EU III - spelet som ingen spelade

Robot
Medlem
EU III - spelet som ingen spelade

Det måste vara något fel på spelet om ingen vill spela det?

"Europeiska Unionen 3"? Byråkrati i Bryssel? Hur skoj kan det bli.

Medlem

OM ni inte har prövat det här spelet och har lite tålamod med tutorialen så rekommenderar jag det varmt. vem ska annars ta tillbaka bohuslän från norsken? xD

Medlem

Folk är helt enkelt lata i allmänhet och föredrar enklare spel.

Måste erkänna att jag inte har prövat spelet själv, mest pga. att jag har varit så fast i SupCom under året.
Annars så verkar det vara riktigt intressant

Inaktiv

Hehe Det är alltid roligt att få erkännande. Men så ruskigt få är det inte som spelar EU3. Jämfört med SupCom, CoH och WiC är antalet spelare färre, men vi har varit jättenöjda med både releasen och säljsiffrorna. Fast man kan ju alltid sälja lite till, det har ju aldrig skadat


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Inaktiv

Jag testade EU3 demot men upptäckte att jag är alltför 'korkad' eller för otålmodig för att kunna tackla ett strategispel av det måttet
(var likadant med Hearts of Iron, hade svårt att förstå spelets mekanismer trots att jag körde turotialen ett par-tre gånger)

Älskar dock Total War spelen ^^


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Det är faktiskt ett skitbra spel förutsatt att man lägger ner en timme eller två på att lära sig hur det fungerar.

Rekommenderas starkt!

Inaktiv

Älskar nästam alla Paradox spel, framförallt Hearts of Iron 2 + exp.spelen som är något jag rekomenderar till alla som frågar efter ett bra spel! De lan vi kör är dessa spel en given förstaplats och finns det en bättre känsla än att tillslut lyckas ta över hela europa efter en veckas strider 24/7 nästan (:heart:HoI2)
Varför spelen har svårt att slå igenom tror jag dock har med att :
1. Spelen skrämer nog bort alla nya spelare. Det tar lång tid att bli bra och förstå sig på alla de smarta grejer
2. Spelen tar för lång tid att spela igenom, och tyvärr har inte alla fattat hur underbart fantastiskt det är med senarios
3. InternetMultiplayer med andra spelare är non-existerande, eftersom det är det inte är multiplayer som verkar vara prioriterat (vilket i det här spelet är förståligt) =/

Medlem

Fast åandra sidan har väl inget av Paradox (mästerliga) spel haft någon större spelarbas. Själv spelar jag sönder ögonen på HoI2.

Medlem

Men hur har försäljningen gått i Europa?
Att det inte har gått så bra i staterna är jag inte ett dugg förvånad över; ett historiskt spel med "Europa" i titeln...

Jag slänger dock inte speciellt mycket skit på jänkarna för det - hur mycket vet egentligen Svensson om amerikansk eller asiatisk historia? Nej, just det.

Inaktiv

Jag spelar det nästan dagligen Underbart spel!

Medlem
Skrivet av HoloDuke:

Men hur har försäljningen gått i Europa?
Att det inte har gått så bra i staterna är jag inte ett dugg förvånad över; ett historiskt spel med "Europa" i titeln...

Jag slänger dock inte speciellt mycket skit på jänkarna för det - hur mycket vet egentligen Svensson om amerikansk eller asiatisk historia? Nej, just det.

Amerikansk historia är ju inte så svår?

Europa åkte över till landet Amerika, slaktade allt o alla. "urbefolkningen"

sedan när det var klart så åkte dom vidare till Africa och hämtade hem ett par svarta män...

som skulle bygga up landet åt dom.

så det är ju inte så svårt att förstå varför America är det rikaste landet i världen typ.. det byggdes ju gratis.. "slavkraft"

historian ifrån Asien är mer intressant.. tycker jag..

för det hände 1miljard saker där som skulle kunnat påverka en hel del saker här runt om kring.. och i Amerika med för den delen..

nu menar inte jag att wow vi lärde oss att koka ris... eller något sånt smått.. jag menar mer.. tex Att Europa kanske inte skulle ha sett ut som det gör idag.. och inte heller Amerika... om Asiaterna hadde varit lite mer kreativa.. och inte så fanatiska.

eeh skit samma to wasted for this shit lol

Medlem

finns alltför många überbra spel som ingen spelar.
vet inte hur många det är som spelar red orchestra idag, men var inte överdrivet många förut när jag lirade det en del iaf, vilket är förjävla synd då det imo är det bästa ww2-fps som gjorts :<

Medlem

Älskar EU III :), spelade även 2:an för ett tag sen. Paradox gör riktigt bra spel, enligt mig iaf. Jag skulle vilja påstå att spelen inte är så krångliga när man väl tar sig tid att lära sig hur dem fungerar. Lättare blir det ju även om man väljer något av dem mer "kända" länderna/etc. som finns att välja i spelen (inte bara EUIII, menar rent generellt i alla Paradox spel).


signatur

Målet är inte att lyckas, utan att få alla andra att misslyckas

Medlem
Skrivet av St0ned:

så det är ju inte så svårt att förstå varför America är det rikaste landet i världen typ.. det byggdes ju gratis.. "slavkraft"

För övrigt är inte America det rikaste landet i världen, då de har enorma skulder.

Spelet verkar väl ganska kul. Skulle testa om jag bara hade lite mer tid att sätta mig in i det.

Vadå "som ingen spelade" tvivlar på att jag är den enda som spelar det! Förresten är Paradox faktiskt bland de bästa på att göra spel som man kan spela om och om igen.


signatur
Skrivet av HoloDuke:

Men hur har försäljningen gått i Europa?
Att det inte har gått så bra i staterna är jag inte ett dugg förvånad över; ett historiskt spel med "Europa" i titeln...

