Nasdaq hotar slänga ut Atari från börsen

Robot
Nasdaq hotar slänga ut Atari från börsen
Medlem
Nasdaq hotar slänga ut Atari från börsen

Det går inge vidare för dem med andra ord. Vart går gränsen? Vid 100 miljoner eller?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Oj, oj.. Kan någon förklara varför de har sjunkit och vad de har gjort för fel nu?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Vem vet.
Deras spel är ju "bra" en del iaf.

nj
Medlem

Atari har ju varit lite ökända för att tvinga utvecklare att släppa halvfärdiga spel, lägga ner bra utvecklare, på det så har de väl även tappat en del utvecklare som tidigare arbetade under dem.

Det var väl tex Atari som gav ut Neverwinter Nights som BioWare utvecklade, numera så tillhör ju BioWare EA. Epics Unreal Tournament 2004 gavs ju ut av Atari med, och numera så finns de hos Midway.

Inaktiv

Jag hoppas folk är medvetna om att dagens Atari inte är det Atari som gav ut de underbara 1040 och Jaguar-maskinerna tillsammans med alla fantastiska spel, utan franska (?) Infogrames som köpte namnet och bytte, för deras egna hade dåligt rykte, kanske det nj nämner.

Medlem

Tycke det är synd, fattar inte hur dom kan tappa, Test Drive unlimitied var bland det bästa spelen jag spelat i racing genren, dog buggigt. Men förbannat kul att sladda runt med sin feta Viper på en av Hawahis öar. Synd, hoppas dom får ihop sin ekonomi.

Medlem

Det är ju dock bara den amerikanska delen av Atari som går mindre bra. Den europeiska delen går mycket bättre. Och nu så har ju The Witcher sålt i en miljon exemplar, vilket är mycket mer än vad de hade räknat med.

Men det stämmer att det är franska Infogrames som köpte namnet Atari för sådär en 7 år sedan eller något.

Medlem

Ja, tycka vad man vill om Atari (de har ju just rykte om sig att tvinga ut spel innan de är klara), men jag tror faktiskt att det är viktigt att de finns kvar. Det blir ju allt glesare bland spelförlagen...

Medlem

vifår väll drta vårt strå till stacken och köpa ett atari spel då


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

1
Skriv svar