Kojima efterlyser realistiskt spelvåld

Robot
Inaktiv
Kojima efterlyser realistiskt spelvåld

Ett steg åt rätt riktning.

kojima


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Yes äntligen nån som vill utveckla våldet go hideo go!

ptr
Medlem

Skojsigt blir det när man får game over efter första skottskadan haha näää skämt och sido, men ja det här kanske är bra. Vad vet jag, är ändå bara ärthjärnor som spelar spel och sen tror att de kan göra samma sak i riktiga livet.

Medlem

Låter som en bra idé men frågan är hur det kan påverka själva spelet. För jag tycker att det kan vara väldigt tråkigt med spel med för realistiska skador om man t.ex. får ett eller två skott så är man död.

Men det skulle vara mer coolt om man fick se hur skott och slag påverkar ens kropp genom att om man själv (som spelare) blir skjuten i foten så ramlar man och haltar och måste ta bort skottet eller nått.

Det verkar vara svårt att få en bra balans i det här.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Men det skulle vara mer coolt om man fick se hur skott och slag påverkar ens kropp genom att om man själv (som spelare) blir skjuten i foten så ramlar man och haltar och måste ta bort skottet eller nått.

I Far Cry 2 måste du ta bort kulor ect om du inte vill dö. För det finns inga health packs. Dock vet jag inte om man haltar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Gå och lägg dig Gamling!

Medlem

Realistiskt våld kan vara dubbel eggat. Samtidigt orealistiskt våld påverkar, dumma, ungar att de kan slå hur mycket som helst utan man tar några större skada så lär realistiskt våld, i spel och film medium, ut att det tar bara ett eller två slag att verkligen inflika alvarliga skador vilket gör att våldsamma ungdomar kan känna sig lite mer självsäkra när de slåss.. :/

Har sett båda sidorna i tidningar och andra nyheter. Fast själv tycker jag att realistiskt våld ska införas i spel, för det gör att spelen blir svårare och mer utmanande!

Medlem

Han har helt rätt. När vi idag sitter å pangar framför datorn är det mer som en sport än ett krig. Ja säger inte att krig är bra, men det kommar införa en ny dimension i spelandet om man verkligen tar mentala konsekvenser av det man gör.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Hoppas att man i framtiden kan göra som mannen som är infected i 28veckor senare, som slaskar sönder sin fru som ligger fastspänd på britsen....

^____________^

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Han har helt rätt. När vi idag sitter å pangar framför datorn är det mer som en sport än ett krig. Ja säger inte att krig är bra, men det kommar införa en ny dimension i spelandet om man verkligen tar mentala konsekvenser av det man gör.

Tror fortfarande det bara är psykiskt sjuka som tror att man kan slå nån hur mycket som helst.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Han har helt rätt. När vi idag sitter å pangar framför datorn är det mer som en sport än ett krig. Ja säger inte att krig är bra, men det kommar införa en ny dimension i spelandet om man verkligen tar mentala konsekvenser av det man gör.

Lätt! Posttraumatic stress from VG's.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Jag har inte stött på en enda hittils här inne på FZ som skulle kunna uppskatta ett sånt spel.. förutom ett par undantag då.
(Å andra sidan så gör han redan det som han själv efterlyser.. någon som inte gillar hans verk som vill skapa en diss mot "The Man" kanske?!
Eller bara översatt felaktigt?
Eller bara en av alla dessa som inte förstår geniet i arbete?)

Det var Hideo som ville få oss att köpa engångsspel också..

Night Hawk:
Jag tror inte att en operation av knapptryckningar och tajming är att vänta i FC2, tror nog mer på en taskig filmsnutt, efter att ha tryckt A eller X *fniss*

Inaktiv
Skrivet av jehuty:

Men det skulle vara mer coolt om man fick se hur skott och slag påverkar ens kropp genom att om man själv (som spelare) blir skjuten i foten så ramlar man och haltar och måste ta bort skottet eller nått.

I MGS: 3 så måsta du ta bort kulor i såren om du blev skottskadad. Och inte nog med det, du lära använda rätt behandling också. Olika skador ska behandlas på rätt sätt. Ett brutet ben krävde att du använde en pinne tillsammans med bandage, brännskador ska smörjas in med rätt medel osv.

Har inte sett ett annat spel där man måste behandla skadorna så. Man började inte halta utav skadorna men man förlorar liv tills man gör nånting åt skadan. Synd att inte fler spel har samma funktion.

