Ingen grafikuppdatering till WoW ännu aktuell

Robot
Ingen grafikuppdatering till WoW ännu aktuell
Inaktiv
Ingen grafikuppdatering till WoW ännu aktuell

Inte så förvånande. Blizzard har alltid haft relativt låga hårdvarukrav på sina spel under de senare åren men de har ändå varit framgångsrika.

Möjligt att de skulle kunna slänga på lite roligare effekter för de som sitter med lite nyare burkar utan at det behöver kosta så mycket annars så pratar vi väl om att man måste göra om mycket av det grafiska innehållet bara för att få det lite snyggare.

En kul grej är ju att WoW går att spela på en 4000kr laptop. Sen är det dumt att konkurrera med sig själv om man nu gör ett nytt spel i liknande miljö.

Folk spelar ju fortfarande EQ...

Inaktiv
Skrivet av rille_001:

Inte så förvånande. Blizzard har alltid haft relativt låga hårdvarukrav på sina spel under de senare åren men de har ändå varit framgångsrika.

Möjligt att de skulle kunna slänga på lite roligare effekter för de som sitter med lite nyare burkar utan at det behöver kosta så mycket annars så pratar vi väl om att man måste göra om mycket av det grafiska innehållet bara för att få det lite snyggare.

En kul grej är ju att WoW går att spela på en 4000kr laptop. Sen är det dumt att konkurrera med sig själv om man nu gör ett nytt spel i liknande miljö.

Folk spelar ju fortfarande EQ...

det finns även dom som lirar Ultima Online fortfarande, och det har nog aldrig ansetts vara direkt supersnyggt, men jäkligt kul var det.

det som kommer hända med wow nu är väl att dom ska snygga till effekterna i spelet ?

Medlem

Skulle inte ha nått emot en lite uppdaterad grafikmotor i WoW.. Nu spelar iof jag inte WoW längre, men det är juh inte grymt snyggt, stilen må vara helt okay, men den går juh att få snyggare, och det måste juh inte flyta på som en prins, bortskämda människor!

Medlem

Dom behöver ju inte ändra grafiken som är när man har allt på lägsta, dom kan ju ändra grafiken när man har allt på högsta så är hårdvaru kraven de samma men om man har en bra dator så kan man ha snyggare grafik.

Medlem

Inte det minsta viktigt med bättre visuella upplevelser i WoW, WoW2 däremot är en annan femma.


signatur

Meep!

Medlem

Tror de kan förlora lite folk om de hade gjort någe. De tjänar ju inget på att göra det ändå.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Jag tycker det är rätt snyggt som det är. Fast och andra sidan kan det väl knappast bli mycket snyggare när de ska ha kvar warcraft känslan med den tecknade "worms" grafiken typ. Nu överdriver jag förståss lite fast jag har alltid tyckt att det påminner om worms

Medlem

Tycker grafiken är rätt hyffsad som den är nu, inget större behov av en grafikuppdatering direkt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Gör som Eve online där dem har standard grafikpaket samt Premium paket.

Medlem

Grafikuppgradering = utgifter
Färre folk som spelar p.g.a datorer som inte pallar spelet = förlorade inkomster

Simpel matematik.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Grafiken är helt okej tycker jag. Iaf om man skall behålla känslan.
Dom har ändå piffat upp den en del sedan första releasen (väderlek en av de större då).

Det som jag tycker WoW skulle behöva om man måste ändra något, är isf en fysikmotor.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

fysikmotor finns inte i mmo's av en anledning, det blir för krävande för servern helt enkelt så det funkar inte.. jag menar man kan to.m gå rakt igenom folk, och så funkar alla mmo's jag testat..

varför inte göra grafikuppdateringen valfri eller helt enkelt bara låta slidern för grafiken kunna gå 1-2 snäpp högre... det är nog bara så enkelt att de inte ser någon större förtjänst i det, men det vill de nog inte säga rakt ut.


signatur

Grafiken duger än, riktigt snyggt fortfarande.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Inaktiv
Skrivet av MKultra:

fysikmotor finns inte i mmo's av en anledning, det blir för krävande för servern helt enkelt så det funkar inte.. jag menar man kan to.m gå rakt igenom folk, och så funkar alla mmo's jag testat..

