Ingen grafikuppdatering till WoW ännu aktuell

Inaktiv

De skulle enkelt kunna addera en sak som både skulle ge spelet ett oerhört grafiskt lyft samtidigt som det är enkelt att slå av/på och inte ändrar grafiken i övrigt.

Nämligen: Riktiga skuggor.

Det skulle tillföra väldigt mycket grafikiskt djup för de som har dator nog att klara av det. Det är enkelt att slå av/på. Det förändrar inte befintliga grafiken.

Men tror Blizzard nu lägger resurserna på framtida projekt istället. De inser att toppen på WoW är nådd.

Medlem
Skrivet av simulacra:

Kanske lika bra, grafikuppdateingen till eve var årets besvikelse.
Visst, bättre shaders och mer detaljerade modeller, men man kan fortf warpa rakt igennom planeter, och de har inga banor så varje planetsystem är statiskt...

Årets besvikelse? Appropå att det är statiska solsystem; Datorkrafren som klustret skulle behöva lägga på att kalkylera vart 4000+ solsystems planeter och månar befinner sig, stationer som är anslutna till månar, spelarebyggda stationer, POS:ar osv är, är antagligen väldigt stor. Förutom att dom ska hantera alla spelare som spelar.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

"Låga hårdvarukrav"

Ice tips, sätt HÖGA i stället, för då slipper man alla jobbiga småbarn


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av simulacra:

Kanske lika bra, grafikuppdateingen till eve var årets besvikelse.
Visst, bättre shaders och mer detaljerade modeller, men man kan fortf warpa rakt igennom planeter, och de har inga banor så varje planetsystem är statiskt...

Årets besvikelse? Appropå att det är statiska solsystem; Datorkrafren som klustret skulle behöva lägga på att kalkylera vart 4000+ solsystems planeter och månar befinner sig, stationer som är anslutna till månar, spelarebyggda stationer, POS:ar osv är, är antagligen väldigt stor. Förutom att dom ska hantera alla spelare som spelar.

hehe precis, det KAN ju vara LITE jobbigt att simulera ett helt universium, men vad vet jag


signatur

R.I.P The_maxx

Skrivet av MKultra:
Skrivet av ReZnoR2K6:

World Of Warcraft behöver ingen uppdatering av grafiken. Det är inte det visuella som står för spelglädjen.

Grafik=stämningshöjare, stämning=ökad spelgädje.

Ett av de löjligaste påståendena som existerar inom spelgenren imo, att grafiken inte spelar någon roll..

Sant men nu duger grafiken till WOW några år till.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av IceMan:

Ice tips, sätt HÖGA i stället, för då slipper man alla jobbiga småbarn

Me like "Ice tips":up:

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

det finns även dom som lirar Ultima Online fortfarande, och det har nog aldrig ansetts vara direkt supersnyggt, men jäkligt kul var det.

Och då ska man påpeka att dom som spelar fortfarande (*ahem* JAG! *ahem*), lirar oftast i 2d-clienten

Medlem

Finns ingen mening med det.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av ReZnoR2K6:

World Of Warcraft behöver ingen uppdatering av grafiken. Det är inte det visuella som står för spelglädjen.

Grafik=stämningshöjare, stämning=ökad spelgädje.

Ett av de löjligaste påståendena som existerar inom spelgenren imo, att grafiken inte spelar någon roll..

Mja!

Kollar man på Ultima Online och deras 2d-client så är den rätt populär bland dom som spelar fortfarande. Och EA (inte Orgin) gjorde ju den så kallade UO3d client som vart ren skit (Försökte blande 3d med 2d... usch..)

Där kan man lungt säga att den ny grafiken förstörde en heldel. Sen så förstörde EA spelet på andra sätt också iof.

Men gammal kan va gott också, allt behöver inte vara ny fräsch grafik

Medlem

Finns ju mycket de skulle kunna piffa upp grafiken med lokalt utan att höja de lägsta hårdvarukraven. T.ex.

- Bättre vädereffekter
- Skuggor
- Högupplösta texturer
- Längre viewdistance (störande kort ibland)
- Gräs, småstenar och liknande

Längre viewdistance och lite mysiga gräseffekter hade jag uppskattat iaf, marken ser väldigt kal och kantig ut på många håll...

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av ReZnoR2K6:

World Of Warcraft behöver ingen uppdatering av grafiken. Det är inte det visuella som står för spelglädjen.

Grafik=stämningshöjare, stämning=ökad spelgädje.

Ett av de löjligaste påståendena som existerar inom spelgenren imo, att grafiken inte spelar någon roll..

Det är inte så svart och vit nej, men i slutändan... Kolla på ett spel som Crysis, nu har jag inte personligen lirat hela spelet, men dömma av reaktionerna så är det inte många som gillar det fast det är ett av de mest snygga spelen rent tekniskt som har kommit ut.

