Philips amBX Premium

Robot
Philips amBX Premium

Ta din datoranvändning till nya nivåer, pimpa burken med ljud, ljus, skak och blås! Taffligt reklamtrick eller något du faktiskt har nytta av? Vi har testat.


Inaktiv
Blinga burken med Philips AmBX

synd för redan igår satt jag och fantiserade om ambilight o annat meck till pc, det borde komma snart

men kommer väl fler produkter framöver, vore enklast att bara köpa USB lampor eller nåt så man slipper byta ut skärm högtalare osv, det blir ju ganska dyrt

Medlem

3000kr får du ju fan ett par fina Logitech Z-5500 för. Vill man ha ljus så kan man väl köpa en ljuslist på IKEA för runt 400kr och sätta bakom skärmen.

MFC
Medlem

Philips........ skulle hålt sig till glödlampor och dammsugare


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Mahone:

3000kr får du ju fan ett par fina Logitech Z-5500 för.

tänkte precis samma tanke


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Hehe ganska fränt koncept , synd bara aytt de skulle tabba på så många håll ..

Varför kunde de inte gjort ett helt tanjent bord som vibrerar ? lr kanse bara musen ?? Borde ge mer känsla då den används mest vid beskutning av raketer,..

Och fläcktarna skulle vara ersatt av någon slags luft kanon som gedde ett och bara ett kraftigt tryck när man avfyrar vapnet .Då fläcktar för det första tar tid på sig att få upp blåseen och att de inte ger ett tryck ifrån sig som man isf skulle ha.. En 32" bas på några Kilowatt skulle kunna göra det :)...


signatur

Kan ej skriva åäö

På något sätt känns denna produkt som en perfekt sammanställning av dagens och framtidens spelindustri. Hemska tider.

Medlem

Nästan så jag tycker synd om recensenten som var tvungen att ödsla sin tid på att skriva om vad som förefaller vara rent jävla skräp.

Medlem

Nej datorhögtalare är det Logitech som gäller Fast själv har man Creative.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Varför skummläste jag recensionen ens... otroligt.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Som om det inte var tillräckligt fjantigt att spendera för mycket tid vid datorn. Den enda belysningen jag behöver är spårljus, och det är bara på nyår.


signatur

Håll käften och käka grus. Det var enbart ditt jävla fel om du dog, så sluta gnäll.

Medlem

mhm, trevligt att de försöker iaf. känns som nått i denhär stilen ändå är nästa grej när det gäller inlevelse.. eller billigare högupplösta projektorer så man kan sitta och spela på helvägg

Medlem

Orka med sånt här, man spelar väl datorspel för att slippa allt vad verkligheten innebär?

Medlem

Gillar era udda recensioner, tack.

Medlem

Vet att de snackade om någon doftgenerator för ett par år sedan, den idén måste ha skrotats.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Vad bizarrt.. Satt senast igår och tänkte på hur koolt det skulle vara med en riktig "spelsimulator" som har fläktar som blåser från olika håll och klimatsystem som gör att det blir varmt och småfuktigt när man befinner sig i t ex jungel och "kallt" och blåsigt när man befinner sig i snömiljöer.. Crysis? aja.. Synd att detta var ett stort misslyckande.. men vad kan man vänta sig av det man ser på bilderna.. Fläktarna är ju rena skämtet? o lyset? pfff..


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Vet att de snackade om någon doftgenerator för ett par år sedan, den idén måste ha skrotats.

Lär ju fan spy när man lirar Resident Evil då

Medlem

Är det bara jag, lr ser det som är på första bilden.. det blåa fina anläggningen som ser för ögat riktigt najs ut inte alls som på det gråa tråkiga på resten av bilderna.. är det ens samma anlägning? för är det det så tycker jag det är vilse ledade marknadsföring

annars var det en bra recention.. inte för att det verkar va så mycket att ha men ändå inget man själv direkt skulle skaffa mig..

