Våga säga nej till PiratPartiet.

Medlem
Våga säga nej till PiratPartiet.

Ursäkta om detta inte är ett långt väl formulerat inlägg här på bloggen. Ursäktar även att jag inte direkt tänkt på hur jag skall skriva nu halv två på natten. Till alla er som inte vågat säga nej pågrund av grupptryck, eller som bara går emot att rösta på PP för anledning av nerladdning och dom nya lagar som har slagit upp i Sverige.

Är det verkligen de frågor som ni anser viktigast? Är det dom frågorna ni vill lyfta upp ur det Svenska landet?

7% idag kanske var en glädjes dag för många. För mig insåg jag att det handlade mer om popularitet än viktiga frågor. *suck*

/Alex

(Som sagt, halv två på natten så har jag inte riktigt tänkt över mina ord, men min åsikt står klar).

#blogg

Medlem
Våga säga nej till PiratPartiet.

Welcome, Welcome to City Stockholm. You have chosen or been chosen to relocate to one of our finest remaining urban centers. I thought so much of City Stockholm that i elected to establish my administration here. In the citadel so thoughtfully provided by our benefactors. I've been proud to call City Stockholm my home,and so wheter you are here to stay or passing through on your way to parts unknown. Welcome to City Stockholm, it's safer here.

Medlem

Vad är poängen med detta blogginlägg annat än att möjligen provocera folk?

Medlem

Principen med Piratpartiet är väll ädel, men i deras partiprogram finns så mycket sörja. Bort med upphovsrätt och alla former av patent, all DRM ska förbjudas osv. Det verkar så oseriöst. Mycket av Piratpartiets politik handlar om spekulation och ren okunnande. Det är bra att partiet finns för att visa missnöje, men deras ansikten utåt är riktigt urusla (Rick och Christian) och jag ser bara att vi förlorar på att ha dessa som makthavare.

Medlem

Hero_Swe: Gamer to the end?

Philip: Synd att du redigerade bort din tidigare kommentar. Just nu känner jag inte att jag har något att kommentera på. Det är inte för att provocera. Politik kan dock kännas provocerande, man vänjer sig.

galnegus: Precis vad jag har kännt hela tiden, har till och med läst på om deras åsikter och vad dom vill ändra. Måste säga att jag blir besviken när det mesta går på vad dom som personer tycker och tror istället för saker som skulle kunna förbättra just nu. Okunnighet som du säger.
Jag tycker att dom har bra frågor att utforska, men att fokusera ett helt parti endast på det och glömma allt annat, och få alla undomgar med sig som även dom kanske behöver lite inblick i hur det går till.

(Jag är själv ungdom så skall inte säga för mycket om det. )

/alex

Medlem

Håller med, finns viktigare saker att bry sig om...
Skönt att de gick dåligt för moderaterna iaf.

Medlem

Alltid kul när ungdomar engagerar sig i I-landsproblem medan de tycker att seriösa problem är oviktiga. xD

Visst är det bra att PP är EU-kritiska och visst är det bra att de är emot övervakningssamhället, men det finns viktigare frågor än så.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Alltid kul när ungdomar engagerar sig i I-landsproblem medan de tycker att seriösa problem är oviktiga. xD

Visst är det bra att PP är EU-kritiska och visst är det bra att de är emot övervakningssamhället, men det finns viktigare frågor än så.

Så du tycker att integritets, övervaktningsfrågor inte är viktigt att diskutera?

Då måste du ju bara älska FRA, IPRED.

Då måste jag bara få komma hem till dig och montera upp kameror i varje rum, så jag kan övervaka dig dygnet runt. För att du inte tycker det är viktigt att ha ett privatliv.

Medlem

Tror snarare missnöjes röster.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av chrillemeter:
Skrivet av Mikaelh:

Alltid kul när ungdomar engagerar sig i I-landsproblem medan de tycker att seriösa problem är oviktiga. xD

Visst är det bra att PP är EU-kritiska och visst är det bra att de är emot övervakningssamhället, men det finns viktigare frågor än så.

Så du tycker att integritets, övervaktningsfrågor inte är viktigt att diskutera?

Då måste du ju bara älska FRA, IPRED.

Då måste jag bara få komma hem till dig och montera upp kameror i varje rum, så jag kan övervaka dig dygnet runt. För att du inte tycker det är viktigt att ha ett privatliv.

mm för det är ju syftet med det hela... NOT
När dem börjar göra detta eller tala om det är det dags att börja oroa sig, vad som försiggår nu inkräktar inte på någons privatliv över huvudtaget.

Sen mer kameror ska tamefan upp på stan m.m det är bara bra , har man inget att dölja behöver man inte gråta..

Medlem

^- Du har inget olagligt att dölja hemma heller så vad är problemet?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av chrillemeter:
Skrivet av Mikaelh:

Alltid kul när ungdomar engagerar sig i I-landsproblem medan de tycker att seriösa problem är oviktiga. xD

Visst är det bra att PP är EU-kritiska och visst är det bra att de är emot övervakningssamhället, men det finns viktigare frågor än så.