Smaken är som baken.. och jag kan utan att vara eggspärt se en rätt stor skillnad mellan WOW och Crysis som företeelser.
Man kanske inte ens ska jämföra dessa.
Sen är ju grafikgodis sällan ett minus.
Köp Crysis eller ladda ner och kör demon och kommentera sedan.


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Dom kan ju faktiskt bara lägga till bättre alternativ. Dom behöver ju inte göra det ett måste.
Win - Win.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Men... Vadå? Vafan, de skulle kunna göra bättre så de med bra hårdvara skulle kunna njuta. Som jag ;D


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jag har precis köpt en värsting burk, men jag känner ingen anlednign till att ha fetare grafik i wow, den duger som den gör, skulle inte han ågot emot det i.o.m att jag vet attm in dator klarar det, fast skulle nog skapa problem för en del, specielt som raidar o.s.v när det rör sig om stora grupper på skärmen sammtidigt o.s.v.


signatur

P.L.U.R

Medlem

imo så var wow grafiken ganska gammal redan när den kom det som gjorde det speciellt var designen på världen och hur dom hantera dom aspekterna och det som imo gjorde det kul o spela.

valde bort eq2 för wow just för att jag tyckte wow var estetiskt snyggare än eq2 fast eq2 bevisligen har mer poly men nada känsla.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Bättre dem fixar till dem gamla modellerna och texturerna än att dem går in och pillar med grafikmotorn.

Medlem

Tycker grafiken i WoW passar in bra. Klart att man ibland önskade att man kunde haft mer högupplösta texturer, men samtidigt svär man lite när sin något år gamla dator känns seg när huvudstäderna är fullproppade med folk.

Kanske ett sidospår inom grafik, men vi ska inte glömma blizzards fantastiska artwork och små grafiska detaljer som imo höjer spelglädjen. Som någon sa fin grafik = ökad spelglädje. I WoW tycker jag det är mer sant när det gäller detaljerna (design/artwork etc) än sjävla grafikmotorn i sig.

Tycker också det är ganska märkbar skillnad på låga grafikintällningar och höga. Samt vilken hårdvara man har.

Spelet ser ofantligt mycket bättre ut på min brors dator som har max inställningar och 8800GTX kort än på min med medel inställningar och 6800gt kort.

Medlem

Inte helt lustigt att grafiken är lik WC3 när dom är baserade på samma motor >_>

Skrivet av skribb:

Grafikuppgradering = utgifter
Färre folk som spelar p.g.a datorer som inte pallar spelet = förlorade inkomster

Simpel matematik.

nice nån som inser hur det funkar i verkligheten !
simpel matematik indeed


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Blizzard borde verkligen tänka över en grafik patch. EVE Online introducerade för inte så länge sen en riktigt grov uppdatering av sin grafik, men de gjorde den till ett val. Så du kunde fortsätta spela med den vanliga grafiken, eller så kunde du ladda ner en extra patch och få allt uppdaterat till nått som såg skitsnyggt ut.
Blizzard borde prova på samma idee, släppa en patch som får spelet att se betydligt bättre ut, men göra den till ett val om man vill ha eller inte.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv
Skrivet av MKultra:
Skrivet av ReZnoR2K6:

World Of Warcraft behöver ingen uppdatering av grafiken. Det är inte det visuella som står för spelglädjen.

Grafik=stämningshöjare, stämning=ökad spelgädje.

Ett av de löjligaste påståendena som existerar inom spelgenren imo, att grafiken inte spelar någon roll..

Men det är ju så. Det grafiska är inte allt. Ett spel med fotorealistisk grafik, fast utan känsla, bra story osv. är inget vidare.

Dessutom så finns det ju mängder av gamla spel som är oerhört populära än idag. Och spelar man dem för grafiken?

Medlem

Grafik är en stor del av ett spel... Bra grafik behöver inte betyda fotorealistiska shaders, enorma texturer och en halv miljon polygoner.

WoW har bra grafik.

Inaktiv
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av skribb:

Grafikuppgradering = utgifter
Färre folk som spelar p.g.a datorer som inte pallar spelet = förlorade inkomster
Simpel matematik.

nice nån som inser hur det funkar i verkligheten !
simpel matematik indeed

Inte helt korrekt, eftersom många delar av grafiska effekter enkelt går att ha olika nivåer på. Det finns många redan idag som kör WoW på väldigt låg grafikinställning, vilket alltså innebär att det finns de som inte klarar all grafik i spelet.

Det som är viktigt är på vilken nivå kan en äldre dator spela spelet med grafik som är hyfsad och ha bra framerate.

