Age of Conan - besök hos Funcom

Robot
Age of Conan - besök hos Funcom

Det var med sorg vi i somras tog emot beskedet att Age of Conan flyttats fram. Men snart är det äntligen dags att svinga yxan mot tusentals andra barbarer - vi har varit i Oslo för att kolla in koden och snacka med utvecklarna.


Medlem
Vi förgranskar Age of Conan

Trevlig läsning!

Medlem

Jag är sjukt avundsjuk.. jag vill oxå till funcom's huvudkontor och leka med AoC innan det släpps ^^


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem

Wooow.

Nu blir man riktigt sugen på AOC igen. Visst hade känslan sen tidigare inte helt lagt sig men nu är den fan helt på topp igen. Hoppas dom hinner klart till mars bara så man inte behöver vänta längre. Detta blir kanske ett MMO som jag faktiskt lägger ner mycket tid på, om dom nu lyckas få det smidigt som dom säger att det är med hela realtids-stridsystemet.

Medlem

Frågan är om man ska våga sig ner i mmo träsket igen med Conan.... Men det låter ju lovande


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Citat:

När Funcom i augusti förklarade att Age of Conan-premiären flyttats fram till i slutet av februari 2008

Trodde det skulle komma först i Mars?
"Release: 2008-03-25" står det i fz databasen iaf.

Medlem
Skrivet av KaahBonk:
Citat:

När Funcom i augusti förklarade att Age of Conan-premiären flyttats fram till i slutet av februari 2008

Trodde det skulle komma först i Mars?
"Release: 2008-03-25" står det i fz databasen iaf.

Har för mig det. Inte februari iallafall.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Det hänger helt och hållet på hur bra systemet för territorier fungerar. I värsta fall så får man fortsätta vänta på #Darkfall Online.

Medlem

Det verkar mysigt jueh

Inaktiv

Låter riktigt lovande. I mars blir det till att nörda rejält!

Avstängd

"the most horrible fatality move" Lät ju bra

Medlem

Låter intressant, var inte beredd på en så pass glad förhandstitt, varför vet jag iofs inte. De flesta verkar hypa Warhammer online mer än detta.

Hoppas på en öppen beta så man får se på spelet


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Smexy:

Låter riktigt lovande. I mars blir det till att nörda rejält!

Amen broder. Fan i hela helvete vad jag ser fram emot Age of Conan. I r happy in pants, så att säga.


signatur

tjenare!

Medlem

Svårt att säga något än tycker jag. Jag vill prova det innan jag uttalar mig Det är ofta saker och ting är vackert på papperet men väl ingame kan det vara många orsaker som gör att man inte gillar spelen!

Medlem

Bra förhandstitt men för kort :). Visst är det kul att höra om folk på hästar som väntade på er och hur det är på deras kontor osv men vill gärna höra lite mer om själva spelupplevelsen. Vad fick man för uppdrag på newbee-ön? Hur fick man de? Är det mycket monsterbankande i början? Hur varierande är uppdragen? Är det mycket odjurslakt i början?

En viktig sak för mig tex är hur bufs funkar i spelet. Det jag inte gillade i AO var att om man fick många buffs från några pers då kunde man ta på sig mycket högre lvl armor och kunde använda höglvl vapen mm... Det var helt enkelt för stora skillnader mellan solokaraktärer som körde med "normala" grejer och superbuffade gubbar med bra mycket bättre grejer på sig. Är det liknande i AoC? Nåt ni märkt redan på newbee-ön?

Medlem

var det inte så att man bara skulle välja en av fyra "archetypes" i början? och sedan bli fick man välja sin klass?


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Inaktiv

Artman: tack för feedbacken.

Jag tror jag nämnde det i texten men det är helt klart mycket monsterbankande i början. Du kan inte ta många steg i djungeln innan en panter eller bandit kastar sig över dig.

Angående din fråga om buffs så märkte jag inte av det den korta tid jag spenderade på ön, men det betyder inte att problemet inte finns. Jag fick pröva AoC under i ett par timmar så det var inte riktigt tid att göra något djuplodande test.

Vad gäller uppdragen rörde de en motståndsrörelse som höll till i staden och som hade vaga kopplingar till Conan själv. De jag såg var av ganska normal karaktär. Det fanns en viss Fedex-känsla över dem. Men annat kanske inte är att förvänta precis i början av spelet. Andra, som jag tror var klassbaserade (specifika för barbarklassen) var mer intressanta och byggde på att smyga runt och spionera på lokala höjdare för att avslöja en komplott.