Medlem

Som om inte folk redan förstår konsekvenserna av att skjuta någon i ansiktet... Mer blod och realistiskt äckelpäckel kommer bara få en avtrubbande effekt.


signatur

<3

Medlem

Äh, det är ju bara spel... eller som man sa förr: det är ju bara på film.


signatur

Det var detta...

Medlem

Kojima är en knaslax, en ytterst konstig människa, det är bara att kolla på MGS4 så faller bevisen ner som robotkor som bajsar grön ner från skyn...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Mer blodiga effekter åt folket!

Inaktiv

Låter riktigt intressant. Hoppas på fler skaderealistiska spel!

Inaktiv

Jag är för spel som har mer realistiska skademodeller, gillade MGS3s system, inte för det kanske är superrealistiskt men är ett steg i rätt riktning. Sen verkar Far Cry 2 ta ett steg till nämre mer realism i våra shooters.

Sen kanske man inte behöver slänga in hyper-realism där dom inte hör hemma.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem
Skrivet av jehuty:

I MGS: 3 så måsta du ta bort kulor i såren om du blev skottskadad. Och inte nog med det, du lära använda rätt behandling också. Olika skador ska behandlas på rätt sätt. Ett brutet ben krävde att du använde en pinne tillsammans med bandage, brännskador ska smörjas in med rätt medel osv.

Har inte sett ett annat spel där man måste behandla skadorna så. Man började inte halta utav skadorna men man förlorar liv tills man gör nånting åt skadan. Synd att inte fler spel har samma funktion.

Låter precis som Call of Cthulhu, där man istället för healthpacks har t.ex nål och tråd för att sy djupa sår, bandage för lättare skador och pinnar för att spjäla brutna ben (som även får en att halta med ett ruggigt krasande ljud för varje steg)Har även för mig att man faktiskt dog om man gick för länge med en obehandlad skada. Tycker helt klart den sortens realism gav en annan sorts förståelse för vad karaktären gick igenom istället för att bara se en siffra ticka ner på HUD'en.

Medlem

Hahahahaha, med tanke på att hur totalt orealistisk MGS4 trailerna har varit så är det här utalandet enormt roligt.

Medlem

Bra sagt Kojima, hoppas ditt nästa spel målar upp realistiskt våld! Vet inte hur det är i MGS4 så

Medlem

Dom flesta som skrattar åt idén här verkar ju inte fatta att det är spel i framtiden som han pratar om, och inte metal gear solid...

Det är ju lika idiotiskt som att skratta åt något företag som säger att dom vill skapa ett actionspel när alla deras tidigare spel är racingspel. -eller nått...

Medlem

låter som en bra id'e


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Låter som en bra idé.
Visst, självklara puckon kommer säkerligen börja gå ut på stan och filma när de slår ner folk för att försöka efterapa skadorna från spelen som kan tänkas använda denna idé, men sådana människor efterapar allting som kan skada andra så dem kan vi inte gråta blod över.
Realism i spel är alltid välkommet

Jag gillar realism. Skrev ett blogginlägg för ett bra tag sedan om hur jag tycker att dagens och morgondagens sk. "realistiska" spel (inkl. Far Cry 2) inte är det och förslog lite förändringar på saker innan utvecklarna bör få påstå sådant. Så jag kan absolut sympatisera med Kojimas åsikter.

Men jag har mest talat om spelmässiga förändringar där, medan Kojima till viss del också verkar prata om grafiska sådana. Till viss del hänger de två ihop, men det finns en anledning till att jag inte kan tänka mig att skjuta en människa i verkligheten men gärna pangar på i spel och det är den fjärde väggen. Jag tror som tur är inte att någon utvecklare kommer att kunna göra något sådant groteskt

Medlem

Varför denna hets efter röda kroppsvätskor, fick ni för lite kramar och ketchup som små? Varför kan spelen inte lära ut fredliga sätt att lösa konflikter?


signatur

Livet är som en loppis, du kan hitta fynd i varje hörn!

Inaktiv

En bra idé som jag tror kommer funka ifall den kan genomföras..
Tyckte att skallskademodellen i SoF2 var rätt realistisk. Fick dåligt samvete när jag skjöt min första bov över käken med en AK på 20 meters håll

Medlem
Skrivet av Serge:

Varför denna hets efter röda kroppsvätskor, fick ni för lite kramar och ketchup som små? Varför kan spelen inte lära ut fredliga sätt att lösa konflikter?

Tyvärr är det inte speciellt underhållande för den stora massan. Kanske för en ytterst liten minoritet. VI människor har alltid haft en våldsam natur så det är ganska naturligt att spel visar upp den sidan också.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

12
Skriv svar