Supreme Commander: Forged Alliance

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Seraphims experimentbombare är dock väldigt väldigt kraftfull tråkigt nog.

VA!:O

Du menar alltså på fullt allvar att det äntligen går att använda bombplan?! Samtliga bombplan var ju hopplösa tidigare, så fort fiendebasen har byggt SAM:s så är det bara att glömma. Fast väldigt användbara mot Sacred Assault Bots, även fast jag personligen tycker att de är allt annat än "sacred"


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

"jämnt balanserade mellan fraktionerna"

fraktioner?


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Det jag har sett av AIn hittils har inte imponerat. Som tur är så är kan man modda den.
Spana t.ex. in Sorians mod, den är iofs inte så imponerande än i FA, men med tanke på vad han lyckades fixa till in SupCom så misstänker jag att den kommer att segla upp och bli en värdig motståndare så småningom.

AI-mod SupCom
http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=2866

AI-mod FA
http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=22908

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av Dumlen:

Seraphims experimentbombare är dock väldigt väldigt kraftfull tråkigt nog.

VA!:O

Du menar alltså på fullt allvar att det äntligen går att använda bombplan?! Samtliga bombplan var ju hopplösa tidigare, så fort fiendebasen har byggt SAM:s så är det bara att glömma. Fast väldigt användbara mot Sacred Assault Bots, även fast jag personligen tycker att de är allt annat än "sacred"

Är typ omöjligt att stoppa en experiental bomber med sam sites, den hinner alltid släppa minst en bomb. (stor bomb ).
Däremot så har dom gjort Air Superiority fighters bättre och billigare, är i princip ett måste om man ska ha någon chans att stoppa större bombattacker.

Sacred Assault Bots har blivit mycket billigare och snabbar, samt har ängre range. Dom tål lite mindre stryk men är nu mycket mer användbara.

Det är oerhört mycket som har ändrats i FA, och allt till det bättre. Årets spel i min mening

Och nu när jag tittar på citatet från recensionen, hur kan man tycka att ett extremt kraftfullt bombplan är tråkigt

Medlem

Verity:
Låter som en del intressanta balansändringar det där
Som det är för mig, utan tillägg, så är det hopplöst att försöka bomba någonting alls. Jag brukar kompensera genom att bygga försvar själv så att jag i alla fall förnekar fienden tillgång till luftrummet.

Jag brukar skjuta ned en CZAR på några sekunder i regel.

Kraftiga bombplan är aldrig tråkiga
Möjligen om man står på backen då :\


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Vila i frid
Skrivet av nkembo:

"jämnt balanserade mellan fraktionerna"

fraktioner?

*fraktion fraktionen fraktioner subst.
(liten) åsiktsgrupp inom en större grupp eller organisation


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Det är nog engelskans Fraction/Faction som spökar


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Såg föresten Supreme commander på cdon rean, mycket kul där och billigt.

Inaktiv
Skrivet av Svartsmurfen:

Det är nog engelskans Fraction/Faction som spökar

Haha, mjo så är det nog. Mattetermer etc ;d...
My bad


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av the_maxx:
Skrivet av nkembo:

"jämnt balanserade mellan fraktionerna"

fraktioner?

*fraktion fraktionen fraktioner subst.
(liten) åsiktsgrupp inom en större grupp eller organisation

Du använder det på helt fel sätt the_maxx. Jag har stört mig på det i flera recensioner nu.
Ordet fraktion används inte för olika länder/företag/osv som krigar mot varandra. Känns som en fulöversättning av faction. Skärpning. Kalla det sidor, lag eller tomtenissar, bara inte fraktioner.


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem

Det är i detta sammanhang en mindre grupp som även är del av en större grupp. I strikt mening ska det dessutom vara en politiskt orienterad grupp. Ett dussin kardinaler som förespråkar nyttjandet av preventivmedel är ett bra exempel. En muslim som äter skinka är ett dåligt exempel eftersom de är väldigt många och därför inte kan klassas som en mindre grupp.
Är man osäker på hur ordet ska användas så kan man ha i åtanke att det är synonymt med meningsgrupp.

Det kan även definieras som en delmängd erhållen vid exempelvis fraktionering.

Jag har fattat spelets upplägg som att de tre grupperna från originalet har gått samman och slåss mot en fjärde (som har roliga bombplan). Det kan förvisso diskuteras om 33 % kan klassas som en fraktion men det är i vart fall en delmängd, även om det nu inte var det som maxxan menade.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av Åke Vader:

Gillar man strategispel så är Supcom + Forged Alliance två givna köp. Trevligt att köra mot kompisarna på LAN också, däremot har jag för dåligt tålamod när det kommer till att lira online - det är så sjukt tråkigt att förlora i Supcom/FA/TA.

Varför ska man köpa de båda spelen när man får alla banor och allt förutom kampanjen i FA?


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av Åke Vader:

Gillar man strategispel så är Supcom + Forged Alliance två givna köp. Trevligt att köra mot kompisarna på LAN också, däremot har jag för dåligt tålamod när det kommer till att lira online - det är så sjukt tråkigt att förlora i Supcom/FA/TA.

Varför ska man köpa de båda spelen när man får alla banor och allt förutom kampanjen i FA?

Eftersom man bara kan spela med Seraphim online om man bara har FA.

12
Skriv svar