Krigspangaren Armed Assault betapatchad

Robot
Medlem
Krigspangaren Armed Assault betapatchad

Hemskare bilder i galleriet får man leta efter. Alla är ju tagna på low, när det är hundra gånger snyggare på medium eller high.

Medlem

Jo håller med det är riktigt snyggt på max är det många som lirar mp nuförtiden för det hade en sån potential !

Medlem
Skrivet av PriMo:

Hemskare bilder i galleriet får man leta efter. Alla är ju tagna på low, när det är hundra gånger snyggare på medium eller high.

Såg det, påminner lite om flashpoint hehe

Synd att dom fortfarande inte släppt anti cheat eller åtminstone fixat nån av alla säkerhetsluckor som finns i MP... får väl ligga på hyllan ett tag till antar jag.

För att ge lite perspektiv på dessa säkerhets luckor så: Har sett fuskare spawna gigantiska torn av containrar (tänk babylon 2.0) eller varför inte ta alla spelare, sätta dom i varsin lastbil och teleportera dom 400 meter upp i luften.

Medlem

Skönt att de fixat så kartan laddar gryyymt mycket snabbare nu. Nästan som ett nytt spel nu


signatur
Medlem

Slutade spela detta efter bara några timmar då jag fann det sjukt obalanserat. Har dock inte kört MP så där vet jag inte. Fruktansvärt irriterande att snipa AI på fyrahundra meter och hans polare slänger sig mot backen med noll fördröjning och innan han ens hinner landa har bränt iväg ett skott som sitter mitt mellan ögonen. Allt detta på en lättare svårighetsnivå och med en Ak-47:a. Detta har dessutom inträffat ett antal gånger.

En andra besvikelse är att vissa uppdrag kräver en hel massa gissningar för att lösa. Man måste tydligen gissa sig till hur designern tycker att uppgiften ska lösas, vilket jag finner irriterande.

Att sedan höra att de har gjort AI:n ännu bättre gör mig bara ledsen. Är det någon som kan övertala mig om att det numera inte är så illa, så gör gärna det. Jag skulle gärna börja spela detta igen, dock i spelbar form.

Skrivet av FZ:

...om någonting skulle klicka.

Jag antar att man ska tänka på bössor här, fast brukar man inte använda uttrycket när någonting fungerar bra?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

ARMA körs bäst coop med bra polare och med AIns träffsäkerhet modifierad.

Medlem

Förbättringarna av AI i patchen inkluderar sämre träffsäkerhet (skalad bättre gentemot den specifika soldatens skill) och att AI:ns triangulering med hjälp av hörsel har blivit långsammare. Du behöver alltså skjuta mer skott för att de snabbt ska pejla in sig, så prickskyttar som bara skjuter något skott och sedan gömmer sig kommer klara sig mycket bättre.

Angående säkerheten så ÄR den fixad. Det är dock upp till serveradministratörerna om de inte vill tillåta några modifierade filer alls, om de bara tillåter "signerade" modifikationer (gör checksumkontroll av modden så att ingen modifierat innehållet men kör med en riktig mods namn) och så vidare.
Servrar som tillåter osignerade modifikationer är dock öppna för intrång.

Jag tror inte att de någonsin kommer ändra systemet som det är nu, med att klienter kan skapa saker till höger och vänster. Kanske att det blir mera begränsat, men inte borttaget. Det är nämligen en stor del av vad som göra ArmA/OFP så sinnesjukt modifieringsvändligt.

1
Skriv svar