Så du tycker att integritets, övervaktningsfrågor inte är viktigt att diskutera?

Då måste du ju bara älska FRA, IPRED.

Då måste jag bara få komma hem till dig och montera upp kameror i varje rum, så jag kan övervaka dig dygnet runt. För att du inte tycker det är viktigt att ha ett privatliv.

mm för det är ju syftet med det hela... NOT
När dem börjar göra detta eller tala om det är det dags att börja oroa sig, vad som försiggår nu inkräktar inte på någons privatliv över huvudtaget.

Sen mer kameror ska tamefan upp på stan m.m det är bara bra , har man inget att dölja behöver man inte gråta..

det är bättre att stoppa det innan det blir verklighet. Sen är det svårt att göra något alls.

Jag vill gärna ha mitt privatliv ifred, och inte ha en massa myndigheter som snokar omkring och spionerar på mig.

Har man accepterat en sak, så är det inte svårt att få nästa, nästa och nästa lag igenom.

Sen att privata organisatiooner/företag får mer makt än polisen, det är skrämmande.

Dessa lagar skulle företagen kunna använda för att snedvrida konkurransen på marknaden.

Tror du på allvar att våra hjärndöda politiker, myndigheter skulle agera. Knappast, då det handlar om pengar, pengar och mera pengar.

Pengar före ett rättsäkert samhälle är vad som gäller. Du, jag och alla andra "dödliga" kommer att råka illa ut om inget görs.

QJ
Medlem

Jag tror ju då att det enkelt var så att denna fråga var viktig för många och därför fick PP så många röster!! IPRED och FRA har rört up mycket kännslor hos invånarna och då var PP snabbt framme och plockade röster!!

Inaktiv

Tycker det är min skyldighet att rösta i demokratin, en sak som allt för lätt ignoreras idag. Jag tycker FRA, IPRED och telekompaketet är enorma frågor i mitt liv. Därför röstade jag på PP, inte för att dom för någon vidare bra politik, vilket jag tycker dom delar med dom flesta partier i Sverige, men för att visa dom andra partierna att det här är väldigt viktiga frågor och det lyckades också. Jag håller med PP på många punkter och inte på lika många så brukar det vara med dom flesta partier. I alle fall så fick jag den effekt jag önskade, rött & blått fick sig en tanke ställare att man ska engagera sig i dessa frågor mer vilket dom knappt gjorde ett dugg i sina val meddelanden.

Sen har man tröttnat lite på den rödblåa smörjans politk som värkar vara kvar i 90 talet medan dom förväxa politik med varandra varje år och det enda man ser är minskad sjukvård, skolgång samt att jobben försvinner. Mindre partier värkar mer attraktiva eftersom dom rör politik som är ny och inte den vanliga gamma tjafset om Kapitalism VS Folkhemmet.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Man kan anse att det finns viktigare saker. MEN! Det tas ju upp av andra partier. De flesta partierna har en bra miljö-politik och arbetspolitik. Jag ansåg att det enda jag vill ändra på var just detta. För dom andra poltikerna är för fega för att göra någonting.

Medlem

Finns betydligt mer "seriösa" partier som tar upp integritetsfrågor m.m. Problemet är att människor som inte har tid för politik utan bara skaffa epix till sin wow-char endast fått se Pp-banderollen om den frågan på TPB och tror att de är de enda som tar upp frågan.
Lathet och okunnighet, dagens stora problem för demokratin.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Finns betydligt mer "seriösa" partier som tar upp integritetsfrågor m.m. Problemet är att människor som inte har tid för politik utan bara skaffa epix till sin wow-char endast fått se Pp-banderollen om den frågan på TPB och tror att de är de enda som tar upp frågan.
Lathet och okunnighet, dagens stora problem för demokratin.

Sant, men folk ska väl inte behöva jaga partiernas val meddelanden. Syns man bland folket och har ett meddelande folk är intresserad av så kommer dom ihåg det. Vet inte hur många gånger jag hört en socialdemokrat rabbla på stats torget men jag kommer inte ihåg ett dugg av vad dom sagt. Är inte intresserad i talet som värkar vara på loop sen senaste årtionden, dock så hörde jag en kort debatt med och om Piratpartiets politik på TV och det klickade, blev jag intresserad? Ja.

Är det inte så det funkar? Är moderaterna för frihet på internet så borde ju dom av alla med deras resurser få meddelandet till lila mig som utsätter mig för det varje gång jag tittar på TV eller tar bussen till stan. Är det inte omodernt att läsa en broschyr om partiernas politik?


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

^- Du har inget olagligt att dölja hemma heller så vad är problemet?

Inget men att kameror hemma är ju emot privat livet, att ha kameror på stan har inget med ditt privatliv att göra.

Har inget o dölja hemma men vem vill bli filmad när man bangar på nån brud eller annat kul.

1
Skriv svar