Age of Decadence filmat

Robot
Medlem
Age of Decadence filmat

OOOO ge mig

Inaktiv

Klart det spel jag ser fram mest emot under 2008.

En inofficiell FAQ på officiella forumet innehåller mycket information om det mesta.

Saxat från FAQ:en:

IX - What Age of Decadence has:

- Nonlinear story
- Multiple endings
- Naughty Language
- In-game cutscenes
- Turn-based combat
- Twenty unique locations
- Extensive dialogue trees
- Distinct gameplay styles
- Reputation based system
- Multiple solutions to quests
- Character specific vignettes
- Detailed alchemy and crafting systems
- Fluid non-class based character creation
- A multitude of choices and consequences
- Seven factions you can influence and in turn influence you

X - What Age of Decadence doesn't have:

- Classes
- Children
- Romances
- Multiplayer
- Voice Acting
- Lazer Pistols
- Party Members
- Quest Compass
- Character Levels
- Nuclear Catapults
- Moddability in Mind
- Puzzles and Riddles
- Downloadable Content
- Plot-Critical Characters
- Explosive Crossbow Bolts
- Cheat Codes and Debug Commands

Inaktiv

Trevligt att folk utvecklar med (TGE) Torque motorn fortfarande, de använder lighting packen också om jag inte gissar helt fel. Bevisar att man inte måste ha jättebudget för att göra bra spel.

Inaktiv

Mmm, det här spelet har jag sett fram emot en tid nu. Hoppas det håller måttet


signatur

But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))

Medlem

haha typ årets flopp

Medlem

Kändes som jag klev rätt in i 90-talet när jag såg den där filmen.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

tycker det ser riktigt dåligt ut. ingen känsla överhuvudtaget.

Inaktiv

tröttnade så fort jag såg grafiken på filmen. Det där spelet suger nog!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Ja, ett spel kan ju aldrig vara bra om det inte använder shader model 4.0.

Medlem

Man ska egentligen inte förknippa grafik med kvaliteten på ett spel. Se bara på Arcanum. Föråldrad grafik, men ett skitbra spel. Däremot såg gameplayet inte något vidare ut heller. Känns ovärt om de skulle ta betalt för detta.

Inaktiv
Skrivet av Wartex:

Man ska egentligen inte förknippa grafik med kvaliteten på ett spel. Se bara på Arcanum. Föråldrad grafik, men ett skitbra spel. Däremot såg gameplayet inte något vidare ut heller. Känns ovärt om de skulle ta betalt för detta.

Själv tycker jag det ser rätt mysigt ut, osar nostalgi. Striderna går för övrigt att speeda upp om man vill det, finns en slider i options menyn.

Vore f.ö. mer intressant med en video som visade upp dialogsystemet


signatur

But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))

Medlem

Har gått och varit sugen på det här ett tag och blev verkligen inte mindre sugen av filmen, tror jag kommer gilla det (speciellt när läser vad som skrivs på spelets hemsida och forum...)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv
Skrivet av Wartex:

Man ska egentligen inte förknippa grafik med kvaliteten på ett spel. Se bara på Arcanum. Föråldrad grafik, men ett skitbra spel. Däremot såg gameplayet inte något vidare ut heller. Känns ovärt om de skulle ta betalt för detta.

Tänk dig nu en gameplay-film av Arcanums strider. Skulle det se roligt och intressant ut? Arcanums kvaliteter låg på andra håll...

AoD:s taktiska djup är definitivt bättre än Arcanums men verkar även bättre än Fallouts, vilket är den stora inspirationskällan till både stridssystem och övrigt gameplay.

Medlem

ah.. första jag tänkte på var gamla goa fallout mmm8)
köpvärt8)

Inaktiv

Jag förväntar mig inget annat än ett superbt spel.

Inaktiv

Vad är det för fel på party members? Tänk vad kul det var med gamla Curse of the azure bonds..
Trist att alla rollspel verkar fokusera på en karaktär + ev henchmen nuförtiden.

Inaktiv

Kan säkert bli bra.

Inaktiv

Nja inget lir för mig iaf hatar verkligen turbaserade spel ...

Medlem

Nämen, det här såg ju väldans skoj ut. Ska testas!


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Längtar efter detta


signatur
Inaktiv

Jeg har slengt sammen en versjon med lydeffeker for å demonstrere deres virkning på animasjonene.

Det ble fort litt mer punch i helheten med lyd, imo.

RapidShare:  http://rapidshare.com/files/93556736/AoDsound2.mov.html
YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hWiX-2CZkGE

Skrivet av hugge:

Trist att alla rollspel verkar fokusera på IMMERSHUN AND NEXT GEN GRAFIXX nuförtiden.

