FZ Poll: Vilka är 2008 års speltrender?

Inaktiv
FZ Poll: Vilka är 2008 års speltrender?

själv hoppas jag att co-op lir får nytt liv i och med left 4 dead, dvs jag hoppas att valve sätter en ny standard så att vi får se fler spel som är gjorda för co-op, det är ju lite snålt (och då räknar jag inte med mmorpg)

Medlem

DirectX 10 och Windows Vista kommer att slå på allvar.

Medlem

DX10 i XP slår på allvar ;P

Medlem

Jag tror tvärtom, Microsoft kommer att gå i konkurs och Linux tar över marknaden. Och självklart kommer Dreamcast 2 släppas med ny nano-processor teknik som bankar skiten ur alla andra konsoler. Som grädden på moset kommer tidningen Sega Force att börja tryckas och släppas igen.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

Det behöver inte nödvändigtvis vara SEGA (Samsung har det ryktas om), men jag är rätt säker på att något mer företag kommer ge sig in på konsolmarknaden gällande hårdvara. Den växer så att det knakar just nu, och SEGA har ju kompetensen att komma tillbaka, så varför inte?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Jag tror tvärtom, Microsoft kommer att gå i konkurs och Linux tar över marknaden.

Att Microsoft går i konkurs är nog snarare dina önskedrömmar än något som jag tror att du själv tror på

Lite lustigt att det som hade fått flest röster var "Grand Theft Auto 4 orsakar nya skandalrubriker"

Medlem

Tror att Vista och DX10 kommer att vissa vad dom går för samnt att PS3 kommer att sälja bättre nu när alla stora titlar släpps i år.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

GTA4 gör skandalrubriker i aftonblaskan tror jag:P

Medlem

Fler mmos än någonsin kommer släppas

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Jag tror tvärtom, Microsoft kommer att gå i konkurs och Linux tar över marknaden. Och självklart kommer Dreamcast 2 släppas med ny nano-processor teknik som bankar skiten ur alla andra konsoler. Som grädden på moset kommer tidningen Sega Force att börja tryckas och släppas igen.

Riiiight... Like troligt som att mass effect släpps till pc ^^

Medlem
Skrivet av Jkkb:

Fler mmos än någonsin kommer släppas

Aye. Det ska bli intressant och se hur World of Warcraft kommer påverkas av Age of Conan och Warhammer Online.


signatur

tjenare!

Bt
Medlem
Skrivet av SkarZnik:

Det behöver inte nödvändigtvis vara SEGA (Samsung har det ryktas om), men jag är rätt säker på att något mer företag kommer ge sig in på konsolmarknaden gällande hårdvara. Den växer så att det knakar just nu, och SEGA har ju kompetensen att komma tillbaka, så varför inte?

Vaknade i något drömland i morse eller?

Tror inte på någon av de alternativen som finns i pollen.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Inaktiv

tror ni sega skulle lyckas om dom släpper en ny konsol ?
dom har ju liksom nintendo starka egna titlar som kan bli bra om dom skärper sig.

Sonic, virtua fighter , sega rally, Daytona usa, virtua tennis, virtua cop, + en massa andra spel dom gör själva.

Varför Dreamcast floppade vet jag inte, men det var en för sin tid en grymt bra konsol som förtjänade ett bättre öde.

eller om nintendo och sega går ihop, då lär dom bli stora å starka, med massvis av egna exklusiva topp spel.

Inaktiv

Jag tror att WoW kommer tappa många av sina spelare till Age of Conan och Warhammer. Själv ska man lira AOC, måste bara få en bättre dator först

Medlem

Tror det kommer lossna för ps3 samt att duke nukem släpps i år.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Grand Theft Auto 4 orsakar nya skandalrubriker.
Det kommer att lossna för Playstation 3.

Inaktiv

Som några andra har påpekat tror jag också att World of Warcraft inte kommer sitta lika säkert på tronen längre. Både Warhammer och Age of Conan: Hyborian Adventures kommer antagligen sno åt sig många spelare. Själv kommer jag lira AoC. Kommer väl antagligen gå bättre för Vista och DirectX 10 också.

