Läget för Duke Nukem Forever sammanställt

Medlem

grabbar grabbar... ni alla har rätt.

jag spelade inte direkt själv duke på den tiden då det begav sig. testade bara nån bana så där men tyckte väl quake var bättre, skönare, riktig 3d.
Igår kollade jag dock en liten filmsnutt av duke3d på youtube och blev smått överaskad av spelets innehåll. Jag minns de halvnakna kvinnorna och de flygande monstren men inte spegelbilden av duke, detaljerna, som att man kunde skjuta sönder flaskor, eller de coola lönndörrarna.
Allt detta måste ändå ha varit smått revolutionerande på den tiden. Quake i all ära, visst, men jag tror duke hade ett grovt och komiskt inslag som tilltalade många på den tiden (jag småskrattade faktiskt lite för mig själv när jag såg filmen).

Håller fortfarande quake väldigt högt upp på listan men kan som sagt förstå varför duke var poppis.

Så det är väl inte så konstigt att det blir lite "hype" när det har tagit företaget 10 år att släppa en uppföljare. Personligen tyckte jag inte man fick ut speciellt mycket av trailern och med tanke på alla 1000-tals spel som släppts de sista 10 åren har jag svårt att tänka mig att duke kommer överaska med något helt nytt. Antagligen är det lite råare, blodigare och naknare än föregångaren och det räcker väl för fansen. Sen tror jag 3d realms kan få det svårt att övertyga den stora massan som inte drivs av nostalgi. Och som någon sa tidigare så är min uppfattning att "10 års utveckling" snarare låter som något negativt än positivt vad gäller spelets kvalla. Fast det kanske de flesta tycker...

Gibs till css? tsk tsk... Vill ni gibba i nutid, spela TF2! Sen tycker jag alla som går och snackar så mycket om TFC kan gå och dra nåt gammalt över sig. Det är TF till quake som är orginalet!

Game on!

/mcmag - makes his first statment on FZ, a bit drunk. (long time user though... FZ = quake en gång i tiden

edit:
skrev mitt inlägg innan jag läst ditt Richiraptor. Det du sa lät bra. Visste inte att duke var större än doom online. Sen glömde jag ju också nämna dukes one-liners. Klockrent. Har alltid älskat spel med lite karraktär som vågar sticka ut lite. Ska nog ta och fixa mig duke3d och spela lite efter jul.

Medlem

är det nån som helt ärligt tror att spelet kommer ut?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag säger bara Lo Wang "Shadow Warrior"... Så mycket mer ripp-off blir det inte!

Men DANG vad man hade kul när det kom.

Favorit citat:
"Push in the bush there rabbit. AHAH!"

ps: någon som tror att man kan få igång DN3D i vista?

Medlem

Självklart.. Man måste ha något att tro på, och jag tror på Duke.

Medlem

kan man tro på en snubbe som bara finns i böcker och historier, kan man tro på duke som man sett med egna ögon.

Medlem
Skrivet av ViciuVoid:

Jag säger bara Lo Wang "Shadow Warrior"... Så mycket mer ripp-off blir det inte!

Men DANG vad man hade kul när det kom.

Favorit citat:
"Push in the bush there rabbit. AHAH!"

ps: någon som tror att man kan få igång DN3D i vista?

lasta hem
http://hrp.duke4.net/

så får du bättre grafik och stöd för vista8)


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Från Doom på amiga 500 till Duke på 486:a
Fan vilka tider det va vi satt o lana galet hela nätterna o spela bara för att det va så fränt.
Quake blev ingen höjdare på våra lan utan det va Duke...
Grafik ? ja folk spelar ju CS på gamla quakemotorn o dom gnäller inte.
Tror det kommer bli hur bra som helst. nost.. typ Som Serius Sam spelen...

Medlem
Skrivet av Richiraptor:
Skrivet av Fisse:

Fattar inte varför ni reser det till skyarna? Duke3D va inte imponerande. Har aldrig varit kommer aldrig vara det. Har inte betytt något för någonspelgenre. Nån sa att det va sån känsla och stämmning i Duke3D. Skojar du eller? Känsla? Du måste ha missat ett antal spel på vägen. Quake har betytt något. Half-Life. Etc etc. 3DRealms är lika patetiska som Duke. Rambo eran är ju över sedan länge. 3DRealms borde piskas för att de fortfarande håller på med skiten. Kan man inte producera något på 10 år kan man lika gärna skita i det. Tröttsamt. Anyway sluta höjja duke till skyarna har det aldrig varit värt...