Fixed!

Skrivet av KazikluBey:

Ja, ett spel kan ju aldrig vara bra om det inte använder shader model 4.0.

:salute:

Medlem

Bra gjort Dementia, ger en helt ny dimension åt det hela. Utan tvekan det spel jag ser fram mest imot i framtiden.


signatur

"If a man speaks his mind in a forest, and no woman hears him, is he still wrong?"

Inaktiv

Ja, det blev genast mer intressant att titta på.

Verkligen - ljud är en ofta förbisedd sak i spelutvecklandet och att VD (vad jag förstått?) faktiskt tänker slänga in det uppskattas. Det behövs inte mycket för att ta upp "känslan" ett par steg

Bra jobbat, du Codex-besökar-person!

Och ang. stridernas rolighet verkar ju faktiskt VD satsa på icke-stridande karaktärer som en verklig möjlighet - till och med Arcanum och Planescape Torment (Bloodlines ska vi inte ens tala om) hade alltför mycket påtvingade strider i mitt tycke för att ursäkta de dåliga striderna fullt ut med bra dialog och story. Riktigt lysande jobb av honom isåfall - särskilt med tanke på att striderna i mina ögon ser ut att kunna bli taktiska och bra, vilket typ inga rollspel någonsin haft.

Definitivt ett spel som ska inhandlas när det släpps. Ens om det lovar upp till hälften av det som sagts.

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Bra jobbat, du Codex-besökar-person!

Hm, har du bruker der? I såfall hvem er du? KazikluBey kjenner jeg igjen.

Skrivet av peak_performance:

Och ang. stridernas rolighet verkar ju faktiskt VD satsa på icke-stridande karaktärer som en verklig möjlighet...

Spillet har en speed-slider for animasjonene og i videoen er denne satt til tregeste hastighet, hvis jeg husker riktig.

Skrivet av peak_performance:

Riktigt lysande jobb av honom isåfall - särskilt med tanke på att striderna i mina ögon ser ut att kunna bli taktiska och bra, vilket typ inga rollspel någonsin haft.

Har du spillt Temple of Elemental Evil? Det er det mest taktiske rollespillet jeg har vært borti i allefall. Per Codex-definisjon så kan jo Jagged Alliance-serien også skvises inn under RPG-paraplyen, og du skal lete lenge etter et mer taktisk spill enn JA 2.

Skrivet av peak_performance:

Definitivt ett spel som ska inhandlas när det släpps. Ens om det lovar upp till hälften av det som sagts.

Definitivt. Jeg kommer til å kjøpe en kopi til alle jeg kjenner. *satse på at det kommer før jul*

Edit:
Ugh, disse lokale smileyene er helt

Skrivet av Dementia Praecox:

Hm, har du bruker der? I såfall hvem er du? KazikluBey kjenner jeg igjen.

Jag går under namnet 'peak', men postar inte så mycket utan lurkar mest på intressanta diskussioner - vilka blir alltmer sällsynta känns det som :\

Skrivet av Dementia Praecox:

Spillet har en speed-slider for animasjonene og i videoen er denne satt til tregeste hastighet, hvis jeg husker riktig.

Skrivet av Dementia Praecox:

Har du spillt Temple of Elemental Evil? Det er det mest taktiske rollespillet jeg har vært borti i allefall. Per Codex-definisjon så kan jo Jagged Alliance-serien også skvises inn under RPG-paraplyen, og du skal lete lenge etter et mer taktisk spill enn JA 2.

Jo, jag tycker som sagt att striderna verkar intressanta och speed-slidern kommer nog komma väl till hands. Jag borde väl specifierat min kommentar lite grann: Många tycker att Fallout, Arcanum och Bloodlines är sjukt bra rollspel, trots att striderna i dem suger (KotOR, NWN m.fl. ska jag inte ens nämna mer än i denna parentes-diss) - varför dissas då detta ifall nu folk inte tycker striderna ser bra ut när det till och med verkar ha möjligheter för icke-stridande-karaktärer vilket inget av de andra jag nämnde har? (Fallout har det väl till viss del förstås och därför älskar jag det - men AoD verkar ta det steget längre)

ToEE är riktigt bra, för övrigt - synd att Troika inte tog sig an att utveckla ett spel i den motorn som inte var 90% dungeon crawler. Min dröm är fortfarande en blandning av ToEE och Arcanum, något som troligen aldrig kommer att släppas av större spelstudios.

1
Skriv svar