Mass Effect-trilogin kan komma till PS3

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Sist ja kollade så kan ja inte köra
Mass effect(Avg Ratio: 92%)
Halo3(93%)
Forza 2(89.8%)
dead rising( 85%)
Kameo(81%)
crackdown(83%)
GRAW1 (360 versionen)(90.5%)
Project Gotham Racing 4(86%)
Naruto: Rise of a Ninja(79%)

någon annanstans än på min 360. plus bättre multiplats, t ex assassins creed senast.

R&C:Tools of Destruction(89%)
uncharted(89.9%)
Warhawk(84.4%)
Heavenly Sword(81%)
Lair(55.9%)
MotorStorm (82.5%)
Resistance(86.9%)
Folklore(76.5%)

Ganska intressant jämnförelse, men ja har säkert glömt ett par titlar på båda sidor. Men det är antaligen inte bara jag som kommer ihåg hur hypen var att ps3an skulle blåsa bort alla dess konkurrenter i spelväg, men den har inte en exklusiv titel över 90% än på gamerankings.

Note: Uppgifterna är från gamerankings.com

Kul att du tar en lista med toppspel till båda konsolerna och sätter "skriften i sten". Sen att dom översta titlarna till 360 långt ifrån är några 1:a generations releaser, kontra ps3 listan där alla titlar är det.

Låt oss göra såhär:

Dead rising( 85%)
Kameo(81%)
Crackdown(83%)
GRAW1 (360 versionen)(90.5%)

vs.

R&C:Tools of Destruction(89%)
uncharted(89.9%)
Warhawk(84.4%)
Heavenly Sword(81%)
Lair(55.9%)
MotorStorm (82.5%)
Resistance(86.9%)
Folklore(76.5%)

Så ser det hela betydligt mycket roligare ut för ps3´an. Förvisso ingen titel över 90% och jag vet att det finns massor av bra lir till 360 som kom i början som du inte hade med på din lista.
Sen kan jag inte fatta att ett spel som Lair har fått så grymt skilda betyg. Alltifrån 30% upp till 90%.
Det roliga i det hela är att både botten och toppbetyg är satta av Playstationtidskrifter (sist jag kollade Gamerankings var det så).
Sen huruvida AC är bättre eller sämre på något av formaten orkar jag inte bry mig om längre. Det var grymt bra på ps3 så om det är bättre på 360 så måste det vara himmelskt.
Är definitivt inget fanboy utan slukar spel till alla format så fort jag har råd.
Men jag blir lite störd på jämnförelser som den du gjorde. Inget illa menat mot dig dock.

O.T.
Har svårt att se att ME kommer till ps3, men man kan ju alltid hoppas att fler får uppleva detta spel.

Förstår vad du menar, men ja ville bara visa på att alla titlar finns inte på PC. Som alldeles förmånga har hävt ur sig i denna tråd och försökte ge en kontrast till ps3an(så de har något att jämnföra med ;P).

Annars håller jag med dig, det ser bättre ut för ps3an om man kollar på första generationens titlar.

Inaktiv
Skrivet av Jokkocze:

Ptja, med tanke på att Bioware och microsoft har ingått i ett avtal där de sagt att mass effect serien endast ska släppas på 360, så tvivlar jag på det.
Detta gällde fortf när EA köpt bioware, så jag tvivlar på att det kommer ändras.
Men, men. Vi får se hur det blir! Microsoft kanske blir skumma och tillåter att spelet släpps till ps3? o.0

hoho! Ass effect! ...sorry... va tvungen, ha en mysig julhelg allihopa ok? ...Någon som vill spela Halo 3 hammerzeit på Epitaph? ...någon, kanske spel alite hammerzeit?... sula hammare? på Epitaph? ...saknar er.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Förstår vad du menar, men ja ville bara visa på att alla titlar finns inte på PC. Som alldeles förmånga har hävt ur sig i denna tråd och försökte ge en kontrast till ps3an(så de har något att jämnföra med ;P).

Annars håller jag med dig, det ser bättre ut för ps3an om man kollar på första generationens titlar.

Sorry my bad.
Du har så rätt så när det gäller 360 titlar som inte finns till pc, tänkte inte på att det var det du syftade på.
Hetsa upp mig lite i onödan där.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Älskar både min 360 och mass effect. Hoppas att PS3 ägarna kan få samma glädje i att spela det spelet som jag har haft

Inaktiv

"klart ms inte släpper spelen samtidigt på pc och 360.
då hade inte en jäkel köpt 360n. "

Tror du fortfarande det om jag berättar för dig att PC-spel säljer betydligt sämre än 360-spel i USA och england?

"Kul att du tar en lista med toppspel till båda konsolerna och sätter "skriften i sten". Sen att dom översta titlarna till 360 långt ifrån är några 1:a generations releaser, kontra ps3 listan där alla titlar är det.

Låt oss göra såhär:

Dead rising( 85%)
Kameo(81%)
Crackdown(83%)
GRAW1 (360 versionen)(90.5%)"

Är det mer rättvist då?
Varför nämner du inte tex. pgr 3, saints row, chromehounds, motogp 06 och doa 4?
Dessutom tycker jag att även cod 2,gears of war mm ska räknas in,för jag,liksom dom flesta 360-ägare vilken dag i veckan väljer 360 framför pc.
Det är ju så mycket trevligare med konsoll:)

Medlem
Skrivet av cod4rules:

Är det mer rättvist då?
Varför nämner du inte tex. pgr 3, saints row, chromehounds, motogp 06 och doa 4?
Dessutom tycker jag att även cod 2,gears of war mm ska räknas in,för jag,liksom dom flesta 360-ägare vilken dag i veckan väljer 360 framför pc.
Det är ju så mycket trevligare med konsoll:)

Läs hela mitt inlägg kanske?

Skrivet av Tassel:

"Förvisso ingen titel över 90% och jag vet att det finns massor av bra lir till 360 som kom i början som du inte hade med på din lista."

Som sagt jag saxade ur listan Drunken hade skrivit, som han i sin tur hade plockat från gamerankings.com.
Sen är ju knappast Gears of War en förstagenerations titel till 360, och det var det vi snackade om.
Håller med dig om att om man ska göra en topplista över spel så ska Gears självklart vara med för det är ett jävulskt kul spel.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
123
Skriv svar