vem ha sagt att saker måst va någe utvecklande eller betyda nånting? vem ha sagt det det måst va känslan som i att "wow shit känns som på riktigt" eller "ohh siktet går verkligen mjukt me musen" osv.. och ingen av oss ha sagt att duke är bättre än half-life osv... Duke är retro!
precis som jag bara älskar Golf Gti Mk2.. den är inte bäst, den har inte bästa styrningen, den e gammal, har många fel, finns sjukt mycket bättre bilar.. men jag älskar den!

finns väll många projekt som tagit 10år, kan inte direkt nämna vilka.. förutom pulp fiction då som han skrev under 12år.. och hur ofta tänker man, hmm undrar hur länge dom hållit på med det här spelet.. tycker själv det är strongt att dom fortsätter fast en stordel (bland annat du med andra ord) inte tror att det någonsin kommer att bli något..

såvitt jag vet så va duke 3d det första fps som skicka med en mapeditor med spelet.. och att duke 3d va ju inte igentligen 3D utan 2.5D, därav den 2d/3d aktiga grafiken. man såg aldrig någe runda föremål, och duke 3d va ett stort språng från doom som oxå va 2.5D. I domom kunde man inte gå över något annat gånbart ställer (dvs bro) det löst 3d realms med sprites i duke3d. Descent va ju det första riktiga 3d spelet som kom väll 95 om ja int minns fel. Duke 3d kom i början av -96 och quake kom slutet av -96.. och alla vet väll att det kan va stor skillnad på ett spel med "1års" mellanrum. Så dom går inte o gämföra, duke 3d är det mest avancerade 2.5d spel som släppts och var quake´s största motsånd inom multiplayer världen. Duke 3d va det första fps spelet med ranking (man la upp sina scores själv som sparades i en fil) så quake bana vägen för 3d fps, men duke 3d va slutet på den gammla tiden. och avslutade med stil. inget äldre fps spel slog duke 3d på fingrarna gällande fps, i dagens läge finns det många äldre fps spel som är bättre än dagens fps spel. alltså nytt är inte alltid bättre.

känslan iaf jag pratar om i Duke 3d, det är känslan av humorn, känslan att skjuta en en flat gris så den blir en hög slaffs eller va det nu va, känslan av att man kunde välja vägar (non linjärt), men hela humor delen över macho-cool-pumpad action hjälte med coola one liners och löjlig alien story gjorde det asförbannat kul..
precis som monthy pyhton ger den "hahahaha i can do this/look at this all night long" känslan.

peace!

ps. OMG jag måst lära mig att uttrycka mig kort..:P
borde ha skrivit.. smaken är som baken och därimellan kommer vissa.

Jag förstår "Nostalgin". Jag har själv lirat Duke spelen, har själv varit med sen C64 tiden ->amiga ->pc. Förstår verkligen bara inte varför duke3d blir så autohypeat? Spelet vart inte särskilt bra när det kom... Visst för sin genre höll det, men inte mer. Ren brist på alternativ. Det roliga är att folk nu gämför det med t.ex Crysis story och säger att Crysis är patetiskt i gämförelse. Seriöst... Crysis må inte ha en bra story men det är rena mästerverket gämfört med Duke3Ds... (jag har spelet på orginal floppys... so dont mess with me ;). Jag bara fattar inte. Så som 3DRealms muppar sig borde inte vara acceptabelt. Om de nu vill släppa ett så jävla perfekt spel ditchar man inte sin fanbase och sen kommer 10 år senare o släpper nån lam jävla SKITteaser med gfx sämmre än Doom3 och dessutom inte ger en bit vettig information i intervjuer. Respekt om man vill lägga tid på ett perfekt spel. Men de vet väl om mystiken kring det och att lägga den här meningslösa och intetsägande teasern och ännu mer värdelösa skitintervjun är bara att spotta nostaligiker och gammal fanbase i ansiktet och forsätta sitt meningslösa (återigen)skitarbete som ingen ens vet om det pågår.Jag blir sne och tänker inte annat än att spotta 3Drealms tillbaks i ansiktet och deras smutsiga duke(som är lika omodern nu och ointressant som...rambo)... jag är ledsen nostalgiker... men 3DRealms har hanterat det för dåligt. Detta är bara som ett dåligt skämt. Köp det om ni vill... men 3DRealms är inte förtjänta av era kulor om nu DNF någonsin släpps... de har själv sabbat hertigens image. Show now mercy säger jag bara... det hade duke sagt...

