Duke Nukem Forever filmat - trailer hos FZ

Medlem

Det är rätt lustigt att de såkallade farbröderna är dom som beter sig som bortskämda småglin... Go get 'em F3D.

Cool trailer, lirade Time to Kill runt 98 och det fick mig att lira 3D 1 år efter hehe. Det som Duke erbjöd har aldrig skådats i ett spel sen dess.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:

Det är rätt lustigt att de såkallade farbröderna är dom som beter sig som bortskämda småglin... Go get 'em F3D.

Cool trailer, lirade Time to Kill runt 98 och det fick mig att lira 3D 1 år efter hehe. Det som Duke erbjöd har aldrig skådats i ett spel sen dess.

Ja man kan ju försöka vända på det, men trodde du visste att reverse psychology funkar inte på gubbar, det är barn det funkar på

Nice try though

Medlem

Jag har härliga spelminnen med Duke Nukem... åh så många gånger jag varvade det..

Nu hoppas jag bara att det är samma känsla, vilket jag tror det inte kommer att bli. Men det är alltid kul att bli överaskad!

btw, /request ban på "OMG jag hann inte skriva först" gråtarn


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

Jag försöker inte vända på något, av era inlägg att döma så slänger ni ifrån er mer spydigheter än en 60-årig nyckelsmed som fått kallt kaffé...


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Verkligen. Tagga ned lite även om F3D har helt fel.

Skrivet av Struggle:

Kul att ni har fel, det är inte pre rendered. Läs analysis av trailern, hittar inte länk nu men kolla 3drealms forum.

Klippen på Duke när han flexar muskler skulle mycket väl kunna vara för-renderade, trots att karaktären håller en kvalitet rent shader- och modellerings-mässigt som talar för att den är ingame.

Tro inte att man som spelutvecklare har särskilt stor heder när det gäller att framställa marknadsförignsmaterial, det är snabbaste vägen till det önskade slutresultatet som gäller. Och om denna går genom att rendera klipp i en produktionsrenderare (eller spela in i spelmotorn och lägga till explosioner och liknande i efterhand, som jag vet att DICE har gjort), så är det så man går till väga.

Och jo, projektet är patetiskt, det vet vi redan nu. Varför? För att de har hållt på med det så sjukt länge och troligtvis bränt mer pengar än vad som är rimligt att det slutgiltiga spelet någonsin drar in.
Om det sedan blir en bra spelupplevelse eller inte är en annan sak, men det förändrar inte att det rent projektmässigt är ett fiasko.

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Verkligen. Tagga ned lite även om F3D har helt fel.

ja gud ja, tur att jag inte har fel då
tänk vad jobbigt det skulle vara då

edit:
efter att ha sett videon en andra gång kan jag tycka att allt är ingame - om dom gör en Doom3 mod that is
dock så håller jag mig till allt annat jag sagt

Medlem

Tycker spelet ser ut som om det kom typ 2004 eller när nu DooM3 kom.
ser ut som DooM3 fast det är DNF. dvs gammal motor redan nu, innan det ens är ute dock är ju inte grafik allt. men änndå.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tidige APRILSKÄMT!

Glöm detta liret, det lär ALDRIG dyka upp!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Visst alla älskade Duke Nukem 3D, alla gilalr humorn och allt. Men då va vi alla många år Yngre också.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Visst alla älskade Duke Nukem 3D, alla gilalr humorn och allt. Men då va vi alla många år Yngre också.

Kan man inte ha samma humor som för tolv årsedan?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

risig trailer

Medlem

Im with F3D, jag har spelat DN3D och det var skitkul DÅ, nu kan man tycka det är roligt bara för nostalgin, men för DNF hade jag inte förhoppningar av att se det dyka upp alls och efter att jag har sett teasern så inser jag att spelutvecklarna verkar ha slutat spela spel som kom efter Doom3 så därmed skiter jag i hypen kring detta spel.
och nej jag vet, grafik är inte allt men det här är ett spel som har varit under utveckling i 10 ÅR!! hallå juhuu

Medlem

LOL det är ju ett skämt är det ingen som inser det??


signatur

yolo

Medlem

Unga och gamla visa varandra lite respekt. Som många av oss nostalgiker har sagt, vi skiter i grafiken det här är nostalgi. Låt oss onanera till teasern! Vi älskar Duke! All hail the King!

