Topp 5 - 047

Medlem
Topp 5 - 047

Dagens lista ärar (som vanligt) Johan Martinsson. För ett litet tag sedan gjorde han en ypperlig musikblogg som älskades sönder så till den milda grad att han till slut valde att lägga ned den. Så här kommer en försenad respons på bloggens brist på blipblop-musik.

Inte att förglömma - stort tack till Aglet som påminde mig om 047:s briljans i och med sin lista idag.

Without further ado - här är 047:s topp 5 bästa låtar (av de jag hittade på youtube):

Topp 5 - 047

5. Pingpong

Om grunge vore blipblop så skulle Pingpong vara det. På en solig dag. Extra plus för den suggestiva musikvideon.

4. Goolia

Entusiasmen! Livsglädjen! De underfundiga små kärleksstygnen man måste lappa ihop sig själv med efter att ha hört Goolia, som fullkomligen dränerar en på sånt, vad det nu var för något, är lika trevliga som låten.

3. Hokkaido

Hokkaido börjar trevande, som den inte riktigt vet vilket århundrade det är eller vilken dag på klockan John Cleese fyller år. Sedan fortsätter den så. Gott så.

2. Robopop

Erkänn nu, det är exakt så här Robopop låter! I alla fall på Mars, Hawaii och ipod. Om den inte visste bättre skulle den satsa på världsherravälde. Men Robopop tycker synd om torsken. En förebild!

1. Azadeh

Barndomen och nostalgin allt i ett! Och när man trodde att man var klar så kommer tårarna och då säger Azadeh att "det är lugnt, du är med mig, inga problem" och allt bara ordnar sig.

Bubblare: Ankan

047 sjunger! Och som de gör det. Deras tribut till ankan inom alla oss är poesi i allra största slag, som om världens starkaste man slog den. Sjung med! Släpp loss! Och ät pyttipanna idag!

#blogg

Medlem
Topp 5 - 047

Fick tag i mannen, myten, menisken Salkin. Han ger mig lite album om det är något du har tappat bort. Det hederliga gamla torrentnätet verkar inte gilla 047 så värst.


signatur

- Ät mig levande.

Det är lugnt, vi har hans skivor. På skiva tom.


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Sweeters.


signatur

- Ät mig levande.

Inaktiv

Jag vill dock gärna ha några! Här har det inte ens funnits att tappa bort från första början, och jag känner mig än mer fattig.


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

1
Skriv svar