Crysis-patch försenas

Robot
Inaktiv
Crysis-patch försenas

De borde skämmas, jag har inte ens kunnat spela ännu pågrund av lagg!

Inaktiv

För att vara ärlig tycker ja crysis är ett skitspel absolute inte det man väntade sig. Call Of Duty FTW!!!!!

Medlem

Fan va surt, call of duty 4 har ju redan fått 3 patchar och det spelet behöver enligt mig inte ens.. ruttet. de lovade i mitten av november självaste Crevat early att den ska komma inom 2 veckor..

suck.. ska dom bli valve nu eller ge datum som dom inte kan hålla.

Inaktiv

Fan, jag hade verkligen sett fram imot det här ju :´(

Inaktiv
Skrivet av Alcr:

De borde skämmas, jag har inte ens kunnat spela ännu pågrund av lagg!

Tror du inte lagget beror på dålig dator?

Inaktiv

kan ju börja med säga att lagg inte beror på dålig dator utan internetuppkopplingen, hack och lagg är INTE samma sak.

Medlem

Fy på Crytek, går inte att köra online över huvudtaget, alla färger är ****** up och det är helt mörkt över allt, var så i mp betan också fast inte svart utan rött och blått...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Men då har ju dina Shaders buggade isf,testa med nya drivers kanske? Funkar jätte bra här synd att patchen vart försenad :/ Men då kan vi ju räkna med en mer innehållsrik patch med en ny bana kanske

Inaktiv
Skrivet av GamerMan:

För att vara ärlig tycker ja crysis är ett skitspel absolute inte det man väntade sig. Call Of Duty FTW!!!!!

Wolfenstein FTW!!

Skrivet av tysonayt:

Fy på Crytek, går inte att köra online över huvudtaget, alla färger är ****** up och det är helt mörkt över allt, var så i mp betan också fast inte svart utan rött och blått...

..och det är spelets fel...hur?

Medlem

Besviken på spelet i allra högsta grad.. Var såå nära på att uppgradera datorns alla delar till detta spel skulle komma ut men tänkte jag skulle vänta i nåt år till.. Ångrar inte beslutet för en sekund!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Inaktiv

Är inte det direkt besviken, crysis är ett helt underbart spel, om det är något jag är besivken på så är det MP anti cheat systemet. Men det gör inte så mycket om patchen är försenad, det är jul och nyår snart, så de flesta har väl fullt upp med annat.

Medlem

Jag gör också det det flyter på skitbra och är grymt kul online Speciellt på dx10 servrarna där man kan mejja ner det mesta

Inaktiv
Skrivet av danne1337:

kan ju börja med säga att lagg inte beror på dålig dator utan internetuppkopplingen, hack och lagg är INTE samma sak.

Same shit different names. Huvudsaken är att man fattar vad som menas.

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Men då har ju dina Shaders buggade isf,testa med nya drivers kanske? Funkar jätte bra här synd att patchen vart försenad :/ Men då kan vi ju räkna med en mer innehållsrik patch med en ny bana kanske

Har uppdaterade drivers och allt flyter bra i SP utan shaders helt åt helvete fel, endast online =/


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av antitennis:
Skrivet av Alcr:

De borde skämmas, jag har inte ens kunnat spela ännu pågrund av lagg!

Tror du inte lagget beror på dålig dator?

Nej, det gör det inte... Jag klarar gott och väl medium med några saker på high enligt specificationerna. Men det hackar som fan, ja... Jag har senaste drivarna osv osv. Multiplayer har jag inte ens försökt mig på.

_78
Medlem

hmm, det skrevs om ett system som löste crysis i hög upplösning och allt på very high. vore fint att få veta vad du har i burken då inget i butikshyllorna i dagsläget ska kunna lösa det eller är jag helt ute och cyklar?
anledningen till att jag frågar är att jag själv skall uppgradera men jag har lite svårt att bestämma mig för va d det skall bli.
och är det lite stavfel här och där så har ledigheten börjat och några kalla har slunkit ner så ha lite överseende.
gott nytt gott folk!


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Inaktiv
Skrivet av Alcr:
Skrivet av antitennis:
Skrivet av Alcr:

De borde skämmas, jag har inte ens kunnat spela ännu pågrund av lagg!

Tror du inte lagget beror på dålig dator?

Nej, det gör det inte... Jag klarar gott och väl medium med några saker på high enligt specificationerna. Men det hackar som fan, ja... Jag har senaste drivarna osv osv. Multiplayer har jag inte ens försökt mig på.