Medlem

Hmm, Duke3d hade ingen handling kanske var därför att spelet bara var på den tiden. Det var rent "underhålande". Nuförtiden räknar folk med "Det är inte långt från verkligeheten osv osv." På den tiden spelade man verkligen spelen.. Jag menar spelade. De som inte begriper vad jag menar bör inte kommentera. (Öhh?)

PS: Varför ska allt vara så kompat (Döh) nuförtiden att ladda ner. Förr var det bara att trycka "DOWNLOAD HERE". Fattar mig inte på ungdomen länger

Skrivet av Fisse:

Jag bara fattar inte. Så som 3DRealms muppar sig borde inte vara acceptabelt. Om de nu vill släppa ett så jävla perfekt spel ditchar man inte sin fanbase och sen kommer 10 år senare o släpper nån lam jävla SKITteaser med gfx sämmre än Doom3 och dessutom inte ger en bit vettig information i intervjuer. Respekt om man vill lägga tid på ett perfekt spel. Men de vet väl om mystiken kring det och att lägga den här meningslösa och intetsägande teasern och ännu mer värdelösa skitintervjun är bara att spotta nostaligiker och gammal fanbase i ansiktet och forsätta sitt meningslösa (återigen)skitarbete som ingen ens vet om det pågår.Jag blir sne och tänker inte annat än att spotta 3Drealms tillbaks i ansiktet och deras smutsiga duke(som är lika omodern nu och ointressant som...rambo)... jag är ledsen nostalgiker... men 3DRealms har hanterat det för dåligt. Detta är bara som ett dåligt skämt. Köp det om ni vill... men 3DRealms är inte förtjänta av era kulor om nu DNF någonsin släpps... de har själv sabbat hertigens image. Show now mercy säger jag bara... det hade duke sagt...

Wow. Vilken ilska. Man skulle kunna tro att de preppade din DN3D-utgåva med mjältbrand.

Vad som vore att spotta sin fanbase i ansiktet vore att ha ständigt hypat det under dessa utvecklingsår, släppa ett spel som inte är bra bara för att bli av med det eller att återuppta hypen och återigen inte presentera konkreta resultat inom en snar framtid. De två första har 3DR inte gjort - de har hållit käften som sig bör med undantag för något enstaka uttalande lite då och då. De har inte hållit någon på grillen med nya bilder, ny information och allt det där.

Det senare går inte att säga nu. Hypen har återupptagits i och med teasersläppet och ifall de nu inte producerar konkreta resultat inom en snar framtid (säg några månader) kommer nog till och med de mer hängivna fansen att överge dem. Jag tror de är fullt medvetna om det också, varför skulle de annars inte ha visat teasers tidigare år? Snarare anser de att de börjar närma sig slutsträckan och kan återuppta uppvisandet av spelet, Broussard säger ju uppenbarligen det personligen.

Skitteaser? Jag kan förstå om man inte tycker den är särskilt bra - teasers är sällan det. Det hänger helt på hur de följer upp den, vilket ett par dagar sedan teasern är helt omöjligt att veta medan du redan beter dig som att de kom, släppte en grej och sedan dess dissat oss i ett helt år igen. Du är så jäkla het på gröten att du tappar all rationalitet och med den alla dina poänger om hur 3D Realms skött utvecklingen av spelet.

"Intervjun" som du nu snällt nog kallar den, är Broussard som svarat på frågor i en diskussionstråd kring spelet. Men vi vet ju alla att det är ren jävla ondska när utvecklare faktiskt snällt svarar på funderingar istället för att hålla käften och bara låta pressen veta något.

Men vänta nu, klagade du inte nyss om hur de "återvänder till sitt meningslösa (återigen)skitarbete som ingen ens vet om det pågår"? Är det trevligt eller ont av Broussard att ge folk lite insikt i projektet?

Medlem
Skrivet av IceMan:

är det nån som helt ärligt tror att spelet kommer ut?

Jag tror ärligt det kommer ut nån gång ,och då kommer dom flesta säga, Duke who ? vi veterander som har gått å väntat i evigheter har nog tröttnat överlag på spel vid det laget då haha.

Medlem

Jag tror med det kommer ut! Då ska jag inte gå ut...
Dom är väll helt enkelt inte nöjda med det som är, varför släppa nått om man inte är nöjd?
Jag släpper mig inte heller om jag inte är nöjd...

Medlem

Klart det kommer och det kommer nog vart värt väntan. Tror 3drealms vet vad de gör.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

123
Skriv svar