En lokal fysikmotor skulle ju fungera alldeles utmärkt i ett MMORPG. Alltså, där fysiken inte påverkar gameplay. T.ex så kan vapen man slänger ut på marken, eller löv osv ha realistisk fysik som räknas ut på den lokala datorn för varje spelare (med fördelen att folk med långsamma datorer kan inaktivera funktionen). Jag tror personligen att detta skulle ge mer liv åt de annars ganska stela världar som skildras i MMORPGs.

Och i början hade en del MMORPG kollisionsdetektion mellan spelare. Detta ledde ofta till problem, så som att folk ställde sig ivägen för t.ex en bro och bara de som betalade "tullavgiften" fick komma förbi. Det skapade mer problem än det var värt helt enkelt.

Jag tyckte grafiken var för barnslig från första början. De skulle haft samma som guild


signatur
Inaktiv

World Of Warcraft behöver ingen uppdatering av grafiken. Det är inte det visuella som står för spelglädjen.

Medlem

Kanske lika bra, grafikuppdateingen till eve var årets besvikelse.
Visst, bättre shaders och mer detaljerade modeller, men man kan fortf warpa rakt igennom planeter, och de har inga banor så varje planetsystem är statiskt...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

World Of Warcraft behöver ingen uppdatering av grafiken. Det är inte det visuella som står för spelglädjen.

Grafik=stämningshöjare, stämning=ökad spelgädje.

Ett av de löjligaste påståendena som existerar inom spelgenren imo, att grafiken inte spelar någon roll..


signatur
Inaktiv

Blir väl flamad nu men när kompatibilitet/pengar är viktigare än liite mer avancerad grafik än WoW har är chansen stor att spelmakarna själva bara bryr sig om pengar än att göra ett spel dem själva gillar. folk borde uppa sin 386or.

Inaktiv
Skrivet av MKultra:
Skrivet av ReZnoR2K6:

World Of Warcraft behöver ingen uppdatering av grafiken. Det är inte det visuella som står för spelglädjen.

Grafik=stämningshöjare, stämning=ökad spelgädje.

Ett av de löjligaste påståendena som existerar inom spelgenren imo, att grafiken inte spelar någon roll..

Det är inte så svart och vit nej, men i slutändan... Kolla på ett spel som Crysis, nu har jag inte personligen lirat hela spelet, men dömma av reaktionerna så är det inte många som gillar det fast det är ett av de mest snygga spelen rent tekniskt som har kommit ut.

Medlem

Jag spelar inte WoW längre, men varför inte göra som folket med EVE: Online?
De som vill/kan välja att ha bättre grafik, får det. De som inte vill eller har för dålig dator för att klara av det kan spela med den "fulare" grafiken.

Skrivet av simulacra:

Kanske lika bra, grafikuppdateingen till eve var årets besvikelse.
Visst, bättre shaders och mer detaljerade modeller, men man kan fortf warpa rakt igennom planeter, och de har inga banor så varje planetsystem är statiskt...

Det är meningen att man ska kunna det, skulle inte du tycka att det var irriterande att din warp "stängs" av stup i kvarten på grund av planeter? Tror knappast att en enda person skulle gilla det, och vad har grafikuppdateringen med att man kan flyga igenom planeter? Samt vad har det det med att platsystem är statiska? Uppdateringen var vad det skulle vara, en GRAFIK uppdatering.
Jag gillade i alla fall grafikuppdateringen jättemycket, mycket vackrare än förut.

Inaktiv
Skrivet av Petah:

Jag spelar inte WoW längre, men varför inte göra som folket med EVE: Online?
De som vill/kan välja att ha bättre grafik, får det. De som inte vill eller har för dålig dator för att klara av det kan spela med den "fulare" grafiken.

Det kanske dem skulle göra om dem inte var för upptagna med att dekorera sina privata öar i medelhavet.

Medlem
Skrivet av Lingon:
Skrivet av MKultra:

fysikmotor finns inte i mmo's av en anledning, det blir för krävande för servern helt enkelt så det funkar inte.. jag menar man kan to.m gå rakt igenom folk, och så funkar alla mmo's jag testat..

