Zombie Panic: Source släppt, tanka från FZ

Robot
Medlem
Zombie Panic: Source släppt, tanka från FZ

Ettan var ju bra, ska precis starta spelet, återkommer med statusrapport.

EDIT:
Tydligen så installerar den i C:/Program/Steam/Steamapps/Sourcemods/ZPS även om man valt ett annat ställe, det är dock bara att kopiera över den till dit du vill ha det för att det ska funka.

Källa: [http://www.zombiepanic.org/forums/showthread.php?t=7091]

(Det kommer en ">" efter länken som ni kanske ser, är det en bugg i skriptet kanske?)

Medlem

Coolt, tankar

Medlem

Skitkul på LAN kan jag tänka mig
Tankar.

MFC
Medlem

synd att man inte har datorn för sånt här längre... suck... *blickar mot Wii:n*


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Kan man köra det fast man bara köpt TF2 på steam?.

hmm ser hyfsat ut.

offtopic: Har någon hört något nytt om "Left 4 dead" till PC? Skulle inte det vara ute till jul :(?


signatur
Medlem

behövs HL2 installerat , därefter en omstart av steam

Medlem

Fortfarande ingen som berättat om det är bra eller dåligt?

Medlem

Jag tycker det är kul, brist på laggfria servrar dock.

Medlem

Någon som föredrar Zombie Master framför det här, eller vice versa, och i sådana fall varför?

Medlem

Vafan låter ju precis som zm banor i cs:s? 50 pers en person blir random zombie och springer med kniv och knivar den någon blir han med zombie and you get the deal... Man barrikerar sig med läskautomater för dörrar och uppe på tak osv. Spänningen är ju att man måste vara ett par stycken för att överleva men ju fler man är så blir det större chans att någon tabbar sig och blir tagen och då är hela bunten typ körda
Rekomenderas sök på zm_ i css.


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Inaktiv

När jag försöker komma in på en server står det helt still vid Sending client info, 10min senare har det inte rört sig.
Jag har noll tålamod för just sånt steamstrul.


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tr0ll:

När jag försöker komma in på en server står det helt still vid Sending client info, 10min senare har det inte rört sig.
Jag har noll tålamod för just sånt steamstrul.

Jag tycker att nyare spel på Source har haft svårare att connecta, det tar längre tid. Speciellt nyare moddar.


signatur
Inaktiv
Skrivet av MFC:

synd att man inte har datorn för sånt här längre... suck... *blickar mot Wii:n*

idag blickar du mot Wii:n , men på nyår blickar du mot en flaska vin ?

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

hmm ser hyfsat ut.

offtopic: Har någon hört något nytt om "Left 4 dead" till PC? Skulle inte det vara ute till jul :(?

Första kvartalet 2008 är vad jag hört...

Inaktiv

Detta är den bästa modden någonsin vakade en hel jädrans natt för att få spela det.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Modden är helt okay men den har ganska många brister just nu.

Inaktiv
Skrivet av spiken:
Skrivet av Tr0ll:

När jag försöker komma in på en server står det helt still vid Sending client info, 10min senare har det inte rört sig.
Jag har noll tålamod för just sånt steamstrul.

Jag tycker att nyare spel på Source har haft svårare att connecta, det tar längre tid. Speciellt nyare moddar.

Håller fullständigt med!

Medlem
Skrivet av lasershock:

Modden är helt okay men den har ganska många brister just nu.

En extremt jobbig bugg är att survivors siktar åt ett håll, men skjuter mot ett annat när man ser dem från en zombies ögon.

Annars är det riktigt roligt med tio eller fler spelare. Tycker dock att zombies är aningen för sega - deras sprint kan behöva en liten förbättring.

Inaktiv

behöver pelson ett hl2 jag har en som jag kan ge bort på steam en gift

Medlem

Fantastisk kul
Inte bara moden då utan även att det tycks vara fler än jag som gillar zombiespel. Ska vi sätta upp en FZ-server (om någon kan)?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

as skoj lan spel fast servrarna laggade balle när jag spelade kanske berodde på mig också vem vet... känndes också lite stelt... men vafan panga ner en zombie alltid lika skoj

Medlem

en Fz server... ja tack

Inaktiv
Skrivet av 3krkrilll:

behöver pelson ett hl2 jag har en som jag kan ge bort på steam en gift

Jag skulle bli glad om jag fick det ;);) :heart:

Inaktiv

Jag gillar den här modden. Bakgrundmusiken kombinerat med ekande pistolskott och människoskrik är klockren.

Det finns vissa irritationsmoment i spelet såsom att balanseringen av Ammo/vapen motsvarande zombiernas hp är usel. Även om man sprickar alla sina skott i huvudet på en zombie tar det all din ammo + lite till för att få död på den (så våga inte äns tänka tanken på rambo).

Ni som tycker om zombiespel där man måste vara sparsam med ammunitionen samt prioritera gömma sig själv framför skjuta alla zombies i huvudet borde testa det här. För er som vill leka rambo rekommenderas Call Of Duty 4 på Easy.

Medlem

Ser att jag är nyhetstipsare för en gångsskull

Otroligt trevligt spel, däremot en del otrevliga buggar.
Människor som skjuter i 90 graders vinkel och ändå träffar dig?

Medlem

Tycker spelet har näst intill för lite spänning, Zombien är tok för slöja, gillar mer Dawn of The Dead (2004) stuket att dom springer som idioter och nafsar på folk än att dom går som en snigel.

Medlem

ZP ftw!


signatur

tjenare!

Medlem

Håller på att ladda ner nu. Är ganska förväntansfull, ZP till half-life har jag haft väldigt kul med.


signatur

<3

12
Skriv svar