Pirates of the Burning Sea

Robot
Pirates of the Burning Sea

Alla älskar pirater. Alla älskar MMO-spel. En kombination borde därmed kunna bli det ultimata liret. Vi har provspelat Pirates of the Burning Sea och snackat med utvecklarna om dess förutsättningar.


Medlem
Provseglat - Pirates of the Burning Sea

Jag håller med om avatar striderna, hoppas de kan göra dem lite snabbare och inte så stela. Man lirade ett tag och jag vet inte riktigt om det blir mer variation i senare levels men tyckte det var mer av samma efter ett tag.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Dreglat länge efter det här spelet, spelat stresstest betorna samt nu gått med i den öppna betan. Har faktiskt tappa sugen lite. Alla tråkiga quests i början och att skeppen (i alla fall de små) rör sig så konstigt i vattnet får mig att bli tveksam. Ekonomidelen och de intressanta pvp-striderna lockar mest, frågan är bara om de kan hålla intresset vid liv.

Hatten av dock för initiativet och för att man slipper fler tomtar och troll.

Medlem

Det blir mkt roligare i h;gre levels..


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Tycker de flesta uppdragen var för lika. Ingen variation alls. Det var bara "åk ut och döda dessa och sno denna prylen". Sen såg det så löjligt ut i hamnarna under stress-testet, när alla stod med samma pose och hade helt random färger och kläder. Världens jitter. Jag kom bara till lvl 18, så det är möjligt att det blir roligare i högre levels, när man möter övernaturliga fiender och så.

Medlem

Måste säga att isntallations/patchtiden är skrämmande.
och jag som trodde att en ominstallation av wow var det segaste som fanns

Medlem

Testade betan en gång. Lite halvskabbigt mmo. Verkade som att alla uppdrag var i instancer. Första staden man kom till var inte speciellt stor. Kändes faktiskt inte som att något överhuvudtaget var så stort, vilket ett mmo borde vara...

Seglade runt lite på kartan och såg en strid lite längre fram. Nehe den kunde man visst inte åka in i för "striden pågår redan". Jo men tjena...? Hur ska det kunna bli storskaliga PvP fighter när vem som helst inte kan åka in i en pågående strid.

Medlem
Skrivet av melachi:

Det blir mkt roligare i h;gre levels..

Ehm nej, det blir om inte ännu tråkigare vid högre levels.

Ionass, Los Bucaneros de Tariffa, spelat bland de första guildbetainvites. Jag kan med gott samvete säga att PotBS har potential om de slutar dalta efter WoW's casualplay. Ett skepp ska inte kunna sänkas 10 gånger om.

Jh
Medlem

Jag tröttnade direkt vid träningen.. tråkigt som bara den och usla kontroller. Vem f*n orkar fortsätta då?
Och jag som hade förhoppningar om detta spel.. blääää


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

jag har också lagt ner detta spelet

kan dock ej avinstallera det för de glömde lägga till ett avinstallationsgenväg då min lägg till/tabort program inte funkar för mig


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

De preliminära systemkraven lyder Windows XP, Pentium 4 1,5 GHz, 512 MB minne, Geforce FX 5700 eller Radeon 9600
---
ha jag kör det på p3 1 gig 512 i ram ati radeon 9800pro 256mbyte hdd 7200varvare med 8mbyte casch minne win xp pro

flyter på bra


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Saken jag stör mig på mest är att spelet inte stöder dual core, så därför går min AMD Athlon X2 5000+ upp i 100% på ena kärnan och bara typ 10% på den andra. Det var laggigt så in i he_vete också, fast jag sitter på 8Mbit/s.

Det blev en avinstallering för min del!

Medlem

spelet var rätt kul men jag trötnade vid level6 (inte mkt) efter jag hållt på med economy tutarials hela kvälen ekonomi systemet är fantasktisk men resten av spelet är rellatift dåligt (för utom skäpstriderna som faktiskt är så bra som artikeln säger att dem är)

Medlem
Skrivet av bondmaster:

jag har också lagt ner detta spelet

kan dock ej avinstallera det för de glömde lägga till ett avinstallationsgenväg då min lägg till/tabort program inte funkar för mig

Är jag helt ensam om att bara trycka på delete knappen?

Medlem

Denna intervjun är äckligt lik den som Epileptic Gaming gjorde :S... vadå PR människa


signatur

/ 8Bit Crew :)

Inaktiv
Skrivet av bondmaster:

De preliminära systemkraven lyder Windows XP, Pentium 4 1,5 GHz, 512 MB minne, Geforce FX 5700 eller Radeon 9600
---
ha jag kör det på p3 1 gig 512 i ram ati radeon 9800pro 256mbyte hdd 7200varvare med 8mbyte casch minne win xp pro

flyter på bra

Inte illa med schysst optimering

Han aldrig prova betan men har förbokat spelet så jag kommer in i ngn form av för-retail den 7:e januari. Skall bli mumma!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Slutade spela betan när jag förlorade min 2 skepp för 6-7 dagar sedan.

Skeppet jag hade tog en jävla lång tid att fånga in och det andra skeppet som jag dessutom tyckte om förlorade jag också.

Blev så otroligt förbannad när jag märkte att denna lvl 40 kaptenen med 42 guns och 400 crew faktist var lite farlig.
Medans jag har klarat av dom förrut..

Tappade sug helt och hållet och slutade betan direkt. Orkade inte spela 1 sekund mer.

Men, som dåliga sidor fanns det riktigt riktigt ljusa och roliga sidor. Min guild/society och jag raidade New Orleans och dödade som ini hellsike! Riktigt kul var det. Längtar tills spelet ska släppas, då kommer det roliga med society'n också.

Medlem
Skrivet av ionass:
Skrivet av melachi:

Det blir mkt roligare i h;gre levels..

Ehm nej, det blir om inte ännu tråkigare vid högre levels.

Ionass, Los Bucaneros de Tariffa, spelat bland de första guildbetainvites. Jag kan med gott samvete säga att PotBS har potential om de slutar dalta efter WoW's casualplay. Ett skepp ska inte kunna sänkas 10 gånger om.

Tråkigt för dig att du tycker så. Säkert har du roligare när du pvpar i en Halifax än ett SoL.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Inaktiv

Hade tänkt prova detta spel men när jag ska skriva in nyckeln från FZ men får bara keyentry error??
Någon som vet vad problemet är??

Medlem
Skrivet av KINGENBTK:

Hade tänkt prova detta spel men när jag ska skriva in nyckeln från FZ men får bara keyentry error??
Någon som vet vad problemet är??

Ja betan är över nu... Pre-boarding party för dom som förbeställt spelet på måndag och fullständig release den 22/1

Pansarknekt

Verkar ganska häftigt. Såfort någon nämner djupt gameplay och avancerad ekonomi så börjar jag dregla lite sådär omedvetet på tangetbordet. Och varför väljer de flesta o vara britter. Usch pirat ska de ju va ;D


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Ja, när jag testade betan lite snabbt var jag stensäker på att alla var pirater... Vem fan vill vara fransos, liksom?! Britt kan jag förstå, och i viss grad även spanjor... Men en snigelätande och musselsörplande fransos? Heeeell nooo!

EDIT: Dubbelpost... Hmm, fanns ingen delete-knapp på detta inlägg, men det andra. Aja, allting fixat nu iaf.


signatur
1
Skriv svar