Project Revolution-demo för Warcraft III

Medlem
Project Revolution-demo för Warcraft III

Härligt, blir kul att testa!!

Medlem

måste testa


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Ser ut som vanliga starcraft när man kollar på youtube filmerna ?

Medlem
Skrivet av landy:

Ser ut som vanliga starcraft när man kollar på youtube filmerna ?

Är väl det som är poängen...

Medlem

Uhm, ser ju exakt likadant ut som SC. Ser inget 3D på de där filmerna iaf.

Medlem

Vad är poängen med detta projekt?

Meningen är ju att det ska se ut som Starcraft fast det ska köras i Warcraft 3-motorn. Det påbörjades långt innan Starcraft 2 var utannonserat och känns kanske en smula meningslöst nu när tvåan är på väg. För dem som vill spela ettan med lite upphottad grafik kan det ju dock vara ett trevligt alternativ.

Inaktiv

Lagom moget av dem att inte låta det vara spelbart på Vista...

Medlem

Jäkligt bra gjort, ser ju sjukt mycket ut som orginalet, synd att man inte får se dem snurra runt kameran lite dock då man nästan får för sig att det faktiskt ÄR 2d.

får väll ta och promota min egna wc3 bana också sammtidigt då, den är bara en bana dock så den kan spelas över battle.net
film på: http://www.youtube.com/watch?v=x2M6YWWnjJA
Ladda ner: http://war3.incgamers.com/maps.php?id=10811

Medlem

Har kollat lite på andra videos dom har och jag ser inte riktigt vad dom har gjort. Kvaliten är ju inte den bästa men det ser ut som starcraft. Om det var i 3d så verkar dom inte visa det genom att rotera kameran eller något annat intressant.
Just nu ser det ut som en hackig version av starcraft som kräver både starcraft och warcraft 3 installerat.

http://www.youtube.com/watch?v=SNVZ57p2p7E
http://www.youtube.com/watch?v=VY3iMV0LT7Y

Medlem
Skrivet av Viktorkm89:

Lagom moget av dem att inte låta det vara spelbart på Vista...

Moget? Kanske är så att det finns en del att göra för att det ska stödja Vista. Annars hade de nog "låtit" det vara spelbart där...

Här är en in-game video/cutscene från Project Revolution. Lite andra vinklar än top-down.
[http://www.youtube.com/watch?v=LYFGigguQWM]


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

kan inte heller riktigt se poängen med det här


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

kan inte heller riktigt se poängen med det här

Kolla noga på filmer som postats här. Hela lanskapet, alla byggnader och enheter är i äkta 3D!

Tycker det är imponerande! Verkar dock inte flytta så bra än men det är ju riktigt bra jobbat av de!

Att de inte roterar kamerankan ju bero på att de inte gjort det så man kan rotera för det inte fanns i orginalet.

Edit: Såg filmen Shimo postat och där ser man ju tydligt att allt är i 3D.

Medlem
Skrivet av ArtMan:
Skrivet av nudelsdesign:

kan inte heller riktigt se poängen med det här

Kolla noga på filmer som postats här. Hela lanskapet, alla byggnader och enheter är i äkta 3D!

Tycker det är imponerande! Verkar dock inte flytta så bra än men det är ju riktigt bra jobbat av de!

Att de inte roterar kamerankan ju bero på att de inte gjort det så man kan rotera för det inte fanns i orginalet.

Edit: Såg filmen Shimo postat och där ser man ju tydligt att allt är i 3D.

Du verkar ju inte ha hängt med för fem öre? Mellansekvenserna är i 3D, ja. Men själva "gameplayet" är dock endast i 2D.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av ArtMan:
Skrivet av nudelsdesign:

kan inte heller riktigt se poängen med det här

Kolla noga på filmer som postats här. Hela lanskapet, alla byggnader och enheter är i äkta 3D!

Tycker det är imponerande! Verkar dock inte flytta så bra än men det är ju riktigt bra jobbat av de!

Att de inte roterar kamerankan ju bero på att de inte gjort det så man kan rotera för det inte fanns i orginalet.

