Konami: "Inget MGS 4 till 360"

Medlem
Konami: "Inget MGS 4 till 360"

Mitt första tipstack. Tackar och bockar.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

som väntat...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

\o/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Precis som jag trodde

Medlem

Tyck vad ni vill, men jag kommer köpa PS3 endast p.g.a. MGS4. Är man MGS- fan så är man. Dessutom kommer det såklart fler bra spel än det.

Inaktiv

Ähh, det kommer att släppas en 360 version med 100% säkerhet förr eller senare. Såvida dom inte vill gå back på spelet så kommer dom vara tvugna.


signatur

//Aron

Medlem

hihi trodde xbox fansen att playstation skulle låta deras kronjuvel smita till andra konsoler?
MGS är ju myntat för playstation

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

hihi trodde xbox fansen att playstation skulle låta deras kronjuvel smita till andra konsoler?
MGS är ju myntat för playstation

uumh....MGS2 och MGS3 finns båda till xbox...Så varför skulle inte mgs4 även släppas till boxen?

Men men, då jag har en ps3 behöver jag iaf inte oroa mig men nog tror jag också det kommer en 360 variant så smånigom.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

och även om det skulle komma till 360 så är det inget man skyltar med nu.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Men oj!? Det kändes ju oväntat. Inte så värst troligt att spelet kommer till 360n på ett långt tag, om jag inte minns fel så har inte MGS3 släppts till vanliga boxen.

Medlem

Sony skall vara glada att de har iaf något Killer-app kvar (förutom typ... Killzone och FF-spelen?)

Inaktiv

kan ni sluta översätta citat?


signatur

/_\_/_\
/_\

Redaktör

Vi kan, men har inga planer på det.


signatur
Medlem
Skrivet av snyft:

kan ni sluta översätta citat?

Håller med fullständigt. Stör mig ganska enormt på när ni sätter citationstecken runt något som ni översatt själva. Ni får gärna översätta meningen och betydelsen, men om ni ska citera, gör det ordentligt.

Inaktiv

Inte speciellt oväntat kanske, men lär väl dyka upp till 360 ett år efter eller så beroende på hur det säljer.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av NookiE-afk:

hihi trodde xbox fansen att playstation skulle låta deras kronjuvel smita till andra konsoler?
MGS är ju myntat för playstation

uumh....MGS2 och MGS3 finns båda till xbox...Så varför skulle inte mgs4 även släppas till boxen?
.

Bara MGS2 som finns på xbox. MGS1 och 2 finns på pc också.
Tror inte att MGS4 kommer till någon annan plattform i den versionen som kommer nu.
Om dom senare om något år kanske gör en annan version med mera godis (Substance/Subsistence) som dom brukar göra så finns det en större chans att den släpps på fler plattformar än bara ps3 antar jag.

Medlem

Är 100% övertygad om att det kommer till 360:n. Enda skälet för alla dementier från konami är säkert pga nån kontrakt med Sony. Spelet är ju det som nog kommer vara skälet till den största ökningen i PS3 försäljning, det kommer inte Sony låta nån skvallerkärring förstöra?? Så som vanligt, allt handlar om pengar. Konami skulle säkert erkänna 360 version, men som sagt det skulle kosta dem massa pengar.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Jag har inget emot en 360-version, det är ju alltid bra för den som vill välja, men då ska det vara minst ett halvår mellan releaserna, och folk ska inte tro att det är ps3-versionen som är portad från 360-versionen, för så verkar det vara med alla spel som kommer till båda konsollerna, även om det är tvärt om.

Men om det hade varit upp till mig så hade jag haft ett bokbål, eller snarare, konsollbål, med alla xboxar där ut...

PS3 ftw!

Inaktiv

SÄGER BARA JAAAAA!!!! MGS är och förblir STENHÅRT till ps3, playstation for show!


signatur

The Piano Has Been Drinking

Inaktiv

Vet ni vad som skulle vara perfekt?....:)
"The Games of the Patriots Metal Gear Solid Pack"
till 360 <utveckling av titeln kanske?8)>

Det skulle passsa fint :(:(:( Har bara lirat 2:an och vill lira Gamecube versionen av ettan och resten av de 4 spelen :heart:


signatur

dudeldiduedldededldeududlddiididiiiii <- mitt gitarr solo.