Men av det jag såg är det alldeles för tidigt att säga vare sig bu eller bä.

Medlem

Hade slutat att vara sugen på conan, men nu har suget kommit tillbaka XD

Medlem

Tack för bra läsning..verkar riktigt tufft Conan..men snart så väntar 22 timmar flygning för nu drar jag till Filippinerna i tre veckor så so long....och njut av kylan


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Kanske skaffar när det går ner i pris och testar gratismånad om det medföljer, är inte sådär jättetänd på MMORPGN

Inaktiv

Usch, jag kan inte bestämma mig vilken klass jag ska vara. Först tänkte jag på Druid of the Storm, det verkar vara en ganska häftig klass. Sen finns det ju Assassin också, stealth ftw! Men Ranger verkar ju grymt coolt eftersom man får skjuta själv med bågen. Men vafan! Det är ju Conan. Klart man ska vara Barbarian. Men när man kommer till stridsklasserna ser ju Dark Templar onekligen häftigare ut än en vanlig barbar.

Man blir så förvirrad.

Angående månadskostnaden, hur mycket kommer den att ligga på? Ungefär som World of Warcrafts eller?

Medlem

bah snowman det är första tiden som är roligast i ett mmo.. innan folk har lärt sig hur det funkar.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av Smexy:

Usch, jag kan inte bestämma mig vilken klass jag ska vara. Först tänkte jag på Druid of the Storm, det verkar vara en ganska häftig klass. Sen finns det ju Assassin också, stealth ftw! Men Ranger verkar ju grymt coolt eftersom man får skjuta själv med bågen. Men vafan! Det är ju Conan. Klart man ska vara Barbarian. Men när man kommer till stridsklasserna ser ju Dark Templar onekligen häftigare ut än en vanlig barbar.

Man blir så förvirrad.

Angående månadskostnaden, hur mycket kommer den att ligga på? Ungefär som World of Warcrafts eller?

Tro nu inte att jag stalkar dig eftersom detta är andra gången jag quotar dig men jag känner precis likadant. Alla klasser lockar på ett eller annat sätt så det är jättesvårt att bestämma sig vad man ska spela. Lär bli att pröva allt.

Kollade runt lite snabbt på ageofconan.com men hittade inget ang. månadskostnaden. Jag tror dock den kommer vara ungefär som World of Warcrafts vilket är cirkus 150 right?


signatur

tjenare!

Medlem
Skrivet av Smexy:

Usch, jag kan inte bestämma mig vilken klass jag ska vara. Först tänkte jag på Druid of the Storm, det verkar vara en ganska häftig klass. Sen finns det ju Assassin också, stealth ftw! Men Ranger verkar ju grymt coolt eftersom man får skjuta själv med bågen. Men vafan! Det är ju Conan. Klart man ska vara Barbarian. Men när man kommer till stridsklasserna ser ju Dark Templar onekligen häftigare ut än en vanlig barbar.

Man blir så förvirrad.

Angående månadskostnaden, hur mycket kommer den att ligga på? Ungefär som World of Warcrafts eller?

Barbarian är bara ett måste i AoC jag kommer berserka sönder när jag levlat upp med min karaktär.

Inaktiv

Jag frågade Ellingsen om månadskostnaden. Hans svar var: som World of Warcraft.

Medlem

Penga-kåta jäklar.. 100kr/månaden max isf


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

det lär väl ligga runt 110-120 kr månaden alltså. För det gör väl wow?


signatur

Det här är en signatur

Inaktiv

På vilket sätt var Anarchy Online ett misslyckande? Jag har själv aldrig spelat det men vad jag har hört så var det ett helt okej spel med ganska många spelare?

OT: trevlig läsning!

Medlem
Skrivet av Lunatic:

På vilket sätt var Anarchy Online ett misslyckande? Jag har själv aldrig spelat det men vad jag har hört så var det ett helt okej spel med ganska många spelare?

OT: trevlig läsning!

Det var kryllat med buggar har jag för mig... men å andra sidan så fick det ju ganska bra betyg runtom(90% av svenska PCG tex).

Medlem

låter sjuktlovande... men vågar man hamna i träsket igen?

123
Skriv svar