Ken Levine om Bioshock i efterhand

Robot
Medlem
Ken Levine om Bioshock i efterhand

Jepp, handlingen är sweet i bioshock, jag har dock inte klarat det än. Är i slutet, men ska inte spoila nåt. Hur som helst gissar jag på att länken är full med spoilers så det här blir att läsa vid ett annat tillfälle

Medlem

jag kan ju säga det är spelet tar en ganska skarp vändning mot slutet, enjoy :>

Medlem
Skrivet av dmon:

jag kan ju säga det är spelet tar en ganska skarp vändning mot slutet, enjoy :>

...har man spelat SS2 så är vändningen fullständigt förutsägbar och tråkig.. Slutet är dessutom bland det töntigaste skit jag varit med om i ett spel.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av dmon:

jag kan ju säga det är spelet tar en ganska skarp vändning mot slutet, enjoy :>

...har man spelat SS2 så är vändningen fullständigt förutsägbar och tråkig.. Slutet är dessutom bland det töntigaste skit jag varit med om i ett spel.

Töntigt? Fast det finns 2 slut så vilket du pratar om vet jag inte men ingen av dom är tönting i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fick Bioshock så sent som idag faktiskt


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

BioShock ROX


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av dmon:

jag kan ju säga det är spelet tar en ganska skarp vändning mot slutet, enjoy :>

...har man spelat SS2 så är vändningen fullständigt förutsägbar och tråkig.. Slutet är dessutom bland det töntigaste skit jag varit med om i ett spel.

Töntigt? Fast det finns 2 slut så vilket du pratar om vet jag inte men ingen av dom är tönting i alla fall.

Eh, jo (syftar på slutstriden). Men jag är antagligen bara för gammal för BioCrap.. som femtonåring hade jag nog inte reflektrerat över kliché/töntighetsfaktorn direkt.


signatur
Inaktiv

Euhm, vad snackar du om?
Slutet på Bioshock var ju underbart. Fanns ingen kliché/töntigthetsfaktor i det.


signatur

قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس

Medlem

..men kom igen, människa goes supermutant-köret? Hur många filmer/spel finns inte detta i? Det är väl den mest utnötta slutsekvensen som existerar! Och hur jävla löjligt var inte själva spelsekvensen uppbyggd? Det lagom superordinära "döda" superbossen x 3 som funnits sedan platformsspel var top-of-the-line. Låt mig gissa, du/ni tycker säkert slutet i Resident Evil Extinction var helt outstanding och orginellt.. lol... Ni är dock fullständigt förlåtna om ni är under 16-17 sisådär.


signatur
Inaktiv
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av dmon:

jag kan ju säga det är spelet tar en ganska skarp vändning mot slutet, enjoy :>

...har man spelat SS2 så är vändningen fullständigt förutsägbar och tråkig.. Slutet är dessutom bland det töntigaste skit jag varit med om i ett spel.

Töntigt? Fast det finns 2 slut så vilket du pratar om vet jag inte men ingen av dom är tönting i alla fall.

Eh, jo (syftar på slutstriden). Men jag är antagligen bara för gammal för BioCrap.. som femtonåring hade jag nog inte reflektrerat över kliché/töntighetsfaktorn direkt.

Euhm... Slutet på Bioshock var awsome!

Medlem

Jag håller nog MKultra,

slutet var inte särskilt bra. MEN, twisten var riktigt bra. Som Levine säger, den sista tredjedelen var sämre vilket skulle vara ungefär efter vändningen. Efter det var storyn lite meh i min mening. Spelade igenom SS2 för första gången efter BioShock och hade jag spelat de i omvänd ordning hade inte tvisten i BioShock varit särskilt förvånande.

Medlem

Inte ens tvisten var ju speciellt bra, har man spelat deras tidigare spel SS2 så var den ju rätt förväntad, iaf gjorde jag det. Den är kanske något bättre än ss2 på ett sätt, men är ändå ljusår ifrån lika cool som Shodan faktiskt var..


signatur
Medlem

Tyckte slutet va bra i Bioshock. Älskade hela spelet.
Är 26 så är väll töntig iom att jag gilla slutet.

Inaktiv

Hur skulle ett "BRA" slut i det här spelet enligt er vara då om det här var dåligt?

Medlem

Jag tycker spelet är intressant tills man har

blivit en big daddy. Gillar inte eskortera andra AIs och är inte speciellt förtjust i bossar heller. Tycker det fanns potential för en undervattenbana iom att man blev en BD men tyvärr så hände det aldrig.

Medlem

Nä fyfan! Det är såna här uttalanden som gör mig mörkrädd och får mig att tappa ännu mer förtroende för dagens spelindustri.

"Jag trodde inte fansen skulle bry sig om storyn så mycket".

Hur i helaste helvetet kan man som speldesigner av ett RPG häva ur sig nåt sånt där på fullaste allvar? Med den inställningen är det inte konstigt att man får halvdana resultat.

Usch och tvi.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Hur skulle ett "BRA" slut i det här spelet enligt er vara då om det här var dåligt?

snackar om slutstriden alltså om du missat det.


signatur
Medlem

Pirazy, nu kan man väl inte direkt kalla Bioshock för ett rpg.. men jag håller med i andemeningen Jag tror hela branschen inte fattar hur mycket en hel del folk älskar en bra story.. för mig är det liksom det maximala, nog är det trevligt om grafik, ljud osv är välgjort och artistiskt, men finns inte storyn där (speciellt i singleplayer då, menar köra lite deathmatch i UT är ju kanske lite annorlunda) så tappar jag intresset fort.

Men äsch, nu blir det säng. Go' jul på er!

Medlem

WOULD YOU KINDLY?

Medlem
Medlem
Skrivet av Katana:

GOTY för mig iaf

Jo, mig också. Riktigt bra spel, men håller med Kaleid om att det blir märkbart sämre efter

man ska bli en big daddy

. Plus att det är lite för fyllt med elakingar. Hade varit trevligt om det hade varit mer tomma utrymmen, där man bara kan sjunka in i spelatmosfären.

Håller även med om att spelet inte håller samma klass som SS2, men det är fortfarande ett väldigt bra spel.

Fast i och för sig så har jag ej spelat The Witcher eller Mass Effect ännu. Men The Witcher demot är verkligen lovande. Annars så är ju Okami till PS2 ett riktigt höjdarspel som släpptes i år också, även om US och Japan fick det förra året.

Medlem

Tycker Bioshock är tråkigt och omständigt att spela. Visserligen mycket vacker men bara ögongodis kan bli trist.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar