Zombie Panic: Source släppt, tanka från FZ

Skrivet av Ferren:

Tycker spelet har näst intill för lite spänning, Zombien är tok för slöja, gillar mer Dawn of The Dead (2004) stuket att dom springer som idioter och nafsar på folk än att dom går som en snigel.

ja usch sånt är otäckt


signatur
Medlem

ZP 1 var väldigt tråkigt och enformigt. Vet inte om jag orkar att ladda ner det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Alcr:
Skrivet av spiken:
Skrivet av Tr0ll:

När jag försöker komma in på en server står det helt still vid Sending client info, 10min senare har det inte rört sig.
Jag har noll tålamod för just sånt steamstrul.

Jag tycker att nyare spel på Source har haft svårare att connecta, det tar längre tid. Speciellt nyare moddar.

Håller fullständigt med!

Jag har också varit med om detta när jag spelat dod.s fick tipset att öppna hl2 portarna i routern, inget strul hos mig efter detta...

Inaktiv

css klarar datorn av men det här? :F laggar stenpung:(

Medlem
Skrivet av daplets:

css klarar datorn av men det här? :F laggar stenpung:(

Välkommen till FZ
Har du en router eller dylikt så kan det vara dess inställningar som behöver fixas. Flyter CSS och liknande på bra?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av heli:

Jag gillar den här modden. Bakgrundmusiken kombinerat med ekande pistolskott och människoskrik är klockren.

Det finns vissa irritationsmoment i spelet såsom att balanseringen av Ammo/vapen motsvarande zombiernas hp är usel. Även om man sprickar alla sina skott i huvudet på en zombie tar det all din ammo + lite till för att få död på den (så våga inte äns tänka tanken på rambo).

Ni som tycker om zombiespel där man måste vara sparsam med ammunitionen samt prioritera gömma sig själv framför skjuta alla zombies i huvudet borde testa det här. För er som vill leka rambo rekommenderas Call Of Duty 4 på Easy.

Skulle hellre sett att det fanns lite ammo att ta än istället för att vapnen ska vara skit. men men kanske provar det.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Sämsta jag har någonsin sett, 150 ping minimum och fryslagg hela tiden. Ospelbart.

Medlem

Det här verkar vara nästan exakt likadant som zombie survival till garrys mod 10...

Medlem

Tycker att balansen är bra, om man hjälpsåt så klarar man det.... kanske=) har lyckats 2 gånger iaf

Medlem

Äntligen har FZ fått nys om det. Tyckte det var lite märkligt när jag inte såg att FZ inte har sagt någonting om ZP:S.

Men nåväl, tyvärr blev jag inte så nöjd med ZP:S.
Vapnen gör nästan ingen skada på zombiesarna alls, och carriern (Den första zombiesen) är nästan oslagbar. Det är nästan omöjligt att vinna som Survivalists. Men nåväl, det är ju fortfarande en beta så man ska inte klaga för mycket.

Medlem
Skrivet av Gooso:

Det här verkar vara nästan exakt likadant som zombie survival till garrys mod 10...

Men var inte Zombie Panic (HL1) först om idén?

(Har inte spelat Zombie Panic-HL1 så jag vet inte ett skit)

Medlem

Åh, så glömde jag säga en sak.

Ljudet och sådant är fan underbart. Det är väldigt mysigt att höra någon skjuta en AK från långt håll och man hör hur dom skriker lite då och då. Det är jävligt bra kvalié på ljudet ska jag säga.

Men vapnen bör dom jobba på. Dom gör alldeles för lite skada!

Och så tycker jag dom borde ha ett blockeringssystem, så man kan kanske blockera en dörringång med en bokhylla som alla andra zombie mods brukar ha.

Och melee vapnen, jag tycker dom borde ändra lite på dom också. Man slåss alldeles för snabbt med Yxan medans yxan borde göra jävligt mycket mer skada. Så man kan säga såhär, Yxan är långsam och jävligt farlig medans golfklubban är jävligt snabb (och lång) men gör lite skada.

Medlem
Skrivet av Petah:

Sämsta jag har någonsin sett, 150 ping minimum och fryslagg hela tiden. Ospelbart.

Dålig server. Och du borde uppgradera RAMminnet ifall du (inte internet lagg) laggar.

Skrivet av Mooe:
Skrivet av Petah:

Sämsta jag har någonsin sett, 150 ping minimum och fryslagg hela tiden. Ospelbart.

Dålig server. Och du borde uppgradera RAMminnet ifall du (inte internet lagg) laggar.

nä de räcker la med 128 ramminne! Eller?


signatur
Medlem
Skrivet av Mooe:
Skrivet av Petah:

Sämsta jag har någonsin sett, 150 ping minimum och fryslagg hela tiden. Ospelbart.

Dålig server. Och du borde uppgradera RAMminnet ifall du (inte internet lagg) laggar.

2gb ram är mer än nog.
Det laggade föresten för alla, inte bara mig. Detta var på ALLA servrar.

