Far Cry 2 kommer till PS3 och 360
lär ju bli en nerkrympt version till konsollerna, som farcry var till 360. Men vad vet jag, kanske blir identiska versioner, men jag tvivlar att pc versionen blir en konsollport. Blir nog en version till 360/ps3 och en till pc som vanligt.
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
lär ju bli en nerkrympt version till konsollerna, som farcry var till 360. Men vad vet jag, kanske blir identiska versioner, men jag tvivlar att pc versionen blir en konsollport. Blir nog en version till 360/ps3 och en till pc som vanligt.
Far Cry till 360'n är INTE en portning av Far cry till PC - det är en portning/kombination av Far cry Instincts och Far cry Evolution som släpptes till den första Xboxen.
Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry
har svårt att tänka mig att konsollerna klarar av detta spel.
hoppas pc versionen slipper bli lidande av någon kompremering
EFtersom att du tror att det är samma motor som Crysis eller?
Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.
har svårt att tänka mig att konsollerna klarar av detta spel.
hoppas pc versionen slipper bli lidande av någon kompremering
EFtersom att du tror att det är samma motor som Crysis eller?
eftersom det är en mer avancerad sådan...
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Motorn Dunia ska väl ändå vara jäkligt bra? I alla fall vad jag har hört. Som sagt, hoppas att inte PC versionen blir lidande av att spelet görs till konsol. Om Crysis skulle kommit till konsol skulle det ju antagligen blivit en nerbantad version. Risken är ju då att Far Cry 2 inte kan ha lika bra grafik som Crysis, och det var ju vad jag hade trott. Alternativt blir konsolversionen lite sämre. Men det verkar inte så troligt tycker jag.
Rent jävla bullshit att konsolerna inte skulle klara av detta spel fullt ut, samma sak med Crysis. PS3ans sju stycken 3.2 ghz kärnor och 360s tre stycken 3.2 ghz kärnor klarar nog av detta spel galant. En stor fördel som konsolerna dessutom har är att dom har inget klumpigt OS att släpa på, så ALL kraft går åt till spelen. Och så utnyttjas hårdvaran på ett helt annat sätt till konsol än till PC där hårdvaran inte alls utnyttjas i huvudtaget.
Rent jävla bullshit att konsolerna inte skulle klara av detta spel fullt ut, samma sak med Crysis. PS3ans sju stycken 3.2 ghz kärnor och 360s tre stycken 3.2 ghz kärnor klarar nog av detta spel galant. En stor fördel som konsolerna dessutom har är att dom har inget klumpigt OS att släpa på, så ALL kraft går åt till spelen. Och så utnyttjas hårdvaran på ett helt annat sätt till konsol än till PC där hårdvaran inte alls utnyttjas i huvudtaget.
PS3 har ju iof för sig inte "Kärnor",är ju en cell proccessor,och konsollerna har ju t.ex. bara 256-512MB RAM och när det kommer till kritan så gör CPU:n liten skillnad jämfört med GPU:n.
PS3ans sju stycken 3.2 ghz kärnor och 360s tre stycken 3.2 ghz kärnor klarar nog av detta spel galant.
8 kärnor om jag får be, även om bara 7 används samtidigt.(Som jag har förstått)
PS3 har ju iof för sig inte "Kärnor",är ju en cell proccessor
Och med det säger du...?
In a simple analysis the Cell processor can be split into four components: external input and output structures, the main processor called the Power Processing Element (PPE) (a two-way simultaneous multithreaded Power ISA v.2.03 compliant core), eight fully-functional co-processors called the Synergistic Processing Elements, or SPEs, and a specialized high-bandwidth circular data bus connecting the PPE, input/output elements and the SPEs, called the Element Interconnect Bus or EIB.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_%28microprocessor%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_%28microprocessor%29#PS3_he...
Intressant läsning.
när det kommer till kritan så gör CPU:n liten skillnad jämfört med GPU:n.
Knappast. CPU:n behandlar all information som skickas till och från GPU:n, RAM-minne och övriga komponenter. En dålig CPU kan få vilket grafikkort som helst att prestera långt under förväntningarna. Därför är det viktigt att parallelt uppgradera alla komponenter i exempelvis en dator.
När man kommer jämföra detta spel mellan PC och konsoll skulle jag gissa att det blir som med Oblivion, bra mycket snyggare på PC, men väldigt trevligt till alla konsoller
Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed
Förstår inte det här med att dumma ner ett spel. Antagligen kommer väl dom utveckla det till konsolerna separat. Visste inte att PC-användarna kände sig utanför fan-boy krigen, men ni är så välkommna in ta på er brandsäkra brallor innan bara.
kolla vad som hände med oblivion t.ex. utvecklingen mellan morrowind och oblivion är ett oerhört tydligt exempel på nerdumning. finns fler exempel men oblivion måste nog vara det bästa.
hoppas inte det blir samma grej för far cry 2. men det borde det inte bli, inte riktigt samma grej att utveckla ett rpg som ett fps på flera konsoller.
aja, vi får se hur det blir. jag håller iaf tummarna för spelet, tyckte ettan var roligt och jag gillar miljön till tvåan bättre, så med lite tur så kan det bli en riktig höjdare
Bara att PC versionen inte är släppt än och det kan betyda att spelet är större.
Och angående konsollerna så har fortfarande både PS3 och Xbox 360 endast 512mb minne vilket begränsar, läste någonstans att det var därför Crytek inte ville göra Crysis till konsoll för att banorna inte skulle kunna köras.
Men hur det blir med Far Cry 2 återstår att se.
Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed
Och angående konsollerna så har fortfarande både PS3 och Xbox 360 endast 512mb minne vilket begränsar, läste någonstans att det var därför Crytek inte ville göra Crysis till konsoll för att banorna inte skulle kunna köras.
Dom sa det därför att dom är lata och ingenting annat. Konsoler har dessutom inget klumpit OS eller andra program som ligger och käkar ram i bakgrunden. Se tex. God of War till PS2an det är riktigt snyggt och PS2an har bara 32mb ram skulle det gå att spela God of War till en PC med 32mb ram? Njae skulle inte tro det.
Hårdvaran utnyttjas på ett helt annat sätt till konsol. Men däremot till PC så utnyttjas inte hårdvaran alls i huvudtaget...
när det kommer till kritan så gör CPU:n liten skillnad jämfört med GPU:n.
Knappast. CPU:n behandlar all information som skickas till och från GPU:n, RAM-minne och övriga komponenter. En dålig CPU kan få vilket grafikkort som helst att prestera långt under förväntningarna. Därför är det viktigt att parallelt uppgradera alla komponenter i exempelvis en dator.
Jo, men spel brukar vara apdåliga på att utnyttja all cpu-kraft. De beräkningar som görs på CPU'n brukar inte heller vara skalbara på samma sätt som grafik (när såg du senast ett spel som hade inställningar för hur smart ai'n ska vara eller hur hög precision fysikberäkningarna ska ha bredvid grafikinställningarna?). Har ett spel minimumkrav på en viss processor, så använder man inte mer beräkningskraft än så, förutom till de sidouppgifter som du nämnde.
Näe, minne och GPU är flaskhalsarna när man portar spel till konsoll, och de saker som är krävande här kan man ofta skära ned på utan att gameplay lider. "Vi kan inte porta spelet till konsoll" betyder ofta "Det skulle bli fult och ge oss ett dåligt rykte, därför vill vi inte göra det".