Medlem

SEGA är ju utgivare av en rad olika spel nu, och tenderar att vilja utöka sig på den marknaden vilket jag tror att de trivs med. Annars har de kompetensen och kunnandet till att göra en ny konsoll - men om de har kapitalet är en annan fråga.

Spel har de, som någon annan skrev och sedan tack vare att de har etablerat sig som även utgivare, kan de där också locka dit spel till sin möjliga konsoll.

Inaktiv

en sammaslagning kanske hade blivit en dundersucce av sega och nintendo,
se bara hur bra det går för sony och ericsson när dom började göra mobiltelefoner ihop

dkd
Medlem

Jag tvivlar på att GTA4 kommer skapa särskilt mycket uppståndelse. Klart att surkärringar kommer reagera, men jag menar, flera spel i serien har redan blivit så pass kritiserade och omdebatterade att det skulle kännas ganska passé att göra det om igen, och den stora kritiska massan verkar ha mjuknat inför våldsamma spel i allmänhet. Och hur mycket mer våldsamt kommer GTA4 vara?


signatur

Ehe.

Medlem

WoW kommer säkert tappa en del spelare, men hur kan någon på allvar tro att dom ska tappa så många att dom inte längre är etta?

Medlem

Exakt vilken kompetens att utveckla en ny konsol har sega?
Sega idag är inte samma sega som för 7 år sen, idag utvecklar de mest mjukvara och de flesta av deras hårdvaruutvecklare har vandrat över till arkadmaskinssidan alternativt hittat en helt ny arbetsgivare...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv
Skrivet av Fragzone:

Xbox 360 kommer att pressa Sony än hårdare

så en konsol pressar ett helt företag?
så Xbox360 pressar Sony när det gäller TV apparater oxå? eller laptops? eller varför inte mobiler?

xbotsen som heter Fragzone kanske borde se över sina formulär lite.

"Xbox 360 kommer att pressa Playstation3 än hårdare"
eller
"Microsoft kommer att pressa Sony än hårdare"

titta, så rätt det kan bli..

Medlem

glöm att wow kommer förlora tronen.. in det här året iaf.

Skrivet av F3D:
Skrivet av Fragzone:

Xbox 360 kommer att pressa Sony än hårdare

så en konsol pressar ett helt företag?
så Xbox360 pressar Sony när det gäller TV apparater oxå? eller laptops? eller varför inte mobiler?

xbotsen som heter Fragzone kanske borde se över sina formulär lite.

"Xbox 360 kommer att pressa Playstation3 än hårdare"
eller
"Microsoft kommer att pressa Sony än hårdare"

titta, så rätt det kan bli..

orka?!

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av Fragzone:

Xbox 360 kommer att pressa Sony än hårdare

så en konsol pressar ett helt företag?
så Xbox360 pressar Sony när det gäller TV apparater oxå? eller laptops? eller varför inte mobiler?

xbotsen som heter Fragzone kanske borde se över sina formulär lite.

"Xbox 360 kommer att pressa Playstation3 än hårdare"
eller
"Microsoft kommer att pressa Sony än hårdare"

titta, så rätt det kan bli..

Du vet exakt vad dom menar ändå. Ganska uppenbart vad dom menar.

Inaktiv
Skrivet av Fargo:

Du vet exakt vad dom menar ändå. Ganska uppenbart vad dom menar.

självfallet, då kan dom väll skriva exakt vad dom menar oxå

Inaktiv

Wth? 208% totalt?

Medlem
Skrivet av Explosivo:

Wth? 208% totalt?

Betyder att i genomsnitt har alla röstat på 2 saker var.
Står att man får kryssa i mellan 1 och 10 saker så kunde ha varit upp till 1000% totalt.

Medlem

jag tror att ps3 kommer komma ignång på allvar med tanke på alla stora tittlar jag oxå, sen floppar väl gta IV igen :P. sen tror jag WoW oxå kommer förlora många spelare , det kan inte vara kung hur länge som helst. Next gen ftw!!

12
Skriv svar