NHL 09 -- vilket lag ska jag spela?

NHL 09 -- vilket lag ska jag spela?

Skaffade precis NHL 09, som jag verkligen ser fram emot att lira! Har spelat mängder av matcher på demoversionen senaste dagarna och verkligen fått sug efter ett nytt NHL-spel (senaste jag spelade var väl NHL 2001/2002... tror jag). Utan tvekan har det hänt extremt mycket sedan dess rent spelmässigt, och jag gillar verkligen kontrollen och tycker att EA stundtals fått till animationerna riktigt bra. Att spelet saktats ned och att det känns mer taktiskt än de äldre spelen är ju också helt i min smak...

Men då återstår frågan... vilket lag ska jag egentligen dra igång en fullängdssäsong med? Har sjukt dålig koll på NHL nuförtiden och vilka lag som är grymma. Är sugen på ett stabilt mitten/topplag och funderar på Toronto... Har du nåt bättre förslag? Letar efter ett snabbt men samtidigt hyfsat fysiskt lag, som kan ge och ta ett par smällar.

#blogg

Medlem
NHL 09 -- vilket lag ska jag spela?

Anaheim For The Win!


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Philadelphia såklart!


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem

Djurgården tycker jag ;)... nee men seriöst så tycker jag NY Rangers

Medlem
Citat:

Letar efter ett snabbt men samtidigt hyfsat fysiskt lag

Carolina Hurricanes, Pittsburgh Penguins (är ett fan av dom) och Washington Capitals är dom lag som kör på ett snabbt tempo, hård forecheck och även ganska fysiskt.

Carolina Hurricanes har en ruskigt bra center i Eric Staal, och även en målvakt som är sinnessjukt bra.

Pittsburgh Penguins har två av världens bästa Centerspelare, Sidney Crosby och Evgeni Malkin, och även en av dom fyra Staal bröderna.

Washington Capitals har en duktig Center i Nicklas Bäckström och även en ruskigt målfarlig och fysisk sniper i Alexander Ovechkin, dom har även en väldigt bra offensiv back i Mike Green.

Personligen så skulle jag föreslå Pittsburgh utav dessa, men dom två andra lagen är väldigt duktiga och farliga.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Greger:
Kollade upp tipsen och du har sålt mig på Capitals! Pittsburgh verkar grymma också... men möjligheten att spela med Ovechkin gör det till förstavalet!

Medlem

Attans, aja ett tips är att se till att inte köra med deras förstamålvakt Theodore, du bör istället kolla in Varliamov (tror jag han heter), han var ruskigt bra mot ett Penguins som var glödheta, hans två första matcher i slutspelet var två nollningar, inte illa pinkat om man säger så

Vet iofs inte hur duktig han är i spelet, men han är nog bättre än Theodore i vilket fall ändå ^^


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

1
Skriv svar