Sen kan det finnas massor av extra grafiskt godis för de som har kapacitet. Problemet är att Blizzard inte vill öka detta, antagligen för att de nu lägger resurserna på kommande spel. Ett annat exempel är all återanvändning av tidigare grafik för rustningar vilket tyder på att de snålat ner på grafiska utvecklingen.

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av simulacra:

Kanske lika bra, grafikuppdateingen till eve var årets besvikelse.
Visst, bättre shaders och mer detaljerade modeller, men man kan fortf warpa rakt igennom planeter, och de har inga banor så varje planetsystem är statiskt...

Årets besvikelse? Appropå att det är statiska solsystem; Datorkrafren som klustret skulle behöva lägga på att kalkylera vart 4000+ solsystems planeter och månar befinner sig, stationer som är anslutna till månar, spelarebyggda stationer, POS:ar osv är, är antagligen väldigt stor. Förutom att dom ska hantera alla spelare som spelar.

http://www.infinity-universe.com/Infinity/index.php

Kanske, men flavien är tydligen övertygad om att han kommer att klara det, hans motor klarar redan sömlös transisition från marknivå till rymden.
De videos han gjort när han åker in i en planetring är inget annat än fantastisk, hade det varit ett företag i ccp's klass som gjort det RIKTIGT kommersiellt så slulle det knäcka alla rymdspel och sätta en ny standrad för år framöver...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Men det är ju så. Det grafiska är inte allt. Ett spel med fotorealistisk grafik, fast utan känsla, bra story osv. är inget vidare.

Dessutom så finns det ju mängder av gamla spel som är oerhört populära än idag. Och spelar man dem för grafiken?

Löjligt påstående nr 2: så fort man nämner "bra grafik" så ska något smartskaft alltid säga "nääääähä! det finns snygga spel som inte är ett dugg bra!". No Shit sherlock? Bra grafik och bra/roliga spelmoment kan (och, imo, ska) kombineras.


signatur
Medlem
Skrivet av warh0g:

Datorkrafren som klustret skulle behöva lägga på att kalkylera vart 4000+ solsystems planeter och månar befinner sig, stationer som är anslutna till månar, spelarebyggda stationer, POS:ar osv är, är antagligen väldigt stor.

Det är lätt att tro att så är fallet, men det är inte speciellt krävande alls. Även en realistisk modell baserad på gravitation är inte speciellt komplicerad.

En par multiplikationer per planet/station/whatever är allt som behövs för att beräkna gravitationen till en annan. En processer tröskar glatt igenom många miljoner sådana per sekund.

Ett alternativ hade varit att endast låta dem cirkulera runt varandra i någon förbestämd bana, ingen hade märkt någon skillnad.

Medlem

"Will there be any graphical enhancements?

Yes. We're currently working on some technical enhancements to the game's graphics, and we'll be discussing these further in the months ahead. "

// http://www.worldofwarcraft.com/wrath/faq.xml#1_20

Medlem
Skrivet av Lingon:
Skrivet av MKultra:

fysikmotor finns inte i mmo's av en anledning, det blir för krävande för servern helt enkelt så det funkar inte.. jag menar man kan to.m gå rakt igenom folk, och så funkar alla mmo's jag testat..

En lokal fysikmotor skulle ju fungera alldeles utmärkt i ett MMORPG. Alltså, där fysiken inte påverkar gameplay. T.ex så kan vapen man slänger ut på marken, eller löv osv ha realistisk fysik som räknas ut på den lokala datorn för varje spelare (med fördelen att folk med långsamma datorer kan inaktivera funktionen). Jag tror personligen att detta skulle ge mer liv åt de annars ganska stela världar som skildras i MMORPGs.

Och i början hade en del MMORPG kollisionsdetektion mellan spelare. Detta ledde ofta till problem, så som att folk ställde sig ivägen för t.ex en bro och bara de som betalade "tullavgiften" fick komma förbi. Det skapade mer problem än det var värt helt enkelt.

I UO kolliderar man med personer, men när man har full stamina ellr vafan det är så knuffar man dem åt sidan.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Släng på lite Anti Aliasing så blir spelet jättetjusigt
Sen är ju all grafik disneyaktig och det ska va lite sött å färgstarkt. Har svårt att ser hur man skulle kunna göra det snyggare liksom. Det är fint som det är.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Vem bryr sig om grafik? Jag hoppas dom inte håller på som med Burning Crusade i Wrath of the Litch King då min PC inte pallar alla effekter som finns i shatarath =(

Sedan är det ofantlig skillnad mellan hårdvara, att springa over bron i thunderbluff och helt plotsligt se de gigantiska bergen bakomen en som jag inte kan se på min egen dator är en helt annan upplevelse.

123
Skriv svar