Medlem

jag blev totalt missnöjd i alla fall.

Medlem
Skrivet av Gooso:

Det här verkar vara nästan exakt likadant som zombie survival till garrys mod 10...

Eller så här zombie survival till garrys mod jävligt likt zombie panic till vanliga half life...

Förövrigt inte hunnit testa spelet, längtat som fan däremot. Viktigt att förstå att det bara är en beta version och allt antagligen kommer balanseras. Så fort jag kommer hem till mitt bredband så jävlar ska det tankas och spelas, får hoppas man har lika kul med detta som det första.

Medlem

Okej nu ska jag klargöra en liten detalj. Folk som klagar på en betaprodukt ska få en jämförelse av mig. "du klagar inte på att en nyfödd bäbis varken kan tala eller gå. Denna mod är en nyfödd lillebror till den andre." däremot så är det kul me folk som tar det dom får och ger konstruktiv feedback. Hyvlarns att man inte känner sig så ensam i vassen.


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem
Skrivet av Petah:

Sämsta jag har någonsin sett, 150 ping minimum och fryslagg hela tiden. Ospelbart.

Pröva en server med lägre ping kanske.... Knappast spelets fel att du har hög ping, dock servern, eller ditt eget fel.

Jag fick bra ping på en server låg under 70, och allt flöt på bra :). Är faktiskt rätt svårt att vinna mot zombies som survivors, man måste sammarbeta stenhårt.

Inaktiv

Jag lade märke till att det var få bra servrar i natt. Mest bara en massa odedikerade. Klart det laggar. Rätt simpel mod också, blir enformig väldigt snabbt.

Medlem
Skrivet av Petah:
Skrivet av Mooe:
Skrivet av Petah:

Sämsta jag har någonsin sett, 150 ping minimum och fryslagg hela tiden. Ospelbart.

Dålig server. Och du borde uppgradera RAMminnet ifall du (inte internet lagg) laggar.

2gb ram är mer än nog.
Det laggade föresten för alla, inte bara mig. Detta var på ALLA servrar.

Lie... Laggade inte för mig och många andra. Inte om man hittar en bra server.

Medlem

Men hur installerar man spelet?

Får inte fram någon icon i vare sig Start-menyn eller på skrivbordet. Har tittat igenom mappen där spelet installerades, men finner ingen .exe fil eller någon annan körbar fil som startar spelet
(Kan även nämna att jag tog ner filen från FZ.se , kanske ni som fått det att fungera tagit ner moden från steam eller någon annanstans?)

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Men hur installerar man spelet?

Får inte fram någon icon i vare sig Start-menyn eller på skrivbordet. Har tittat igenom mappen där spelet installerades, men finner ingen .exe fil eller någon annan körbar fil som startar spelet
(Kan även nämna att jag tog ner filen från FZ.se , kanske ni som fått det att fungera tagit ner moden från steam eller någon annanstans?)

Du startar det genom steam!


signatur

tjenare!

Medlem

håller ett lan hemma med några vänner, vi testade spela detta spel igår och det var verkligen roligt och skrämmande.. En bra mod

Inaktiv

Brain breed säger bara jag <3

Medlem

*Brain Bread, och ja, det var överlägset.

Varje match i ZP:S är följande när folk lärt sig the basics:

De som kan mest samlar på sig de få vapen o ammo som finns,
Alla survivors ställer sig på en lämplig plats,
Zombies anfaller o blir nermejade av de med bra vapen,
Survivors får slut på ammo till de bra vapnen,
Zombies rusar in o dödar allihop.

Zombina är för slöa, tar för mycket ammo att döda och det finns för lite ammo.

Medlem
Skrivet av niSs:

Du startar det genom steam!

Var tydligen tvungen att starta om steam för att steam skulle hitta spelet *DOH*

Medlem
Skrivet av Mooe:

Men vapnen bör dom jobba på. Dom gör alldeles för lite skada!

Och melee vapnen, jag tycker dom borde ändra lite på dom också. Man slåss alldeles för snabbt med Yxan medans yxan borde göra jävligt mycket mer skada. Så man kan säga såhär, Yxan är långsam och jävligt farlig medans golfklubban är jävligt snabb (och lång) men gör lite skada.

njae, vapen skadan tycker jag är bra som den är. problemet är ammot. du har för tok alldeles för lite ammo på dig. dina vapen käkar igenom ammot som bara attans.

melee borde göra ändras, det är ju helt omöjligt att gå in en närstrid med en zombie. närstrid med en zombie=DÖD survivor

men annars så är modden väldigt roligt att spela

Medlem

Efter att ha testat lite så kan jag konstatera att jag tyckte att det var kul. Ingenting speciellt men kul, som sagt.

Ett minus för kartorna som var alldeles för tokstora för att det skulle hända någonting. Fast en del av det kan bero på att jag inte kunde banan, även fast jag tycker att ett spel likväl som en bana ska vara lätt att komma in i.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

12
Skriv svar