Jag slänger dock inte speciellt mycket skit på jänkarna för det - hur mycket vet egentligen Svensson om amerikansk eller asiatisk historia? Nej, just det.

Tja jag läser iallafall historia vet inte hur det är med dig. Man kan säga att jag läser historiska fakta nästan dagligen. Men jänkarna är allmänt ointresserade av sånt som inte berör dom.


signatur
Medlem

Jag är för lat för att spela det. Paradox gör underbara spel. 2:an var underbar.

Inaktiv
Skrivet av Fredrik II:

Hehe Det är alltid roligt att få erkännande. Men så ruskigt få är det inte som spelar EU3. Jämfört med SupCom, CoH och WiC är antalet spelare färre, men vi har varit jättenöjda med både releasen och säljsiffrorna. Fast man kan ju alltid sälja lite till, det har ju aldrig skadat

Jag köpte EU3 så fort det nådde butikshyllorna. Jag älskar den här typen av spel. Och de är ju inte så överdrivet många tyvärr.

Medlem

EU 3 är ett bra spel - även om jag tycker HoI 2 är bättre. Men dem som inte spelar EU 3 har missat något.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Jag är varken dum eller lat. Jag köpte ändå inte det här. Däremot köpte jag Football manager 2008 direkt, trots att det är väldigt tidskrävande, djupt och komplicerat. Att jag inte köpte det här spelet handlade mest om mina intressen. Ja tycker europeisk historia är i överlag tråkig.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

GameSpot nominerade aven EU3 till bästa strategispel 2007, tyvärr vann det inte. En nominering är dock inte fy skam

Medlem

Jag har kört EU3 mera än tidigare EU spelen.

det är ett kul spel, även om jag föredrar HoI spelen.

Hoppas att "avancerade" spel kommer att forsättas att göra!
snälla!!!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag spelade EU1 en massa när det kom ut. Det hade några jobbiga buggar men var i övrigt oerhört roligt. (Inget slår att äga hela Nordamerika, norra Sydamerika, Spanien och Eurasien från Norges kust ändå till Kinas....som Ryssland! hehe)

Jag testade demot till EU3 och det var egentligen en skitsak som fick mig att inte köpa det- nämligen att grafiken såg ut som om den var från 1999. -Jag vet- att det är spelet i sig som är det viktiga, med innehåll och story och sånt. Men det såg inte ut som att Paradox lagt ens en femtilapp på att göra EU3 snyggt. :/

Medlem

Det här spelet är guld, speciellt o lira i multiplayer.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

eu2 är bättre, särskilt med mods

Medlem

WHAT, DET SÅLDE INTE BRA I USA? Jag måste läst fel

Inaktiv

Jag måste hålla med Touhatsu.

Spelinnehållet i EU2 med AGC-EEP eller MES (och säkert fler moddar) är flera gånger om det i EU3. Lilla Paradox ödslade förmodligen för mycket av budgeten och utvecklingstiden på att göra en skitful 3D-motor som hör 90-talet till och för lite på själva spelet.

Exempel på det: Det finns massor med olika enheter (nyhet från EU2) som Paradox slängt in, men huller om buller och utan egentligt värde eftersom de inte tillför något rent spelmässigt (alla är så allmänna och likadana varandra), och även sett till "känsla" eller hur "historiskt" det är så stjälper det mer än hjälper eftersom enhetsgrupperna är så korkat utformade att exempelvis muslimska mongoler och osmaner båda kan rekrytera janitsjarer eller att eftersom Etiopien tillhör Afrika så kan det precis som Kongo inte ha kavalleri eller skepp o.s.v.

Mer om enheterna förresten. Det finns avståndstrupper, och i de första versionerna av EU3 hade alla dessa enheter "fire"-värden (gör skada under "fire"-fasen, avståndsfasen), men multiplikatorn för den teknologinivå man rekryterade dessa enheter var på noll, så trupperna gjorde m.a.o. absolut ingen som helst skada under avståndsfasen. Samordning á la Paradox? Personen som satt där och klurade och säkert försökte balansera alla dessa avståndsenheter, missade han mötet där det bestämdes att avståndsfasen inte skulle göra något annat än ljud (japp, fasem finns fortfarande med, och tiden går, det låter - men ingen dör). Mixade arméer den första tredjedelen eller halvan av spelet för bästa effekt är att glömma, och spelar man en nation i en dålig teknologigrupp har detta stor betydelse. Särskilt för stäppriken. Att Krimkhanatet sätter skräck i ryssen ända in på 1700-talet med sina beridna mongolhorder lär knappast inträffa.

En annan grej är att Afrikas östkust är en enda superstat, "Swahili" (i EU2 bestod det däremot av flera stadsstater/enprovinsriken, och man hade ju hoppats på ännu mer djup i uppföljaren - men icke, i stället tvärtom), som emellanåt käkar upp Etiopien och mamlukerna plus gör det totalt osannolikt att ett AI-Portugal nånsin får fotfäste på östkusten (början till den europeiska expansionen, den expansion som EU3 påstås ska simulera men alltså redan i det första lilla momentet totalt och fullkomligt misslyckas med).

Det går att fortsätta så här ett bra tag...

Som väntat är det upp till modutvecklarna att fixa dessa brister med EU3. MM har ju kommit en bit på vägen. Något år till så. Det är verkligen synd att EU3 på så många områden skulle vara en nedgradering från EU2.

Medlem

Lirar just nu HoI 2: Doomsday som är riktigt roligt men kanske blir ett köp av EU 1-3 senare.

12
Skriv svar