Crysis-patch försenas

Inaktiv
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av mini-mus:
Skrivet av IceMan:

om folk kan lära sig skillnaden på lagg och hack. Så skulle det uppskattas. Så att man vet vad folk pratar om

Men IceMan, resultatet av de båda är ju mer eller mindre identiska (om man som sagt bortser från den tekniska uppenbara skillnaden), så varför tjafsa om det?

Lagg = Ping-drop / MS-drop = Online

Hack = FPS-drop = Muppad dator (Offline)

Lagg vs Hack: Bilden uppdateras inte tillräckigt ofta. Bilden tenderar att "hacka" / "lagga" / "inte korrespondera med förväntningarna". Bilden uppfattas "släpig", dvs att ögat hinner uppfatta snabbare vad som händer på skärmen än vad skärmen hinner leverera (behöver inte ens vara hårdvaruproblem i datorn, utan helt enkelt så att vederbörande med problem sitter på en TFT/LCD med en "för hög" MS, dvs högre än 12ms, som forskare säger är det snabbaste ett mänskligt öga kan uppfatta). Jag är dock av den uppfattningen att man kan se skillnad på 12ms och 4ms, men men det är kanske inbillning.

Hur som, har vi gått till botten med detta nu? Jag tolkar tystnaden som ett rungande "ja!".

God Jul på er alla & ett Gott Nytt!

Du har inte den blekaste aning om vad du pratar om. Lagg och Hack skiljer sig något enormt.

Lagg har inget att göra med att bilden inte uppdateras. Det är saker och ting som befinner sig på olika ställen hos spelarna på så sätt kanske en person eller ett föremål är på olika ställen just för att båda spelarna inte besitter den samma information från servern.

Det du kallar för hög "MS" på en skärm kallas ghosting och har inget med spelet att göra då skärmen inte klarar av att skifta färger tillräckligt snabbt så att man upplever att allt blir utsmetat.
Allt under 20 ms ska inte ge ghosting.

Kan inte förstå varför folk inte kan lära sig att nämna rätt sak när de beskriver ett fel. Vill man ha hjälp och nämner lagg så tror man automatiskt att han har problem med sin ping som inte har ett skit med bilden eller hans fps att göra.

Lagg är slang för "Latens"

Latens (engelska latency) är ett mått på tidsfördröjning eller svarstid. Latensen är den tid någonting tar för en enhet av någonting, oberoende av hur många någonting som kan göras samtidigt

Inaktiv

har inte haft några problem o lira detta inget lagg o inga buggar som jag har märkt lirar på high setting det ända jag tyckte är att det var lite väl kort tar inte så lång tid att klara av men annars grym grafik

Medlem

Nej, lagg är ett låneord av engelska "lag", vilket också råkar betyda fördröjning. Det är alltså inte samma ord som latency, även om de har överlappande betydelser.

En viss redogörelse för skillnaderna förekommer på engelska wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lag

Givetvis kan lag förekomma såväl i nätverkstrafiken som i "trafiken" från tangentbord via spelmotor till grafikkort och skärmen. Men det behöver inte ge lägre framerate för den sakens skull.

/ Per

12
Skriv svar