Far Cry 2 kommer till PS3 och 360

Robot
Inaktiv
Far Cry 2 kommer till PS3 och 360

detta kommer lite som en chock måste jag säga, far cry känns verkligen som ett pc-spel, nu köper jag dessutom fps-spel som är tillgängliga till pc även om det finns på konsol


signatur

guns for show, knives for pro

Medlem

Underbart! Älskade första.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

kanske är möjligt att 2an kommer till Wii också ?

Första Far Cry är rätt så kul på Wii

Inaktiv

.. och där slapp konsolanvändarna sluta sörja över att Crysis blev PC-exlusivt.


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem

bara inte pc versionen blir en konsollport roflmao..

Medlem

lär ju bli en nerkrympt version till konsollerna, som farcry var till 360. Men vad vet jag, kanske blir identiska versioner, men jag tvivlar att pc versionen blir en konsollport. Blir nog en version till 360/ps3 och en till pc som vanligt.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Citat:

lär ju bli en nerkrympt version till konsollerna, som farcry var till 360. Men vad vet jag, kanske blir identiska versioner, men jag tvivlar att pc versionen blir en konsollport. Blir nog en version till 360/ps3 och en till pc som vanligt.

Far Cry till 360'n är INTE en portning av Far cry till PC - det är en portning/kombination av Far cry Instincts och Far cry Evolution som släpptes till den första Xboxen.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

har svårt att tänka mig att konsollerna klarar av detta spel.
hoppas pc versionen slipper bli lidande av någon kompremering

Medlem
Skrivet av oliolu:

har svårt att tänka mig att konsollerna klarar av detta spel.
hoppas pc versionen slipper bli lidande av någon kompremering

EFtersom att du tror att det är samma motor som Crysis eller?


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av melachi:
Skrivet av oliolu:

har svårt att tänka mig att konsollerna klarar av detta spel.
hoppas pc versionen slipper bli lidande av någon kompremering

EFtersom att du tror att det är samma motor som Crysis eller?

eftersom det är en mer avancerad sådan...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Motorn Dunia ska väl ändå vara jäkligt bra? I alla fall vad jag har hört. Som sagt, hoppas att inte PC versionen blir lidande av att spelet görs till konsol. Om Crysis skulle kommit till konsol skulle det ju antagligen blivit en nerbantad version. Risken är ju då att Far Cry 2 inte kan ha lika bra grafik som Crysis, och det var ju vad jag hade trott. Alternativt blir konsolversionen lite sämre. Men det verkar inte så troligt tycker jag.

Medlem

Well kul för de som ratar PCspelande... själv blir det att fixa't på PC, snyggast och jag föredrar mus+tangentbord framför Handkontroll

Medlem

Rent jävla bullshit att konsolerna inte skulle klara av detta spel fullt ut, samma sak med Crysis. PS3ans sju stycken 3.2 ghz kärnor och 360s tre stycken 3.2 ghz kärnor klarar nog av detta spel galant. En stor fördel som konsolerna dessutom har är att dom har inget klumpigt OS att släpa på, så ALL kraft går åt till spelen. Och så utnyttjas hårdvaran på ett helt annat sätt till konsol än till PC där hårdvaran inte alls utnyttjas i huvudtaget.

Medlem

Jahapp, då har dom dummat ner Farcry2 alltså, illa.


signatur

Meep!

Inaktiv

Förstår inte det här med att dumma ner ett spel. Antagligen kommer väl dom utveckla det till konsolerna separat. Visste inte att PC-användarna kände sig utanför fan-boy krigen, men ni är så välkommna in ta på er brandsäkra brallor innan bara.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Nu hoppas jag verkligen att Pc-versionen inte får lida med förenklade system likt Bioshock. Och skulle det inte vara klart Q1 08?? Säger de 09 kan de dra åt helvete, är trött på dessa förseningar..

Medlem
Skrivet av Jühan:

Rent jävla bullshit att konsolerna inte skulle klara av detta spel fullt ut, samma sak med Crysis. PS3ans sju stycken 3.2 ghz kärnor och 360s tre stycken 3.2 ghz kärnor klarar nog av detta spel galant. En stor fördel som konsolerna dessutom har är att dom har inget klumpigt OS att släpa på, så ALL kraft går åt till spelen. Och så utnyttjas hårdvaran på ett helt annat sätt till konsol än till PC där hårdvaran inte alls utnyttjas i huvudtaget.

PS3 har ju iof för sig inte "Kärnor",är ju en cell proccessor,och konsollerna har ju t.ex. bara 256-512MB RAM och när det kommer till kritan så gör CPU:n liten skillnad jämfört med GPU:n.

Medlem
Skrivet av Jühan:

PS3ans sju stycken 3.2 ghz kärnor och 360s tre stycken 3.2 ghz kärnor klarar nog av detta spel galant.

8 kärnor om jag får be, även om bara 7 används samtidigt.(Som jag har förstått)

Skrivet av Dr.Muller:

PS3 har ju iof för sig inte "Kärnor",är ju en cell proccessor

Och med det säger du...?