Jaså, det lät som om du syftade på multiplayern. De är onekligen klåpare på onlinespel ^^
Men om du sänker grafikinställningarna så löser sig problemet, kontentan av det hela är då väldigt enkel.. du har för dålig dator.
Buggfixa "autodetect" borde de kunna göra något åt dock ;P

Vista funkar som det ska?

Medlem

Jag föll igenom marken 10-15 gånger på sista banan. Och det i ett spel som går att köpa i butik.

Att höra att en patch tar så lång tid att få ut är inget annat än tragiskt.

Medlem

om folk kan lära sig skillnaden på lagg och hack. Så skulle det uppskattas. Så att man vet vad folk pratar om


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

De som snackar skit om crysis saknar totalt spelsmak och sunt förnuft. Visst, det kanske inte levde upp till all hype men det levererade rejält. Det kan man inte förneka...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Glöm inte nu alla som gnäller på de somm klagar att Crytek gick ut med att spelet skulle fungera på äldre datorer med minskade effekter och så men nu funkar det ju inte så eller hur?
Så visst förstår jag de som är besvikna för jag tycker nästan att alla utvecklare, mer eller mindre iinte kan göra nåt färdigt i tid eller ordentligt (patchar) så Crytek är definitivt inte nåns favorit nu kommer ihåg STALKER, som var ett spel i behov av patch som derööööjde.

Så snälla försök förstå de som inte kan riktigt spela Crysis som väntat på en patch som nu inte kommer förrän i januari så jag själv kan sppela crysis men väntar givet även på patchen men man blir sviken gång på gång så man skiter i allt efter ett tag

Inaktiv
Skrivet av Aquilalore:
Skrivet av Alcr:
Skrivet av antitennis:
Skrivet av Alcr:

De borde skämmas, jag har inte ens kunnat spela ännu pågrund av lagg!

Tror du inte lagget beror på dålig dator?

Nej, det gör det inte... Jag klarar gott och väl medium med några saker på high enligt specificationerna. Men det hackar som fan, ja... Jag har senaste drivarna osv osv. Multiplayer har jag inte ens försökt mig på.

Jaså, det lät som om du syftade på multiplayern. De är onekligen klåpare på onlinespel ^^
Men om du sänker grafikinställningarna så löser sig problemet, kontentan av det hela är då väldigt enkel.. du har för dålig dator.
Buggfixa "autodetect" borde de kunna göra något åt dock ;P

Vista funkar som det ska?

Det hackar mer på very low eller low än vad det gör på Very High, säger ju allt.

VVV - Våga Vägra Vista

Medlem
Skrivet av IceMan:

om folk kan lära sig skillnaden på lagg och hack. Så skulle det uppskattas. Så att man vet vad folk pratar om

Men IceMan, resultatet av de båda är ju mer eller mindre identiska (om man som sagt bortser från den tekniska uppenbara skillnaden), så varför tjafsa om det?

Lagg = Ping-drop / MS-drop = Online

Hack = FPS-drop = Muppad dator (Offline)

Lagg vs Hack: Bilden uppdateras inte tillräckigt ofta. Bilden tenderar att "hacka" / "lagga" / "inte korrespondera med förväntningarna". Bilden uppfattas "släpig", dvs att ögat hinner uppfatta snabbare vad som händer på skärmen än vad skärmen hinner leverera (behöver inte ens vara hårdvaruproblem i datorn, utan helt enkelt så att vederbörande med problem sitter på en TFT/LCD med en "för hög" MS, dvs högre än 12ms, som forskare säger är det snabbaste ett mänskligt öga kan uppfatta). Jag är dock av den uppfattningen att man kan se skillnad på 12ms och 4ms, men men det är kanske inbillning.

Hur som, har vi gått till botten med detta nu? Jag tolkar tystnaden som ett rungande "ja!".

God Jul på er alla & ett Gott Nytt!


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem
Skrivet av redmac:

De som snackar skit om crysis saknar totalt spelsmak och sunt förnuft. Visst, det kanske inte levde upp till all hype men det levererade rejält. Det kan man inte förneka...

Instämmer med redmac på denna punkt (förutsatt att han menar att motorn Crytek samt spelet som sig i helhet rent tekniskt är ett underverk av sällan skådad art).

Ser vi däremot till gameplay så är det en katastrof utan dess like. Ja, kanske Assassins Creed då, som även det har en underbar känsla, fantastiska miljöer samt en imponerande idé - men uppdragsmässigt / gameplay så är även det en katastrof.