En lokal fysikmotor skulle ju fungera alldeles utmärkt i ett MMORPG. Alltså, där fysiken inte påverkar gameplay. T.ex så kan vapen man slänger ut på marken, eller löv osv ha realistisk fysik som räknas ut på den lokala datorn för varje spelare (med fördelen att folk med långsamma datorer kan inaktivera funktionen). Jag tror personligen att detta skulle ge mer liv åt de annars ganska stela världar som skildras i MMORPGs.

Och i början hade en del MMORPG kollisionsdetektion mellan spelare. Detta ledde ofta till problem, så som att folk ställde sig ivägen för t.ex en bro och bara de som betalade "tullavgiften" fick komma förbi. Det skapade mer problem än det var värt helt enkelt.

Nu är jag inte så insatt i wow men kan inte tänka mej att det skulle fungera så bra heller när man till exempel ska "loota" en varelse eller något dylikt då dom inte kommer ligga på samma ställen för personerna.

Sen så gillar jag grafiken i WoW då den är väldigt gullig=) Men lite fetare texturer vore nog inga fel!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av iramirion:

Det är inte så svart och vit nej, men i slutändan... Kolla på ett spel som Crysis, nu har jag inte personligen lirat hela spelet, men dömma av reaktionerna så är det inte många som gillar det fast det är ett av de mest snygga spelen rent tekniskt som har kommit ut.

Har aldrig påstått att snygga spel=alltid roliga spel.. Underförstått så krävs både snygg grafik och roliga spelmoment för att upplevelsen ska bli så optimal som möjligt. Crysis var inget jag fastnade för (mest kanske för att jag spelat PC-spel sen 386:a-tiden, spelidéen är urtråkig)...


signatur
Inaktiv

Visuell design kan fungera som stämningshöjare eller -förstörare. Antal pixlar, shaders, polygoner och annat som hör grafikmotorn till bryr jag mig däremot väldigt lite om.

Inaktiv
Skrivet av Mykee:

Skulle inte ha nått emot en lite uppdaterad grafikmotor i WoW.. Nu spelar iof jag inte WoW längre, men det är juh inte grymt snyggt, stilen må vara helt okay, men den går juh att få snyggare, och det måste juh inte flyta på som en prins, bortskämda människor!

Neee, för att vilja kunna spela ett spel utan att det laggar var 5e sekund är att vara bortskämd... Säg något vettigt och tänk på vad du säger något innan du bara slänger det ur dig. Att kunna spela utan att det laggar är väldigt viktigt i många spel, sen finns det ju dem som helre har grafiken på max och det laggar som, jag vet inte vad, istället för att dra ner inställningarna och faktiskt kunna spela spelet.

Något jag däremot har märkt sen TBC är att de som gör all klädsel har blivit väldigt lata. Om man har en robe från lvl 1 och kollar upp emellan benen så kan man se sina egna ben men på de nya "robesen" (kommer inte ihåg vad man kallar det eller vad det heter på svenska) har de varit så lata att man kan se fötterna men inte mer och det ser jättelöjligt ut. Känns som att de tror att de kan göra vad som helst, nu är det här väl inte ett stort problem men ändå, bara för att de har så många som spelar ändå och det kan de ju för de flesta bryr sig inte bara de får sina "epix".

Skrivet av dofilusåkaffe:

Jag tyckte grafiken var för barnslig från första början. De skulle haft samma som guild

Jaa, förstör Warcrafts karaktäristiska stil helt och hållet! När ni ändå håller på kan ni ju satsa på att köra med Cryengine2! Där snackar vi grafik och allting ser likadant ut som i alla andra spel! Jag håller på att sprängas av överbelastning.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

En CG-animerad film kan vara fantastisk visuellt men sugig inehållsmässig vilket i slutändan generar en dålig film. Har svårt att se hur detta inte kan översättas direkt till spel.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

Ingen gillar WoW ändå

Medlem

Grafiken är som den är PGA att det är warcraft .. Wc3 och Wow ser lika dant ut .. .

Och inget mig emot .. Nog för att jag har slutat med att spela wow ..

Men det är ändå bra att spelserien har ett drag som de följer inom grafik..

dessutom så.. Full graffe på wow med hög uppklösning så finns det mycket snygga grejjor ... Vattnet kan vara riktigt snyggt i wow (Ytan) ..


signatur

Kan ej skriva åäö

123
Skriv svar