Redaktör
Skrivet av fluidboy:

Är det bara jag, lr ser det som är på första bilden.. det blåa fina anläggningen som ser för ögat riktigt najs ut inte alls som på det gråa tråkiga på resten av bilderna.. är det ens samma anlägning? för är det det så tycker jag det är vilse ledade marknadsföring

Första bilden är en produktbild, resten har vi tagit själva. Visst, produktbilder photoshoppas, men jag ska inte sticka under stol med att mina fotokunskaper kunde ha varit bättre...


signatur
Medlem

Det minsta man kan förvänta sig av en skribent är att han åtminstone skriver ord som de skall vara skrivna, och inte förkortar ord som "fungerat" till det löjligt felaktiga ordet "funkat".

Medlem

Tycker det är kul att någon åtminstone försöker med något nytt i tillbehörssegmentet, istället för ännu en gamermus med 20 000 dpi och 18 snabbknappar. Även om det inte riktigt nådde i mål den här gången.

Fler lösningar på force feedback vill jag gärna se.

Medlem
Skrivet av Aresz:

synd för redan igår satt jag och fantiserade om ambilight o annat meck till pc, det borde komma snart

men kommer väl fler produkter framöver, vore enklast att bara köpa USB lampor eller nåt så man slipper byta ut skärm högtalare osv, det blir ju ganska dyrt

Finns redan ambilight till PC

http://www.ambilight4pc.com

Dom har videos på dom olika systemen som finns, inklusive Philips AmBX som recenseras här, men det bästa systemet är för närvarande Ambient Reality Effects.

Kanske borde skrivas med i artikeln, "dom som är intresserade av ambilight till datorn kan gå in på..."

Inaktiv

Känns som det är helt fel skärm i testet. Man skulle nog upskatta produkten mer om man inte har en skärm med jättelika högtalarkolosser på sidorna. Produkten riktar sig nog inte till vem som helst.

Redaktör
Skrivet av kebbe_90:

Det minsta man kan förvänta sig av en skribent är att han åtminstone skriver ord som de skall vara skrivna, och inte förkortar ord som "fungerat" till det löjligt felaktiga ordet "funkat".

Du menar, det minsta du förväntar dig. Språk handlar om att kommunicera, inte att leva upp till varje stavelse i SAOL. Jag tycker det är helt okej att i viss mån använda talspråksstavning för att variera och lätta upp texter.

Skrivet av Gibbs:

Känns som det är helt fel skärm i testet. Man skulle nog upskatta produkten mer om man inte har en skärm med jättelika högtalarkolosser på sidorna.

Högtalarna i den skärmen var inte inkopplade. Vår andra testdator har en Samsung-skärm, men eftersom den maskinen kör 64-bitars-Vista ville AmBX inte fungera på den. Och skärmbyte kändes rätt onödigt.


signatur
Medlem

Tacka vetja Altec Lansing


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Tompa:

Du menar, det minsta du förväntar dig. Språk handlar om att kommunicera, inte att leva upp till varje stavelse i SAOL. Jag tycker det är helt okej att i viss mån använda talspråksstavning för att variera och lätta upp texter.

Jag finner det underhållande att du försöker förklara bort ditt misstag så som du gör, samtidigt som du i samma "recension" skriver:
"När skak och blås väl fungerar inser jag att jag gärna klarar mig utan dem".
Om du anser det "ok" att blanda in talspråksstavning så kan du lika gärna skriva:
"funkar", "dej", "mej" och varför inte:
"När skak och blås väl funkar inser jag att jag järna klarar mej utan dom"
Det låter väl väldigt korrekt. Eller?
Förlåt, jag kanske skall variera mig lite;
Det låter väl väldit korrekt. Eller?

Redaktör

Kebbe_90: jag försöker inte förklara bort nånting, jag berättar varför jag skriver som jag gör. Ordet "fungerar" finns med i texten tre gånger eller så, "funkar" finns med för att variera språket.


signatur
Medlem

Om du inte förstår vad han menar när han skriver är det en sak, men eftersom de flesta snabbt inser kopplingen mellan orden funkar och fungerar så blir det här bara ett larvigt rop på uppmärksamhet.

Medlem

Sen är det ju så att författare och journalister har friheten att skriva som de själva behagar. De måste inte följa alla grammatiska regler.

Medlem

Är väldigt tveksam till om jag vill ha en massa fläktar som blåser mig i ansiktet och lampor som lyser upp väggen bakom datorn. Känns som dagens I-landspryl. Fattar inte att Philips hittar på något så dumt.

12
Skriv svar