När lätt inte har med plätt att göra.

Medlem
När lätt inte har med plätt att göra.

Det är nog ingen idé att jag försöker förklara min titlar längre, jag skriver mest det som faller mig in och vad min sjuka hjärna binder ihop som logiskt .

Satt och lira lite Castlevania nyss (efter att ha blivit peppad som attan inför det nya spelet!), var ett tag sen faktiskt, har märkt att det lätt blir så nuförtiden, dvs. att jag köper ett spel, lirar i några timmar och sen lägger det på hyllan. Jag är faktiskt lite mer än måttligt oroad över den trenden då jag aldrig gjorde så förr, då fet-lirade jag sönder spelet direkt typ, men å andra sidan har jag mer pengar idag än i mina pojk-år, fortfarande oroande iallafall. Nåväl, Symphony of the Night som sagt, svårt att säga hur långt man kommit i spelet då det är såpass fritt och utforska osv. men jag är level 21 nu och har spöat en 4 - 5 bossar, är nere i källaren nu, som är väldigt lätt då jag borde tagit den först istället för såpass långt (?) in. Känns som att jag blivit rollspelsskadad, är så van vid att ha mycket frihet och kunna göra vad som faller mig in utanför mainquestet (damn youse Oblivion! DAMN YOUSE!) så att jag nuförtiden vill ha en klar struktur och linjärighet (det är ett ord nu) när jag spelar. Förutom i Sims förstås. Eller nej, där är det samma sak, sova - äta - jobba - skriva böcker.

Någon annan som känner att de börjat få samma problem? Dels för mycket spel och för lite tid på vart och ett och sedan det här med frihet? Frihet är bättre irl kanske.

Imorgon kväll skall jag gå och se Sam Raimis återgång till den förmodligen roligaste filmgenren; Drag me to Hell. Väldigt uppspelt faktiskt då jag verkligen älskar att bli skrämd och bra skräck är ju inget som uppleves speciellt ofta på bioduken. Något som lär förändras iochmed DmtH då den fått väldigt god kritik även här i lilla blöta Sverige, läs recensionen från SvD här.

#blogg


signatur
Medlem
När lätt inte har med plätt att göra.

Var visas filmen? Är enormt sugen på att se den, men SF verkar helt ignorera filmen så det lär väl vara någon annan som visar den.

Edit: Bah nvm, SF har hand om den men det verkar som om filmen inte visas i närheten där jag bort. BLÄ!


signatur

Videomupp

Medlem

Surt! Jag trodde inte att den skulle gå upp alls här i Sverige, få skräckisar som gör det, men det är bara att köra iväg till en bra stad eller vänta på dvd-släppet om 3 - 4 månader!


signatur
1
Skriv svar