Omfattande mellandagsrea på Steam

Inaktiv
Omfattande mellandagsrea på Steam

är inte de priserna + moms?

Medlem

Moms tillkommer.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

moms tillkommer väl inte alls? Köpte cs för 9.95 dollar, det blev 60 någonting kronor...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Det är dem priserna + skatt ... Handlat där ett par gånger och blir alltid lika förgrymmad att dem drar skatt på spelen.

Medlem

Ja lägg till 25% på alla spel. Men även då så är det ganska billigt.

Medlem

Jo, skatter och döden som bekant.
Fast som "tröst" så finns det inga intressanta spel där som man inte redan har i alla fall


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Tack för tipset! köpte precis id paketet, varit sugen på det ett tag nu, när det ändå är lite billigare så kan man väl passa på.

Medlem

Bioshock kostar 41.21 inte 37.45.

dyb
Medlem

37.95 iofs men plus $9.5 för skatt, blev 312kronor för orange box, slår 500kr i affären här iaf

nj
Medlem

Det är dock lite intressanta priser på Steam, satt och kikade på en del spel under gårdagen.
X3: Reunion kostar tex $9.95 (50% rabatt från $19.95).
X2: The Threat är sänkt till $8.95 (från $9.95).
Sedan finns det ett paket med båda spelen som kostar $22.45 (prissänkt från $24.95)...

Var inte den enda konstigheten bland priserna om jag inte minns fel, så köper man paket där så kan det vara värt att kolla vad spelen kostar enskilt och jämföra det med paketpriserna.

Medlem

Helt okej faktiskt.
Har köpt en grej på steam o de var Source SDK fungerade smidigt och det är juh en säker tjänst så varför inte :P.

Medlem

Garry's Mod Garry's Mod Garry's Mod Garry's Mod Garry's Mod Garry's Mod

Medlem

CoD 4 är ju snor dyrt om man gemför med andra ..


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Inte alls billigt, på COD 4 så får man 15 Dollars VAT skatt, det är för fan för skatten alltså...

Medlem

id Software paketet är riktigt schysst, blir nog ett sånt + Deus Ex.

Medlem
Skrivet av Navelludd:

är inte de priserna + moms?

Jag tror nog inte de har moms där borta i den bemärkelsen. men jag kan ha fel...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Det är exkl moms, så man får lägga till 25% på alla priser som ligger på Steam. (Det framgår såklart inte förens man faktiskt ska till o betala). Grymt irri, tror flera gånger att "oj så billig", följt av "ja just ja, momsen....".

nj
Medlem

25% moms tillkommer som det nämnts så många gånger, bara testa köpa något och i bekräftelserutan som då dyker upp så kommer moms att läggas på och totalpriset blir då högre än vad som anges.

Sedan angående att CoD4 är dyrt på Steam så ska det, enligt kommentarer i Steams forum, vara pga det är Activision som satt priset högt, tredjepartsutgivare som släpper sina spel via Valves tjänst ska tydligen själva få sätta priserna enligt några inlägg jag läste så är det någon man ska klaga till så är det just Activision. Har även för mig att CoD4 är ~$20 billigare för vissa länder, även vissa europeiska länder jämfört med vad vi svenskar får betala...
Nåväl, går hellre och lägger en aningen mindre summa (550kr om jag inte minns fel, jämfört med 575kr på Steam) på att köpa en Collectors Edition av spelet i en lokal butik (och då tycker jag de är snordyra med) än laddar ner det via Steam för det priset...

Medlem
Skrivet av Geron:

Det är exkl moms, så man får lägga till 25% på alla priser som ligger på Steam. (Det framgår såklart inte förens man faktiskt ska till o betala). Grymt irri, tror flera gånger att "oj så billig", följt av "ja just ja, momsen....".

Nu begriper jag inte riktigt. Varför betalas det moms. pengarna går väl direkt till valve så att säga coh det ligger ju knappast i sverige. Jenkarnas motsvarighet till moms varierar ju från stat till stat och ligger på ca 12-13% har jag för mig. Rätt sjukt att man skall betala svensk moms på 25% då.Men jag vet ju inte riktigt hur det fungerar på steam. Har aldrig köpt ett spel där!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Nu kanske jag är ute och cyklar, men är det inte EUs VAT-skatt på 17,5% man betalar?


signatur

Aj, dina ögon!

nj
Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Geron:

Det är exkl moms, så man får lägga till 25% på alla priser som ligger på Steam. (Det framgår såklart inte förens man faktiskt ska till o betala). Grymt irri, tror flera gånger att "oj så billig", följt av "ja just ja, momsen....".

Nu begriper jag inte riktigt. Varför betalas det moms. pengarna går väl direkt till valve så att säga coh det ligger ju knappast i sverige. Jenkarnas motsvarighet till moms varierar ju från stat till stat och ligger på ca 12-13% har jag för mig. Rätt sjukt att man skall betala svensk moms på 25% då.Men jag vet ju inte riktigt hur det fungerar på steam. Har aldrig köpt ett spel där!

Allt som du köper ska du betala moms på, så för att Valve ska få erbjuda sin tjänst här i Sverige så måste de antagligen ha ett momstillägg på varorna som säljs.
Betalar du, som privatperson, inte moms på varor så räknas det som skattebrott om jag inte inte minns helt fel.

dyb
Medlem

cod4 blir ungefär 525kronor från steam me rabatten, ja hittade det i en expert butik flr 389kronor

fråga: om man köper cod4 lr trackmania united i mitt fall då som jag va sugen på , när man kmr in i spelet, får man en steam HUD då i spelet lr e d som om man köpt det på skiva? jag menar me internet servrar o så , browsern

Medlem

Blev, X3, Deus Ex boxen, Psychonouts och Sam & Max Season 1(dock köpte jag den för en månad sedan)

Inaktiv

Softwarepaketet är tiktigt nice:D. Blir nog ett sånt.

Medlem
Skrivet av joshi92:

Softwarepaketet är tiktigt nice:D. Blir nog ett sånt.

Jag köpte just QUAKE Collection 2007, kostade 225,60 sek

Inaktiv

Jorå klart man köper spel via steam, 72 rader i min "Mina spel" på steam ^^.

Medlem

nudelsdesign: Jag antar att det är pga dom säljer från USA. Och då krävs det helt enkelt moms för import.
Momsen är olika tror jag beroende vart man är lokaliserad, men är inte helt säker(på steam då).
När jag köpte Orange Box så gick det på 350kr +100kr moms.

Medlem
Skrivet av noaxark:

Nu kanske jag är ute och cyklar, men är det inte EUs VAT-skatt på 17,5% man betalar?

Jepp den är på 17,5 om man handlar från ställen utanför sveriges gränser.

Medlem

Om man väljer att man bor i t.ex. Gibraltar, slipper man betala någon skatt då?

1
Skriv svar