Inget Rock Band till Wii, hälsar EA

Robot
Medlem
Inget Rock Band till Wii, hälsar EA

Det var ju faktiskt inte så svårt att förutse.

Inaktiv

Känns rätt dumt om man ser till marknaden med tanke på att wii säljs som bäst i rockbands målgrupp

Inaktiv

Känns som att är ganska dumma att inte göra en version till wii med tanke på hur stor konsumentbas wii har.. dock så måste dom väl fundera över hur dom ska kunna koppla in instrumenten eftersom wii bara har 2 usb uttag..

Inaktiv
Medlem

Förmodligen så pallar inte Wii med grafiken. Skulle inte förvåna mig om dom inte vill göra om den för Wii's skull.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Förmodligen så pallar inte Wii med grafiken. Skulle inte förvåna mig om dom inte vill göra om den för Wii's skull.

Att sänka grafiken är inte så svårt Troligtvis inte det som är main problem om man säger så.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Förmodligen så pallar inte Wii med grafiken. Skulle inte förvåna mig om dom inte vill göra om den för Wii's skull.

Guitar Hero 3 skalade ner polygonantalet i modellerna lite och drog ner upplösningen på texturerna, tror inte det vore så farligt mycket jobb att göra det för Rockband faktiskt.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Boomerang Python:

Känns som att är ganska dumma att inte göra en version till wii med tanke på hur stor konsumentbas wii har.. dock så måste dom väl fundera över hur dom ska kunna koppla in instrumenten eftersom wii bara har 2 usb uttag..

Konsument bas ja. "Attach rate" (dvs antal spel varje Wii ägare köper) är MYCKET låg. 80% av Wii konsollerna är Wii Sports maskiner. Vidare är rockband rätt dyrt vilket inte tilltalar puckon oj förlåt folk som köpt "billiga" Wiin.

Medlem
Skrivet av Heavy:
Skrivet av Boomerang Python:

Känns som att är ganska dumma att inte göra en version till wii med tanke på hur stor konsumentbas wii har.. dock så måste dom väl fundera över hur dom ska kunna koppla in instrumenten eftersom wii bara har 2 usb uttag..

Konsument bas ja. "Attach rate" (dvs antal spel varje Wii ägare köper) är MYCKET låg. 80% av Wii konsollerna är Wii Sports maskiner. Vidare är rockband rätt dyrt vilket inte tilltalar puckon oj förlåt folk som köpt "billiga" Wiin.

Därför borde folk som köpt en billig Wii kunna köpa Rock Band smidigare än någon som köpt ett svindyrt PS3. Ditt argument håller inte, Heavy.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Maekh:

trådlöst?

Nej. Sladdlöst.

Medlem

Vad gör EA?Utsugarnas utsugare! Det måste ju finnas massor av pengar att tjäna på en wii-konvertering!(?)


signatur

Wii code: 5902-1749-7534-0253

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av Maekh:

trådlöst?

Nej. Sladdlöst.

Du verkar inte vara medveten om att det faktist heter trådlös.:)

Medlem
Skrivet av Bluescreen:

Du verkar inte vara medveten om att det faktist heter trådlös.:)

Jodå. Jag vägrar bara att använda uttrycket då det låter fruktansvärt fult.

Edit:

Nej, jag skall inte ljuga då jag anser att det korrekta uttrycket är "sladdlöst". En sladd/kabel är inte samma sak som en tråd, därmed blir du inte av med trådar utan av med kablar/sladdar, vilket gör att uttrycket "sladdlöst" är det korrekta. Sedan kan du påstå motsatsen hur mycket du vill, det blir inte rätt för det.

Medlem
Skrivet av Heavy:

...vilket inte tilltalar puckon oj förlåt folk...

Kan du eller kan du inte stå för att du tycker fok som köper Wii är puckon?


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av Bluescreen:

Du verkar inte vara medveten om att det faktist heter trådlös.:)

Jodå. Jag vägrar bara att använda uttrycket då det låter fruktansvärt fult.

Edit:

Nej, jag skall inte ljuga då jag anser att det korrekta uttrycket är "sladdlöst". En sladd/kabel är inte samma sak som en tråd, därmed blir du inte av med trådar utan av med kablar/sladdar, vilket gör att uttrycket "sladdlöst" är det korrekta. Sedan kan du påstå motsatsen hur mycket du vill, det blir inte rätt för det.

Jag har inte heller påstått att en sladd/kabel är samma sak som en tråd, men det heter i vilket fall som helst trådlöst. Om du sen väljer att tjura över det, så är det ju upp till dig.

Medlem

De säger inte att det inte kommer, de säger bara att de inte har sagt om det kommer eller inte
Det är standardsvar från utgivare om de får frågor om något de inte har gått ut med officiellt.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

gråter inte för det, det finns tillräckligt med kul spel ändå på Wii.

Medlem

konstigt, förvånade faktist.
men jag är inte intreserad pga priset.
GH3 har jag till Wii, jätte kul. Men 2tusen kr? nej tack.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Vet inte om jag bryr mig så mycket. Är ju bara trummorna som är nytt ändå, Guitar Hero och Singstar har ju funnits ett tag.
Fast vet inte om jag skulle lägga ~800:- för 4 plastplattor som ska likna trummor.
Men om det går att köra med GH-gitarren så skulle nog fler tänka sig att köpa det!

Medlem

Ganska skumt att de inte ens har planer på att släppa till Wii, den mest sålda konsollen just nu... jaja det kommer väl förr eller senare

Medlem
Skrivet av Boomerang Python:

Känns som att är ganska dumma att inte göra en version till wii med tanke på hur stor konsumentbas wii har.. dock så måste dom väl fundera över hur dom ska kunna koppla in instrumenten eftersom wii bara har 2 usb uttag..

Nån medföljande USB-hubb kanske? Men annars tror jag inte att de är så många "rockers" som äger ett Wii.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Förmodligen så pallar inte Wii med grafiken. Skulle inte förvåna mig om dom inte vill göra om den för Wii's skull.

Det finns till PS2...

Inaktiv

rock band till wii? vet inte om detta stämmer men hitta detta här
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&nav=5704&nav_genre...

Inaktiv
1
Skriv svar