och San Andreas inte kräver att du har GTA3 så är dom inga expansioner, de är ingen expansion bara för att de är samma grafikmotor

Medlem

Coolt, fast jag föredrar boxade spel (även om GTA 1+2 är lite svårt att få tag på)

Medlem

Fixar dom multiplayer på GTA2 över steam så kommer jag köpa direkt. Annars har jag redan köpt alla spelen en gång.

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Coolt, fast jag föredrar boxade spel (även om GTA 1+2 är lite svårt att få tag på)

http://www.rockstargames.com/classics/


signatur

Squeeze the trigger...

Medlem
Skrivet av Håkan:

landy: Enligt Wikipedia, så utvecklade Remede Entertainment, 3D Realms producera medans Gathering of Developers publicera det till PC.
Sedan tog Rockstar o publicerade det till konsol. Jag antar sedan att Rockstar tog över hela publiceringen för 1an, för när det gäller 2an så är det Rockstar endast som publicerar.

Remedy är företaget bakom Alan Wake!

Skrivet av darkthunder:
Skrivet av FZ Redaktion:

FZ Redaktion
Idag finns alla spel av utvecklaren Rockstar Games att tanka hem via nedladdningstjänsten Steam. Spelen du får tillgång till är Grand Theft Auto, Grand Theft Auto II, Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Midnight Club II och Manhunt. Fram till den 11 januari är det dessutom 10% rabatt på dem så passa på.

Grand Theft Auto: London 1969 då? Den är ju också ett spel i GTA-serien som är som GTA1, fast som namnet antyder utspelas i London år 1969. Alltså är det inte Alla deras spel på Steam

Vaddå? Jag vill ha GTA IV [dregel]! Men icke sa nicke och inte ens till pc förräns kanske i höst/vinter

Medlem

Jag tycker det är kul att många spel trillar in på steam, men att gta kommer höjer ju "braheten"


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Medlem

Sweet, tyvärr så äger man ju dom flesta, men nu kan man ju hoppas att GTA 4 också kommer via Steam
Edit: När det är klart dvs.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Good Work StarDudes!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

jag gillar inte steam så mycket så jag kör heldre de klassiska skivorna så kallade (orginalen)


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
12
Skriv svar