The Witcher uppfräschat

Robot
Medlem
The Witcher uppfräschat

awesome \o/ !

Medlem

Fan vad härligt!

Medlem
Medlem

en välkommen nyhet, kul att se så stora förbättringar.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

ptr
Medlem

haha det var på tiden. kanske man kan fortsätta på ACT IV där man inte orkade längre då.

Medlem
Inaktiv

äntligen, dags att forsätta äventyret

Medlem

någon som har testat och kan verifiera de stora förändringarna på laddningstiderna, för dem var anledningen till att jag slutade spela, orkade helt enkelt inte sitta och klugga på ett papper i 50 sekunder varje gång jag gick in i ett hus.

Medlem

och här har man suttit och spelat igenom spelet med extrema loadingtider :S upptäckte att det gick fortare med alla loadingskärmar och savemoment om man hade tv bredvid skärmen och en ps2a inkopplad igång med street fighter anniversary eller nåt liknande på paus lite skön omväxling, springa runt och sätta på brudar och döda lite oskyldiga sen in i kloakerna, över till ryu och skjuta lite hadoukens sen tillbaka till blonda faran

"- Loading times are much faster!
- Saving is much faster! "

Jippie äntligen och på min födelsedag dessutom hur kunde de veta det


signatur
Medlem

Jo visst fasen är det skillnad på laddtiderna, ladda in småhus och tex en "cavemap" tog inte mer än 2-3sek, med 2gig ram. Mycket trevligt

Inaktiv

Ja, det känns som om de halverat laddtiderna. Dags att spela om på hard med andra ord.

Medlem

Märkte ingen skillnad vid första inladdningen men men, blir väl snabbare när spelet väl kommit igång, har ingen tid att testa nu. :/

Medlem
Skrivet av chewiee:

och här har man suttit och spelat igenom spelet med extrema loadingtider :S upptäckte att det gick fortare med alla loadingskärmar och savemoment om man hade tv bredvid skärmen och en ps2a inkopplad igång med street fighter anniversary eller nåt liknande på paus lite skön omväxling, springa runt och sätta på brudar och döda lite oskyldiga sen in i kloakerna, över till ryu och skjuta lite hadoukens sen tillbaka till blonda faran

Haha, extreme multi-tasking, låter nästan som vad man gör vid en typisk grind i ett mmorpg

Medlem

Kollade laddningstiderna.

Från Main menu

Kap 2 Temple Quarter utanför Shanis hus.

Patch 1.xx: 1m 35s
Patch 1.2: 1m 35 s
Patch 1.2 efter 1m 25s
att ha sparat om
samma fil

Det ska bli intressant om det blir någon skillnad senare i spelet vilket det borde bli.

Mina specs är p4 3.4 x800xt 2g 7200rpms 8 mb cache hårdiskar med witcher på olika partitioner. Win Xp 32 bit.

Medlem

Fungerar riktigt bra nu med 1.2, även om spelet har kraschat ett antal gånger vilket det aldrig gjorde innan 1.2 så har laddningstiderna näst intill försvunnit.

Medlem

Efter lite gaming så tar det nu 1m 20 s men skillnaden ligger i att tidigare inlästa områden sparas i minnet vilket gör att varje område nu tar endast några sekunder att ladda. Kunde de inte ha gjort detta från början?:P

Medlem

Jag hade fel, det går även snabbare att ladda upp områden man aldrig varit i. Det tar ca 10-30% så lång tid som innan.

Medlem

Trevligt att de fortsätter att fixa saker. Särskilt det här med laddningstiderna var ju välkommet.

1
Skriv svar