Rykte: Metal Gear Solid 4 ändå till Xbox 360?

Robot
Medlem
Rykte: Metal Gear Solid 4 ändå till Xbox 360?

Det här är en fake! Varför är det ingen som har lärt sig det än!? Det här är gammalt, en fake!


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

äckel m$ köper upp allt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Detta rykte är ju hur gammalt som helst, kommer inte hända.


signatur
Medlem
Skrivet av WarpGuN:

äckel m$ köper upp allt

Köper upp allt? vad bra att du går till anfall direkt.. du antar inte att sony betalar bra för att de ska hållas på deras konsol?

Aja, bara trevligt om det kommer till 360, slipper jag köpa en ps3

Medlem
Skrivet av Kovski:
Skrivet av WarpGuN:

äckel m$ köper upp allt

Köper upp allt? vad bra att du går till anfall direkt.. du antar inte att sony betalar bra för att de ska hållas på deras konsol?

Aja, bara trevligt om det kommer till 360, slipper jag köpa en ps3

Trevligt att så många som möjligt får tillgänglighet till spelet. Allt annat är egoistiskt?

Medlem

Som sagt Microsoft köper upp sin motståndare istället för att tävla mot dom... fast jag ska ju inte klaga mär jag äger en xbox 360 själv men lite synd är det om Sony om det är sant alla spel som de försöker få exklusiva kommer till Microsoft ägo.

Medlem

Så old Och om det nu skulle komma så blir det ju garanterat som med Gears Of War och jag tror nog de flesta som verkligen ville ha spelet redan hunnit skaffa sig en 360 isf.

Medlem

Jag har en 360 men tror inte ett dugg på ryktet.. Speciellt inte när man ser att hemsidan heter xboxfamily. Fast man kan ju alltid hoppas.

Medlem

skulle inte förvåna mig iaf att det gjorde det då utvecklingskostnaderna för detta spel lär var ernorma och för att täcka budgeten och kanske gå vinst ..även släppa det till 360

för till ps3 lär ju inte det täcka budgeten för jag tror inte det kommer sälja tillräckligt på den konsollen


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Vore fint om fler får uppleva MGS i next-gen. Spela roll vilken konsol det är.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv
Skrivet av Hjod:

Vore fint om fler får uppleva MGS i next-gen. Spela roll vilken konsol det är.

menat.

Medlem

Inte för att jag tror detta kommer hända, men om det gör det behöver det ju inte vara för att MS betalar, tror med på det DinSkugga säger med att det inte kommer sälja tillräkligt till PS3 och som alla utvecklare vill väl Konami ha pengar, så varför inte sälja till en konsoll som har över 10.000.000 användare. Själv skulle jag gärna se MGS4 till Xbox 360 då det ser jävligt kul ut.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Skitbra om det kommer till Xbox också tycker jag. Äger dock en PS3 men MGS spelen är asbra och bör upplevas av alla!

Medlem

Var det inte så att mgs2 kom till xbox också men efter ett tag och i Subsistence editionen eller har jag helt fel?

Kanske är så att dom bygger ett xbox360 stöd för framtida Subsistence editions.
Men har iallafall Ps3 så jag är redan säkrad:D

Inaktiv

FZ "kotaku på svenska"

Medlem

Det spelar ingen större roll. Jag lär inte njuta mindre av spelet för att det även finns till en annan konsol.

Medlem

Ultrafake allihopa som inte läste min första post. Skaffa inga förväntningar föränn Konami säger något.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Ultrafake allihopa som inte läste min första post. Skaffa inga förväntningar föränn Konami säger något.

Om jag minns rätt så har de sagt att det släpps till 360 ifall det inte säljer över 1'000'000ex under första dagen? Och med PS3 så är det i stort sett en omöjlighet vilket gör att logiken säger att Konami redan förberett en konvertering till 360 som antagligen släpps några månader efter PS3-releasen oavsett. Kom ihåg vart du läste det först.:up:

Medlem

är väl skoj om alla får ta del av kakan.


signatur

Nämen!

Medlem

tkr det är bra släpp det til pc också verkar kul grymt.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

hoppas detta är bullshit

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av Lootskin:

Ultrafake allihopa som inte läste min första post. Skaffa inga förväntningar föränn Konami säger något.

Om jag minns rätt så har de sagt att det släpps till 360 ifall det inte säljer över 1'000'000ex under första dagen? Och med PS3 så är det i stort sett en omöjlighet vilket gör att logiken säger att Konami redan förberett en konvertering till 360 som antagligen släpps några månader efter PS3-releasen oavsett. Kom ihåg vart du läste det först.:up:

Har också hört det, och jag tror inte att MGS4 kommer sälja mer än 1 milj kopior under de första 24 timmarna. Hoppas bara att det är sant för MGS4 vore nice att ha.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ptja, varför skulle det inte komma? Dom tidigare delarna har ju släppts på andra enheter, så varför inte detta?

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av Lootskin:

Ultrafake allihopa som inte läste min första post. Skaffa inga förväntningar föränn Konami säger något.

Om jag minns rätt så har de sagt att det släpps till 360 ifall det inte säljer över 1'000'000ex under första dagen? Och med PS3 så är det i stort sett en omöjlighet vilket gör att logiken säger att Konami redan förberett en konvertering till 360 som antagligen släpps några månader efter PS3-releasen oavsett. Kom ihåg vart du läste det först.:up:

Mjo, på diverse forum/bloggar under de senaste månaderna

Men, det är väl troligt att allt detta är sant. Även om Sony pumpat in en massa pengar i MGS4 så finns det säkert en klasul som säger att om inte spelet säljer x antal ex inom y dagar så tappar det sin PS3-exklusivitet.

Medlem
Skrivet av jimmah:

hoppas detta är bullshit

varför?!... hoppas detta inte är bullshit


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Flakmonkey

Man skulle ju knappast bli förvånad om det här stämde, men om det nu gör det så hoppas jag verkligen att de satsar fullt ut på en version i taget så att båda blir riktigt bra... Spel har ju en tendens att inte riktigt nå upp till sin potential om det utvecklas till flera plattformar samtidigt...

Sen är väl Hideo Kojima och Sony tightare än bara spelet Metal Gear Solid, om jag inte minns helt fel så är det ju Sony som producerar filmen som Kojima regisserar, så jag tror ju knappast att han vill att det ska skära sig med dem.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Man skulle ju knappast bli förvånad om det här stämde, men om det nu gör det så hoppas jag verkligen att de satsar fullt ut på en version i taget så att båda blir riktigt bra... Spel har ju en tendens att inte riktigt nå upp till sin potential om det utvecklas till flera plattformar samtidigt...

Sen är väl Hideo Kojima och Sony tightare än bara spelet Metal Gear Solid, om jag inte minns helt fel så är det ju Sony som producerar filmen som Kojima regisserar, så jag tror ju knappast att han vill att det ska skära sig med dem.

Ja, sen äger väll sony en del i konami? Eller var det Square må tro...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Men jag skulle även tycka att det var konstigt om inte Sony gjorde allt i sin väg för att behålla sepelet exklusivt. Det ändrar dock inte det att jag tror på en 360-version. Annat vore att tacka nej till flera miljoner.

Så ser det dock inte ut då den första bilden från 360-versionen redan är släppt. Se här.

Skrivet av kebbe_90:

Så ser det dock inte ut då den första bilden från 360-versionen redan är släppt. Se här.

Jag förstår inte skämtet. Xbox 360 är ju kapabel till komplexare 3d-grafik än ps3.

123
Skriv svar