Känns bara som om branschen har blivit "för bra" på att hypa ett spel, snarare än att leverera en stabil och hållbar produkt.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Himla tråkigt att dem inte kunnat leverera innan Jul. Tycker synd om alla barn som får spelet till Julklapp. Inte är det ofta dem vet att spelet skall behöva patchas så fort man installerat det.

Spelet funka fint tills Vinter banan när man kommer ut ur berget där börja det hacka som fasen. Fick sänka gfx totallt för få det spelbart igen. Och sen skall man inte snacka om alla konstiga buggar från sista banan när man faller ner från fartyget och hellt plötsligt hamnar under däck? lol

PS. Redaktionen: Jag skicka in att det släppts en ny patch till spelet settlers6 för ett tag sen men ser att ni inte lagt upp den? Skulle upskatta att ni tog hem den. http://thesettlers.uk.ubi.com/news.php

Medlem

Jag är inne på andra varvet i SP. Bara njuter av hur olika man kan spela banorna och närma sig fiendernas baser om man tänker lite, känns som helt nya banor andra gången nästan.

Har inte märkt av något jag tycker behöver patchas heller. Har iofs bara kört SP.

Medlem
Skrivet av mini-mus:
Skrivet av IceMan:

om folk kan lära sig skillnaden på lagg och hack. Så skulle det uppskattas. Så att man vet vad folk pratar om

Men IceMan, resultatet av de båda är ju mer eller mindre identiska (om man som sagt bortser från den tekniska uppenbara skillnaden), så varför tjafsa om det?

Lagg = Ping-drop / MS-drop = Online

Hack = FPS-drop = Muppad dator (Offline)

Lagg vs Hack: Bilden uppdateras inte tillräckigt ofta. Bilden tenderar att "hacka" / "lagga" / "inte korrespondera med förväntningarna". Bilden uppfattas "släpig", dvs att ögat hinner uppfatta snabbare vad som händer på skärmen än vad skärmen hinner leverera (behöver inte ens vara hårdvaruproblem i datorn, utan helt enkelt så att vederbörande med problem sitter på en TFT/LCD med en "för hög" MS, dvs högre än 12ms, som forskare säger är det snabbaste ett mänskligt öga kan uppfatta). Jag är dock av den uppfattningen att man kan se skillnad på 12ms och 4ms, men men det är kanske inbillning.

Hur som, har vi gått till botten med detta nu? Jag tolkar tystnaden som ett rungande "ja!".

God Jul på er alla & ett Gott Nytt!

Du har inte den blekaste aning om vad du pratar om. Lagg och Hack skiljer sig något enormt.

Lagg har inget att göra med att bilden inte uppdateras. Det är saker och ting som befinner sig på olika ställen hos spelarna på så sätt kanske en person eller ett föremål är på olika ställen just för att båda spelarna inte besitter den samma information från servern.

Det du kallar för hög "MS" på en skärm kallas ghosting och har inget med spelet att göra då skärmen inte klarar av att skifta färger tillräckligt snabbt så att man upplever att allt blir utsmetat.
Allt under 20 ms ska inte ge ghosting.

Kan inte förstå varför folk inte kan lära sig att nämna rätt sak när de beskriver ett fel. Vill man ha hjälp och nämner lagg så tror man automatiskt att han har problem med sin ping som inte har ett skit med bilden eller hans fps att göra.

Medlem
Skrivet av redmac:

De som snackar skit om crysis saknar totalt spelsmak och sunt förnuft. Visst, det kanske inte levde upp till all hype men det levererade rejält. Det kan man inte förneka...

Jag säger att crytek snackade på tok för mycket skit att du behöver inte värsting dator för att få spela på max osv.. nej du kan spela crysis på en 2-3 år gammal dator osv.. det stämmer fan inte.

Till idag är det fortfarande quad support som inte funkar som den ska, SLI support inte heller så värst bra fastän sånt skulle varit redan out of the box tycker jag och crytek har ju själva hävdat sånt genom åren att spelet ska dra nytta av quad blablabla..

men visst spelet är super men det skulle varit ännu bättre om allt de lovade stämmer också..

Sen undrar folk varför spelet sålt dåligt.. jovisst.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

nej du kan spela crysis på en 2-3 år gammal dator osv.. det stämmer fan inte..

Radeon 9800 släpptes väl 03/04 nånting?
Så nog går det att spela på en 2-3 år gammal dator allt.

12
Skriv svar