Jag blir iaf glad av det lilla, vi kan inte sitta och gnälla på allt här i livet. Positiva tankar, positiva tankar!

Medlem

Vänta nu här.. Varför ser jag folk som skriver saker som "overkligt", nu syftar jag på musklerna! Seriöst, Duke ska inte vara ett spel som ska vara så realistiskt som möjligt... Vem bryr sig om hans muskler? Tycker det är humor! Sedan ang grafiken, jag skiter totalt i om grafiken inte blir lika bra som alla bajs High-End spel. Bara stilen finns och känslan, "gibbet" och friheten! Är SPY trött på dagens alla "dock-fps" - Alltså känslan som att man skjuter på dummies och testar fysiken!

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av Richiraptor:

för dagens kids är det nog "mannen myten legenden" som dom bara har hört talas om

bortskämda pojkspolingar som idag är 14-18 som e vana me snygg grafik o så..

men spelkänsla, det ha duke! och bästa storyn, kick some alien ass på ett humoristiskt sätt.. spela om första banorna om o om o om igen, stripp klubben va ju för jäkla rolig!

"DNF, nej tack.. finns mycket bättre spel.. mycket mycket ...."

o hur kan du veta det? utan en kick ass time machine

dagens ungdomar, håller er till pokémon! Duke är som beatles för farsan, något man växte upp med och var ens idol! (fanns ju bara ett fåtal 3d fps spel på den tiden)

nu kanske farbror inte ska dra påståenden ur sitt gamla öl-drickande arsle.
på tiden då farbror spelade Duke så fanns det ju tyvärr inte lika många spel i cirkulation..
så det är självklart att Duke (som självklart var bra på den tiden, I know, I played it back then) var jätte bra..

var...jätte bra.....past tense

nu för tiden (2007 om farbror inte tappat minnet helt) så finns det massvis med stora titlar som släpps titt som tätt, och spelutvecklarna (jag är en sådan t ex, kanske vet lite vad jag snackar om då?) har utvecklat sina kunskaper innom just - spelutveckling, dvs det släpps massa kvallitativa spel hela tiden.

att detta patetiska projekt (herre gud..får jag säga 'lol' här?) skulle vara mycket bättre än några av alla dessa utmärkta spel som släpps idag - är omöjligt

kort och gott, DNF är ett skämt..I'll pass

jag tror det är dags för farbror att ta sina piller nu, ska du ha hjälp i duschen sen? eller klarar du dig fortfarande själv med sånt?

Okej, och vilka spel har du utvecklat? Skulle ju vara rätt intressant att veta. Vilket företag jobbar du på?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER TEASER

Den sög ordentligt förövrigt.

Medlem
Skrivet av SteinbergX:

Ännu en version av titel-låten... Megadeth's version var ju mycket bättre!

Kan ju inte annat än hålla med där

Medlem
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av HinduTimes:

Det finns nog mycket bättre spel. Och ja, jag är ung och har inte kört det gamla, men det talar nog till min fördel när det gäller att bedöma spelet. Eftersom jag har tid att tänka över skiten och titta på det man vet om det, istället för att pissa på mig av nostalgi och skita i att det knappt finns något bevisat om de här.

Vad påstår du nu egentligen att du "vet om det"? Att det inte kommer bli bra?

Bra jobb, där, utan att ha sett något spelmaterial från det eller hört något om det. Baserar du det på hur tidigare spel utvecklade/producerade av 3D Realms har varit, eller allt som inte skrivits om det?

Jag vet ingenting. Och det gör inte du heller...

Det var typ det jag menade...


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Är du självutnämnd spelutvecklare eller faktiskt anställd på ett företag?

fniss dont play with fire

Aj just det, det är du som jobbar på Avalanche. Flow3D hette du tidigare här va och jag tror att jag sett några av dina animationer?
Men det du säger håller jag inte alls med om oavsett om du är professionell animatör eller inte.