Edit: Såg filmen Shimo postat och där ser man ju tydligt att allt är i 3D.

Du verkar ju inte ha hängt med för fem öre? Mellansekvenserna är i 3D, ja. Men själva "gameplayet" är dock endast i 2D.

Jadu är det 2D så glöm det jag skrivit...Tyckte jag såg 3D i filmerna. Tex i filmen där de visar Terran och vattnet där. Buggar det så försvinner vattnet och man ser djupet i kanalen. Men nog för kass videokvalite för att man ska kunna se det bra...

Jaja är det inte 3D så ser jag inte heller nån poäng med detta...

Kanske att man kan köra i högre upplösningar än i gamla StarCraft...eller är det just mellansekvenserna som de ville visa upp...

Medlem

Förstår som många andra inte poängen, om enheterna osv inte är 3D. Det hade varit imponerande med ett StarCraft i 3D med roterbar kamera och sådär, nu är det StarCraft bara ju.

Men fatta vilket jobb och fixa allt i 3D sen då, sitta och modellera varenda enhet till 3D för att kunna rotera runt om dom hehe.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

skitcoolt har precis testat

Medlem
Skrivet av Oneone:

skitcoolt har precis testat

Är det inte same, same i princip ?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Det är ju Starcraft fast i WC3-motorn. Alla enheter och byggnader är uppbyggda i 3D. Att man inte kan vrida kameran gör ju inte sakerna mindre 3D? Det är inga sprites utan polygonklumpar ni ser som rör på sig.

Medlem
Skrivet av Gröna Bananer:

Det är ju Starcraft fast i WC3-motorn. Alla enheter och byggnader är uppbyggda i 3D. Att man inte kan vrida kameran gör ju inte sakerna mindre 3D? Det är inga sprites utan polygonklumpar ni ser som rör på sig.

Är allt 3d så är det imponerande. För det ser ut som vanliga starcraft på youtube filmerna. Men det är så kass kvalite på dom så det är svårt att se.
Orkar inte installera alla spelen igen bara för att testa så därför har jag bara kollat på filmerna som lagts upp.

Medlem
Skrivet av ArtMan:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av ArtMan:
Skrivet av nudelsdesign:

kan inte heller riktigt se poängen med det här

Kolla noga på filmer som postats här. Hela lanskapet, alla byggnader och enheter är i äkta 3D!

Tycker det är imponerande! Verkar dock inte flytta så bra än men det är ju riktigt bra jobbat av de!

Att de inte roterar kamerankan ju bero på att de inte gjort det så man kan rotera för det inte fanns i orginalet.

Edit: Såg filmen Shimo postat och där ser man ju tydligt att allt är i 3D.

Du verkar ju inte ha hängt med för fem öre? Mellansekvenserna är i 3D, ja. Men själva "gameplayet" är dock endast i 2D.

Jadu är det 2D så glöm det jag skrivit...Tyckte jag såg 3D i filmerna. Tex i filmen där de visar Terran och vattnet där. Buggar det så försvinner vattnet och man ser djupet i kanalen. Men nog för kass videokvalite för att man ska kunna se det bra...

Jaja är det inte 3D så ser jag inte heller nån poäng med detta...

Kanske att man kan köra i högre upplösningar än i gamla StarCraft...eller är det just mellansekvenserna som de ville visa upp...

Jag har själv kanske missförstått det hela. Läste kommentarer till videorna och de fick det att framstå som att det endast var 2D, men efter att ha läst lite mer verkar det som att det faktiskt är 3D.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Vad fan är poängen med 3D om du inte kan skruva runt :O.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv
Skrivet av Viktorkm89:

Lagom moget av dem att inte låta det vara spelbart på Vista...

Tänkt på att det kanske blir svårare att göra, det är ju trots allt gratis.

Tycker det ser ut som om det laggar extremt mycket och eftersom förändringarna i grafiken är så små så är det ju knappast värt att testa.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Kul grej men för egen del känns det ganska onödigt.

1
Skriv svar