Skrivet av Wikipedia:

In a simple analysis the Cell processor can be split into four components: external input and output structures, the main processor called the Power Processing Element (PPE) (a two-way simultaneous multithreaded Power ISA v.2.03 compliant core), eight fully-functional co-processors called the Synergistic Processing Elements, or SPEs, and a specialized high-bandwidth circular data bus connecting the PPE, input/output elements and the SPEs, called the Element Interconnect Bus or EIB.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_%28microprocessor%29

http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_%28microprocessor%29#PS3_he...

Intressant läsning.

Skrivet av Dr.Muller:

när det kommer till kritan så gör CPU:n liten skillnad jämfört med GPU:n.

Knappast. CPU:n behandlar all information som skickas till och från GPU:n, RAM-minne och övriga komponenter. En dålig CPU kan få vilket grafikkort som helst att prestera långt under förväntningarna. Därför är det viktigt att parallelt uppgradera alla komponenter i exempelvis en dator.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Jahapp, då har dom dummat ner Farcry2 alltså, illa.

Kanske bara till konsol? *hoppas*

Medlem

JAAA!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

När man kommer jämföra detta spel mellan PC och konsoll skulle jag gissa att det blir som med Oblivion, bra mycket snyggare på PC, men väldigt trevligt till alla konsoller


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av Hjod:

Förstår inte det här med att dumma ner ett spel. Antagligen kommer väl dom utveckla det till konsolerna separat. Visste inte att PC-användarna kände sig utanför fan-boy krigen, men ni är så välkommna in ta på er brandsäkra brallor innan bara.

kolla vad som hände med oblivion t.ex. utvecklingen mellan morrowind och oblivion är ett oerhört tydligt exempel på nerdumning. finns fler exempel men oblivion måste nog vara det bästa.

hoppas inte det blir samma grej för far cry 2. men det borde det inte bli, inte riktigt samma grej att utveckla ett rpg som ett fps på flera konsoller.
aja, vi får se hur det blir. jag håller iaf tummarna för spelet, tyckte ettan var roligt och jag gillar miljön till tvåan bättre, så med lite tur så kan det bli en riktig höjdare

Medlem

nice!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

De är ju samma studio som bland annat gjorde det ursnygga Assassin's Creed (Ubisoft Montreal) och vad jag sett så verkar det ingen större skillnad på PC och konsol-versionerna.

Medlem

Bara att PC versionen inte är släppt än och det kan betyda att spelet är större.

Och angående konsollerna så har fortfarande både PS3 och Xbox 360 endast 512mb minne vilket begränsar, läste någonstans att det var därför Crytek inte ville göra Crysis till konsoll för att banorna inte skulle kunna köras.

Men hur det blir med Far Cry 2 återstår att se.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

grafikstarka? haha vinklat om något...


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Och angående konsollerna så har fortfarande både PS3 och Xbox 360 endast 512mb minne vilket begränsar, läste någonstans att det var därför Crytek inte ville göra Crysis till konsoll för att banorna inte skulle kunna köras.

Dom sa det därför att dom är lata och ingenting annat. Konsoler har dessutom inget klumpit OS eller andra program som ligger och käkar ram i bakgrunden. Se tex. God of War till PS2an det är riktigt snyggt och PS2an har bara 32mb ram skulle det gå att spela God of War till en PC med 32mb ram? Njae skulle inte tro det.

Hårdvaran utnyttjas på ett helt annat sätt till konsol. Men däremot till PC så utnyttjas inte hårdvaran alls i huvudtaget...

Skrivet av kabex:
Skrivet av Dr.Muller:

när det kommer till kritan så gör CPU:n liten skillnad jämfört med GPU:n.

Knappast. CPU:n behandlar all information som skickas till och från GPU:n, RAM-minne och övriga komponenter. En dålig CPU kan få vilket grafikkort som helst att prestera långt under förväntningarna. Därför är det viktigt att parallelt uppgradera alla komponenter i exempelvis en dator.

Jo, men spel brukar vara apdåliga på att utnyttja all cpu-kraft. De beräkningar som görs på CPU'n brukar inte heller vara skalbara på samma sätt som grafik (när såg du senast ett spel som hade inställningar för hur smart ai'n ska vara eller hur hög precision fysikberäkningarna ska ha bredvid grafikinställningarna?). Har ett spel minimumkrav på en viss processor, så använder man inte mer beräkningskraft än så, förutom till de sidouppgifter som du nämnde.

Näe, minne och GPU är flaskhalsarna när man portar spel till konsoll, och de saker som är krävande här kan man ofta skära ned på utan att gameplay lider. "Vi kan inte porta spelet till konsoll" betyder ofta "Det skulle bli fult och ge oss ett dåligt rykte, därför vill vi inte göra det".

Medlem

Vad spelar det för roll om det kommer till flera konsoler, verkligheten kommer alltid att överträffa spelen. Åk till Afrika, bli en legosoldat. Bli en man!


signatur

Håll käften och käka grus. Det var enbart ditt jävla fel om du dog, så sluta gnäll.

123
Skriv svar