Medlem

nån nämde att "kan man inte ha samma humor som för 10år sen?" jag håller helt med, stackars s@tar som har vuxit upp o fått en "vuxen humor" alá hylands hörna.

Inaktiv

Problemet är inte bara att de som kommer ihåg och har spelat Duke 3d inte har samma humor som när det släpptes. Hela spelets humor är ganska utdaterat, man får hoppas att spelet inte tar sig själv på för stort allvar för då kan det inte bli något annat än skit.

Medlem
Skrivet av Improved:
Skrivet av F3D:
Skrivet av Richiraptor:

för dagens kids är det nog "mannen myten legenden" som dom bara har hört talas om

bortskämda pojkspolingar som idag är 14-18 som e vana me snygg grafik o så..

men spelkänsla, det ha duke! och bästa storyn, kick some alien ass på ett humoristiskt sätt.. spela om första banorna om o om o om igen, stripp klubben va ju för jäkla rolig!

"DNF, nej tack.. finns mycket bättre spel.. mycket mycket ...."

o hur kan du veta det? utan en kick ass time machine

dagens ungdomar, håller er till pokémon! Duke är som beatles för farsan, något man växte upp med och var ens idol! (fanns ju bara ett fåtal 3d fps spel på den tiden)

nu kanske farbror inte ska dra påståenden ur sitt gamla öl-drickande arsle.
på tiden då farbror spelade Duke så fanns det ju tyvärr inte lika många spel i cirkulation..
så det är självklart att Duke (som självklart var bra på den tiden, I know, I played it back then) var jätte bra..

var...jätte bra.....past tense

nu för tiden (2007 om farbror inte tappat minnet helt) så finns det massvis med stora titlar som släpps titt som tätt, och spelutvecklarna (jag är en sådan t ex, kanske vet lite vad jag snackar om då?) har utvecklat sina kunskaper innom just - spelutveckling, dvs det släpps massa kvallitativa spel hela tiden.

att detta patetiska projekt (herre gud..får jag säga 'lol' här?) skulle vara mycket bättre än några av alla dessa utmärkta spel som släpps idag - är omöjligt

kort och gott, DNF är ett skämt..I'll pass

jag tror det är dags för farbror att ta sina piller nu, ska du ha hjälp i duschen sen? eller klarar du dig fortfarande själv med sånt?

Perfekt exempel på en spoiled brat som farbrorn skriver om.

Ni som wajnar på Duke, snälla har ni inget annat för er? Är det bara ni som får ha roligt med era nya titlar? Och vi ska hålla käft och ta emot sunkiga "snygga" "2007" titlar? Medans storyn går helt förlorad?

Nä, gräv ner er nånstans och om vi vill så jävla förbannat spela våran prechious Duke, så låt oss göra det! Ni har ju sååååååååå många andra spel i cirkulation som du skriver, nöjj er med dem och låt oss gamla vara. Eller är det så att era "2007" titlar saknar bra story för att allt är grafik prioriterat (som Crysis tex) att det saknar djup? Tror det är nästan så, och så kommer ni hit o klagar på våran Duke, tssssssssss, vilka brats.

Nä, gå o drick eran välling och låt oss sitta med piller i ena handen och datormusen i den andra medans vi spelar Duke Forever.

Och snälla håll ert hat för er själva, vi nostalgiker ser fram emot denna spel, plz do us a favor och gå hata nån annanstans, för här kommer ni bara bli "pwnd" som erat "2007" slangord beskriver det.

//Farbror nr2

Jag va med när duke3d kom. Vilken story vart så imponerande? Jag har missat den. Sluta snacka skit ist.

Medlem

rätt bra musik:D

Inaktiv

Det är ju kul att en del bara måste skryta om att dom jobbar i branchen host host F3D.. för då vet man bäst. Om man nu jobbar på avalnache så ska man nog passa sig för att kasta sten i glashus, speciellt när man släppt ett skit spel med någon jäkla latino lover....

Inaktiv

Blir förvånad om spelet kommer ut alls.

Medlem

Ingen överdådig grafik men det var det ju inte i de tidiga spelen heller, jag tror på känslan.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Skriv svar