Inaktiv
Maxat

Max Payne alltså. Ovan ser ni omslaget till Game Informers Julinummer. Visst blev världens manligaste man precis lite manligare? Vad som skrivs i numret gör däremot att mina varningsklockor börjar ringa lite. Plötsligt ska Max Payne-formeln uppdateras med next-gen-ord som "cover system", "human shield" och "multiplayer". Vilket gör att vi kommer få en farbror (gissningsvis grinig) som dual wieldar berettor, slänger sig i slowmotion och nallar moves från Gears of War. Börjar det inte lukta lite medelmåtta om honom?

Fast även om oringalutvecklarna Remedy inte är delaktiga i det här spelet så har jag ändå min tilltro till att Rockstars Vancouverstudio är serien trogen. Sam Lake som manusförfattare kommer jag sakna gruvligt men än så länge har jag sett många rätt med Max Payne 3 också.

* Max Payne har hottats upp med helskägg, redneck-fysik och wife beater. Stilpoäng på det.

* Spelet använder sig av Euphoria och Rage. Knäpp byxorna, ni vet vilka ni är.

*Settingen är flyttad till Sao Paolo. Vilket konservativa säkert kommer gnälla på men sånt folk gillar vi inte här.

*Rockstar har förståt att bullet-time måste ska kännas "just right".

Payne to the Max. Jizz in my pants.

#blogg

Inaktiv
Maxat

Varken cover system, human shield eller multiplayer är saker man vill ska förknippas med Max Payne.
Hoppas de reder upp det innan spelet släpps. Blir det nästa år månne, eller kanske redan till julhandeln?


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv

Jadå, under 2009 skall det släppas har de själva sagt. Så november/julhandlen där någonstans är nog ingen dålig gissning.

1
Skriv svar