Medlem

MGS kommer aldrig mer att släppas på en annan platform efter flopp-konverteringarna till PC och ingen större hit på Xbox. Skulle inte ens förvåna mig om Sony äger en liten del av MGS med tanke på hur mycke pengar dom lagt ut på projektet.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Mahone:

MGS kommer aldrig mer att släppas på en annan platform efter flopp-konverteringarna till PC och ingen större hit på Xbox. Skulle inte ens förvåna mig om Sony äger en liten del av MGS med tanke på hur mycke pengar dom lagt ut på projektet.

Floppkonverteringen till PC var ju för att de använde Xbox konverteringen å portade den till PC.
Kontrollerna sög å använde man fel drivrutiner så blev skärmen svart... skitkul när man var tvugen att använda 1.5 år gamla Geforce rutiner...

Om spelet kommer ut på 360 kommer det att komma på 7-8 DVD skivor, det är ju typ 34-40Gb stort just nu på Blue-Ray...

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Mahone:

MGS kommer aldrig mer att släppas på en annan platform efter flopp-konverteringarna till PC och ingen större hit på Xbox. Skulle inte ens förvåna mig om Sony äger en liten del av MGS med tanke på hur mycke pengar dom lagt ut på projektet.

Floppkonverteringen till PC var ju för att de använde Xbox konverteringen å portade den till PC.
Kontrollerna sög å använde man fel drivrutiner så blev skärmen svart... skitkul när man var tvugen att använda 1.5 år gamla Geforce rutiner...

Om spelet kommer ut på 360 kommer det att komma på 7-8 DVD skivor, det är ju typ 34-40Gb stort just nu på Blue-Ray...

Jaså? vart finns informationen om att det är 34-40gb stort? Det största spelet som släppts till ps3an i dagens läge är Drakes Fortune, allt annat har varit från 4gb till 7gb, som får plats på 360ns skivor.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Jaså? vart finns informationen om att det är 34-40gb stort? Det största spelet som släppts till ps3an i dagens läge är Drakes Fortune, allt annat har varit från 4gb till 7gb, som får plats på 360ns skivor.

I tidigare intervjuer har Kojima & co sagt att de är på god väg att fylla en skiva, googla om du inte tror mig. Sen är du helt ute och cyklar med 4-7 gb. Många spel har varit allt från 9-20 gb, även multiplatform-spel.

Medlem
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Dumlen:

Jaså? vart finns informationen om att det är 34-40gb stort? Det största spelet som släppts till ps3an i dagens läge är Drakes Fortune, allt annat har varit från 4gb till 7gb, som får plats på 360ns skivor.

I tidigare intervjuer har Kojima & co sagt att de är på god väg att fylla en skiva, googla om du inte tror mig. Sen är du helt ute och cyklar med 4-7 gb. Många spel har varit allt från 9-20 gb, även multiplatform-spel.

Det som tar mest plats på ps3 spel just nu är all HD mellansekvenser och språkfiler. Så om man tar bort all språk förutom engelskan så klart och komprimerar hd sekvenserna så får man helt klart plats på en dvd9 skiva.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Blev förvånad när citatet var översatt, men det går la an.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

MS har djupa fickor, de behöver bara ge Kojima en signerad check så får han själv fylla i antalet nollor.

Inaktiv

Vem vill spela gammal skit, utan HDTV standard lixom *blä*
Det är ju liksom det som ÄR grejjen.. till skillnad från Xbox 360.
Vem skulle vilja döda sitt verk så fullständigt.. Inte Hideo ialla fall. En framtida PC version skulle kanske kunna funka dock..

Pirazy:
H. Kojima har redan ett sånt kontrakt.. med Konami
Han behöver inte mer pengar än vad han har, till skillnad mot andra aktiebolag..

12
Skriv svar